fietspad

Chiel95

Well-Known Member
hey mensen,

bij ons in de buurt heb je zeg maar een fietspad tussen 2 wegen liggen, gewoon wegen waar je op mag rijden, maar door over het fietspad te gaan snij je een stuk af, maar...

op dat fietspad staan nergens borden, geen bromfiets borden maar ook geen fietspad borden, dus of het een verplicht of onverplicht fietspad is staat er ook niet, mijn vraag dus of ik er gewoon mag gaan rijden als ik mijn rijbewijs heb gehaald?

en mag je dan gewoon op elk fietspad rijden waar geen enkel bord opstaat?

groeten Chiel
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij zit het zo, laat een ander het bevestigen of ontkrachten:

Als er een weg is dan is jouw plaats op de weg. Een fietspad is voor fietsers, tenzij er zo'n bordje "fietsers en bromfietsers" staat. Als er zo'n "verplicht fietspad" bordje staat betekend dat niet dat daar uitsluitend fietsers mogen komen (dat is sowieso op elk fietspad het geval, fietsers en snorfietsers only), maar het betekend dat de fietser op die plek niet over de weg mag maar perse dat fietspad moet volgen.

Als je het over een snorfiets hebt: daarmee mag je overal rijden waar de fiets ook mag rijden, dus niet op de stoep en niet op de weg, maar alleen op alle fietspaden en fietsstroken op de wegen.
 
Last edited:
nee ik bedoel met een bromfiets, sorry dat had ik er idd effe bij moeten vermelden, maar ik vond het zo raar dat er nergens borden stonden met info, maar dan zal ik dus de weg moeten nemen maar ik wou het effe zeker weten.

bedankt
 
Back
Top