FAQ: Motorblok 4t scooters

Je carb afstelling is zowiezo niet goed want zonder moer in het deksel moet hij beter kunnen lopen dan met moer. (Als de gasschuif hoger kan dan kan je ook 'meer gas geven'.)

Als hij incl goede afstelling nog niet hard genoeg gaat dan kan je een sport vario erin zetten om de top flink te verhogen. Dat werkt natuurlijk alleen als het blok al goed loopt. Op een pruttel die met moeite 35 gaat heeft dat geen zin. Als het blok goed loopt dan kan je 5 tot 10km/h winst pakken afhankelijk va welke vario je koopt.
 
sproeier

bedankt voor je antwoord Aidix.

Nu zit er een NARAKU CDI in en hij loopt ongeveer 70 meewind.
tegenwind rond 40 a 45 (het waait erg hard!)
en trekken doet hij niet zo lekker.

Sproeier 82 erin en carb afgesteld.

de stelschoef in het zwarte deksel eruit help niet.
naald 1 nokje naar boven of beneden heeft ook geen effect.

-Wat ik wel merkte dat ie plotseling een stuk beter reed,en bleek dat de luchtfilterslang er niet goed op zat.hij kreeg dus rechtsreekse lucht bijna zonder luchtfilter,omdat de slang eraf gekomen was.
Met de slang er weer goed op was het minder.


ik was van plan om er een Naraku vario met 5,5 gram rollen in te zetten.om te kijken of dat helpt een beetje vlotter op te trekken.

9||6
 
Van een andere vario gaat je acceleratie niet beter worden. Een vario kan alleen je topsnelheid verhogen, en wat dat betreft levert een naraku niet zoveel op. Wat wel iets kan opleveren is een goede afstelling van het rollengewicht maar alleen als die nu niet goed is.

Een 50cc 4t trekt zowiezo waardeloos op ook als hij 'perfect' is afgesteld, er zit te weinig vermogen in de kleine cylinderinhoud. Je kan je er beter bij neerleggen of een 80cc kopen.
 
aan tanglung

Hallo ,

Ik heb een Flextech 50 (ofwel YiYing)

het volgende heb ik nagekeken bij mijn scooter.
Ik wou hem iets sneller laten gaan,beetje vlotter .

STANDAARD:
-prop in uitlaat: niet aanwezig
-ring variateur:niet aanwezig
-carb zoals hier beschreven CVK;
sproeier standaard 79
-extra restrictie moer in deksel:JA

wat heb ik gedaan:
CARB:
-sproeier verhoogd naar 82
luchtschroef afgesteld /rijds iets vlotter pakt beter op.

1-acelleratie pomp uitgeschakeld: stuk vlotter bij gas geven.

2-restrictie moer in deksel eruit:gaat maar 35 meer..(met moer 49)

3-naald verzet 1 groefje lager,in het midden dus: (loopt dan maar 35)

4-CDI kastje kleur blauw,geen draadlus,geen draad los te maken.


leuk verhaaltje dus hierboven maar bij mij helpen al die dingen geen ene moer..:mad:

wat doe ik fout?tips welkom.

ps mijn leeftijd is 50-respect.9||6[/quote

doe het zadel omhoog haal de 4 boutjes los +1 schroef van het zadelkunstofkapje
dat is een groot kruiskopje! je ziet dan onder de carburateur een groene draad lopen die stukknippen en de variobegrenser is weg.
je ziet die groene draad ook onder de kickstarter kap lopen
 
nog even een tip !
je kunt bij de yinying flextech speedy 50 ook een 125 cc blok eronder hangen
alle aansluitingen zijn het zelfde en te koop in duitsland!
 
groene draad zit er niet bij deze scooter?
inmiddels een andere CDI en hij liep meewind 70..


125cc? mmm das wel een idee,hehe.
enig idee wat dat kost?
 
bedankt anoniem2000!

ik zal het eens bestuderen!


even wat anders,

waar moet ik op drukken en wat moet ik open of omhoog houden als ik het diafragma en de gasnaald,veer enzv wil terug monteren?
(ik laat de naald gewoon zakken tot in het gaatje onderaan en veer en deksel er op...)

volgens mijn boekje moet je daar op letten?

dat kan ik even niet volgen..
 
Ja bedankt voor de tip man... 'allumaal hutzellefdu'

Heb je al eens gekeken naar de ophangpunten van een 125 blok, die zitten boven het carter ipv vooronder. Subframe, Carb,spruit, filter, gaskabel, uitlaat etc.. alles moet je mee veranderen. Electrisch systeem kan qua cdi ook anders zijn. Moet je de kabelboom ook veranderen.

Werkelijk helemaal niets is hetzelfde van een 125cc.



"Motor komplett [12 Zoll] - 139QMB/QMA "verassing, dat is dus een 50cc blok. Een 125cc blok heet namelijk 152QMJ/QMI.
 
bedankt anoniem2000!

ik zal het eens bestuderen!


even wat anders,

waar moet ik op drukken en wat moet ik open of omhoog houden als ik het diafragma en de gasnaald,veer enzv wil terug monteren?
(ik laat de naald gewoon zakken tot in het gaatje onderaan en veer en deksel er op...)

volgens mijn boekje moet je daar op letten?

dat kan ik even niet volgen..

onder het deksel zit geen veer!
vacuum membraam gasnaald en een kunstofdeksel met of zonder begrenser dat is een koperen schroef die kun je verwijderen niets afzagen! dan hou je een kunststof zwarte pen over zonder veer met een wit dopje boven de gasnaald.
je bedoeld toch dat dekseltje boven de carburateur met 2 schroeven?
je kunt op die site het gehele schema van de carburateur zien f16 model
 
Tuurlijk zit daar wel een veer, hoe wordt die gasschuif anders omlaag geduwd.


photo-carb-4.jpg
 
benzine

bij een yinying (dit blok dus) met acceleratie op carberateur
komt geen benzine uit het kraantje
moet dit aangezogen worde ?
of gaat het elektrisch ofzo ?
want kraantje kun je wel doorblasen met je mond en compressor maar bezine stroomt er niet door (en tank zit vol)

bvd anton
 
Misschien wel handig om te weten voor je-zoals ik-spullen bestelt die niet passen:(


Misscdhien verstandig om de volgende x eerst de shop te mailen, 99 % weet er inderdaad weinig vanaf.
Aan de hand van hun reactie kun je meestal wel opmaken of ze verstand hebben of niet.

Er zijn wel degelijk sites die bijna volledige blokken in onderdelen op voorraad hebben.
En wel verstand hebben.
 
Last edited:
Er zijn wel degelijk sites die bijna volledige blokken in onderdelen op voorraad hebben.
En wel verstand hebben.

De normale grote webshops hebben zowat zonder uitzondering geen enkele kennis van 4t. En erger nog, ze hebben het zelf niet in de gaten. Als je de ins en outs van de verschillende chinesen niet kent dan sta je alsnog onzin te verkopen ook al heb je 1000 onderdelen in je stellage liggen.
 
Wie kan mij voor "weinig" helpen aan een vliegwieldeksel voor een blok van de Boatioan die zegmaar in het allereerste deel van dit topic staat?
ik heb er nu 1 zonder de melder voor de CDI
 
Back
Top