Filmpje: Vespa 2-takt TURBO !!

Advertisement - register to remove this

@kenzie:

Ik had hem nog niet eerder gezien, sorry dat ik je er mee lastig val :p

werkt lekker lijkt het:)

Zal wss een 125cc zijn oid, maar 35nm koppel en 42 pk :X
 
Ik ben eigelijk meet benieuwd waar hun de olie druk vandaan halen. Ik denk dat je met een brommer blokje moeilijk een oliedruk van rond de 5 bar kan ophikken :S
 
met een pompje geen probleem, tis eerder dat een 125 cc racer al ruim op dit vermogen zit, dus kan je je in dit geval t nut afvragen van de turbo...
 
Is nu wel bekend dat het filmpje oud is :*...

Maar als het filmpje zo "oud" is heeft er ook vast wel iemand wat meer technische specificaties:)
 
specificaties inderdaad,
want ten eerste twijfel ik eraan of het 2takt is... zie niet echt een fatsoenlijke uitlaat (lijkt wel alsof hij eraf gehaald is om de turbo te laten zien, maja ik zie geen 2takt brommer 42 pk scoren zonder uitlaat... en dat max vermogen maakt mij ook niet warm, je weet geen cilinderinhoud enz enz.

behoorlijk nutteloos filmpje vind ik :), maar opzich wel grappig natuurlijk.
 
Blaas je niet je verse mengel door je uitlaat heen al heb je zoon overdruk? Als je goed kijkt zie je links naast die turbo iets wat op een expansie lijkt. Maar als hij op straat rijd maaktie een veel zachter geluid.
 
125 cc vespa, duidelijk 2 takt

op het filmpje zie je links van de turbo gewoon een expansieuitlaat zitten denk ik..

/ inimoek was me voor :)
 
Blaas je niet je verse mengel door je uitlaat heen al heb je zoon overdruk? Als je goed kijkt zie je links naast die turbo iets wat op een expansie lijkt. Maar als hij op straat rijd maaktie een veel zachter geluid.

expansie is toch nutteloos als je turbine plaatst (miss voor geluid :p)
en het gedeelte van de turbo wat je ziet is de uitgang
 
Turbo is geplaatst @ tailpijp van de uitlaat... Dus de uitlaat heeft nog steeds nut hoor. Het gat wat je ziet is de uitlaat van de turbo, waar de demper op komt.
 
Maar sowieso... Zoon oud Vespa blok heeft nog lang niet zoveel vermogen. Tegenwoordig ligt het gemiddelde van een "125" al rond dat vermogen. Maar dit blok is toch al aardig oud van zoon Vespa PK125?
 
TS1_4.jpg

op deze manier
maar toch denk ik dat een 125 niet genoeg volumestroom heeft om een turbo aan te drijven
 
Toch krijgen ze het voor elkaar 0.6 bar op te wekken. Mischien hebben ze hem zwaar aangepast ( Schoepen anders gericht enz. ). Maar opzich zou het wel kunnen. Hij moet ook echt wat toeren draaien voordat hij hem echt op druk gooit.
 
Back
Top