Fotografisch topic #12

Dus op dat camera'tje kan je ook gewoon flinke telelenzen doen?

Ik ook. :#


Zal wel wat posten zodra ik er wat mee heb gespeeld.

Sorry dat ik het zeg, maar dat Nikon ding is een prut ding. Ligt bij ons in de winkel en als je het vergelijkt met de modellen van Sony / Panasonic en Olympus is die van Nikon echt een klote ding. Met weinig licht krijg je heel snel problemen en qua sensor grootte is die van Nikon ook een stuk kleiner..

Samsung heeft trouwens ook een goed ding gemaakt (voor het eerst) de nx200. Sensor is net zo groot als een DSLR, net zoals de modellen van Sony dit ook hebben! Ik zou nog is goed nadenken voordat je deze koopt ;)

Leuk zo'n Samsung.. Lenzen assortiment van lik me reet. En het word z'n eerste camera dus hij zal er vast wel mee kunnen spelen.

Is die Nikon nou gewoon 600+ euro? :O
Zou ik persoonlijk een andere keuze hebben gemaakt. :p

Er zijn er 2. Jij hebt de dure gepakt of met 2 lenzen.

Volgens mij is de N1 479 ofzo

Nou zoek ik ook een leuk cameratje.
Mijn vader heeft laatst een Panasonic DMC-TZ20 Lumix gekocht en die maak serieus mooie foto's voor mijn doen. Ik ben natuurlijk geen foto kenner ;)

Maar ik ga binnenkort misschien een trip maken met de auto dus wil gewoon een handig cameratje hebben.
Op de Panasonic zit ook een GPS dus je weet altijd precies waar de foto gemaakt is. Wel leuke feature.

Hebben jullie nog andere ideeén? Moet wel leuk betaalbaar zijn want tis gewoon om mooie foto's te maken en verder niet veel.

Is die Nikon bijvoorbeeld een leuk toestel om mee te "beginnen" of is die al te uitgebreid.

Eerste snapshots. :+

v5v7ft.jpg


50s740.jpg


2yvpd1s.jpg

Netjes, alleen had ik de onderste toch misschien liever zo gezien.

5lbff.jpg


Als je in een opstandige bui bent kan je ook nog lekker gek doen. Lekker gek!

AJMo0.png


wtf don! :?


Nikon 1 powah?

Jep. Meningen? :p

Ik heb net nog een statief gevonden uit het jaar kruik, die kan nog wel eens van pas komen...

Hoe bevalt hij zo voorhet eerst?

Het apparAAD zelf is mooi compalt en solide.

Je schiet met redelijk gemak een goede plaat, alleen is een statief wel echt aan te raden.
Ik heb nog niet echt met de instelingen gespeeld, meer een beetje snapshots op auto-instellingen.
Accu valt me ook alles mee!

Menu is wel wat onhandig. Voor wat simpele instellingen moet je aardig wat knoppen indrukken.

Eerste indruk is zeker goed. :) Maar zoals ik al zei, ik heb totaal geen ervaring/vergelijking qua fotografie dus ga me er eerst maar eens goed in verdiepen. :)

enz
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik had het meer over de schuine bewerking die Xander eraan gaf Dirk :)
jouw foto vond ik juist ook lekker rustig ogen , wat je zelf ook zei.
 
Klopt, komt door dat HDR effect, had iets minder gemogen ja. Met de Iphone gemaakt btw:# Enige jammere is dat wanneer je aan gaat passen, hij je foto veel kleiner maakt:(
 
Tip voor degene met een ipod/ipad/iphone en die timelapse mooi vinden: de app Timelapse :+. Zou eigenlijk nog een statiefje moeten hebben.. Mn iPhone staat nu in het raamkozijn, ik haal 'm er weer uit als het donker is. Ben benieuwd :)
 
Haha ja, mooie app is dat. Vorige zomer hebben we in de auto een iPhone aan de binnenspiegel gehangen, en elke 3 minuten een foto laten nemen (richting inzittenden). Resultaat is erg leuk!
 
Mensen hier misschien verstand van GoPro Hero2 Motorsports Edition ?

Wil deze misschien aanschaffen om te filmen tijdens de SG2K challenge :)

Waar kun je deze t beste kopen ?
 
In Amerika, schijnt nogal een hoop euro`s te schelen als je hem daar koopt. Ik heb me er een tijdje geleden een beetje in verdiept. Die GoPro dingen zijn gewoon het beste, je ziet ook dat ze echt overal gebruikt worden... zegt ook wel wat.

Ik had laatst een Vholdr Contour Pro overgenomen van Dion, was ook een prima ding. Ik vind het formaat en vorm van zoǹ contour net even wat beter. (alleen verloren bij een val in de sneeuw helaas). Ik zou als volgende toch een GoPro halen denk ik ..
 
Back
Top