Falende schroefjes / boutjes...

smonjirez

Well-Known Member
Hey mensen,

Ik ben bezig mijn malaguti phantom FLINK op te knappen want dat heeft ie wel nodig, zo hard dat het bijna een project is geworden.

Anyways, ik vond het ook nodig om mn remvloeistof bij te vullen. Alleen, door de niet-bestaande onderhoudsgeschiedenis van de vorige eigenaar, krijg ik de schroeven met geen mogelijkheid los. De linker wel, maar de rechter niet. Uiteraard heb ik dat ding al verzopen in de WD40 maar het haalt geen zak uit, inmiddels heb ik ook de schroef behoorlijk gemold met de schroevendraaier.

Weet iemand nog een slimme mogelijkheid? Ik bezit wel over een dremel, boor en schroefdraad tap set, maar ik zou toch liever iets anders doen...:|
 
Advertisement - register to remove this

wat ik laatst heb gedaan bij een maat, was er flink wat WD40 overheen, ff in laten trekken, wat wezen wrikken met dat dekseltje, en tegelijkertijd 2 goeie klappen met een hamer, om de schoef te laten "schrikken"

Toen een platte schroevendraaier gepakt (schroef was egt bijna dol) en op de laatste 2 stukjes um heel voorzichtig open gedraaid ;) Daarna tog maar een andere schroef erin gezet :p
 
heb je hem zo erg gesloopt dat een schroevendraaier niks meer uithaalt?

anders een klein rateltje met een kruiskop bitje er in en van heel vorzichtig met je volle gewicht er op draaien.

verhitte??? weet eigelijk niet of dat kan en of de vloeistof niet te warm wordt, anders is dat ook een optie.

met drempel zo maken dat je met een grote platte schroeven draaier er op kan zetten dan draaien.
vaak kan je ook nog wel een steek sleutel op die schroeven draaiers zetten. dan net zo als met ratel volle gewicht er op :).

verdere ervaring heb ik niet met tap zetjes of iets dergelijks.
 
Je kan die schroef ook lostikken, dat je aan de zijkant van de schroef een groef maakt en dan met een schroevendraaier(platte) de schroef los tikt, als je begrijpt wat ik bedoel:p

dit heeft mij nog nooit in de steek gelaten:p

succes:)!
 
Gewoon een klein bijteltje pakken, erin zetten en dan in de goede draairichting lostikken

Werkte bij mij altijd :)

De kleinste beitels die ik ken zijn even breed als die schroefkop =P Dus zou niet inzien hoe dat kan werken...

Maar een groef maken in de schroef met een dremel en dan met platte schroevendraaier zou eventueel nog wel es kunnen werken... Maar dan mag ik wel weer een nieuw rempotdeksel gaan kpen denk ik =P

Btw, bij het monteren van mn nieuwe remblokjes zag ik dat er een scheurtje zat in het afdichtrubber bij de zuiger, maar als ik de remhendel intrek dan bewegen de zuigers wel gewoon en er lijkt niet echt iets te lekken. Is dit alsnog foute boel of gewoon laten zitten zo?
 
op den duur gaat dat wel vast zitten ;) dus beter om even nieuw rubber om heen te doen ( nja als dat even is ;) )

en hij bedoelt dat je alleen een puntje dus de zijkant v/d beitel er in zet (dus niet hoe je een beitel normaal gebruikt) maar dan een punt van 1 v/d 2 kanten.

dan in de goede richting los proberen te tikken
 
remvloeistof hoef je niet bij te vullen hoor, is een gesloten systeem.

als bovenin te weinig olie erin zit betekend vaak dat je remblokken op zijn.
 
Nouja, bij mij lekte het blijkbaar wel een beetje door dat kapotte afsluit rubber.

Iedereen waarschuwt altijd "MAAK DE KLAUW NIET LOS", dus naja, dat ga ik dan ook maar niet doen. Zie wel wanneer het vast begint te zitten en dan maak ik hem wel een keer los =P.

En ik ga morgen wel ff proberen die kutschroef los te tikken =/.
 
Back
Top