Ervaringen Technische Tekenprogramma's

Ben, bij options oid kan je je videokaart instellingen en kwaliteit van je beeld in stellen. Aangezien je logo's ook mee veranderen zou ik de videokaartinstellingen eerst eens anders proberen..
 
Hier is vast wel iemand met ervaring van Solidworks..

Ik heb een assembly gemaakt en de parts hebben allemaal een kleur enz..

In de assembly is alles gewoon grijs, iemand een idee wat ik fout heb gedaan?

[ir]http://i41.tinypic.com/23iv7ft.jpg[/ir]
 
Hier is vast wel iemand met ervaring van Solidworks..

Ik heb een assembly gemaakt en de parts hebben allemaal een kleur enz..

In de assembly is alles gewoon grijs, iemand een idee wat ik fout heb gedaan?

[ir]http://i41.tinypic.com/23iv7ft.jpg[/ir]

Kleur kun je toch gewoon weer toewijzen in de assembly zelf?
Het zijn maar 6 onderdelen.

//Edit: Hoe heb je trouwens de kleuren aangewezen?
Bij mij blijft hij gewoon de kleuren behouden?
 
Last edited:
Ik heb de parts (de meubels dus) ook allemaal verschillende kleuren gegeven, naar werkelijkheid.

Gewoon via appearence, gaat normaal ook goed. Denk dat ik iets verkeerd heb aangeklikt.
 
nja als het normaal wel goed gaat heb je nu iets fouts gedaan ja,
Probeer je het even opnieuw.
En volledige versie van SW is aan teraden ipv zo'n studenten versie
 
Ik ben best wel baas in Unigraphics vind ik zelf, maar je moet er gewoon goede cursus in hebben gehad :p anders zie je door de bomen het bos niet meer kan ik me voorstellen! Zijn al lang geen dingen hier gepost trouwens :p
 
Hopelijk van de week inventor 2011 binnen, ik ben er helemaal klaar voor, het realtime renderen ben ik erg benieuwd naar :)
 
Voor degene die met solidworks willen gaan werken, deze tutorials is een goed begin voor het leren, heb het hier zelf ook mee geleerd.
http://globalsite.solidworks.com/netherlands/2009/04/tutorials-voor.html

Heb eventueel ook nog wel opdrachten in een pdf'je voor de geintresseerden, zelfde opzet als de tutorials op bovengenoemde site, alleen dan niet meer stap voor stap uitgelegd. ook heel leerzaam.

als je deze wil hebbe stuur maar een pm met je mailadres.

Edit: ik zie dat dat pdf'je inmiddels ook op de site staat:
http://globalsite.solidworks.com/fi...r-lager-en-middelbaar-technisch-onderwijs.pdf
 
Last edited:
weet iemand nog een gratis trial versie van een (simpel) 3d tekenprogramma.
ik had 'vroeger' inventor 10, omdat ik dat op school gebruikte, maar ik ben de cd's kwijt.

of heeft iemand zin om wat voor me te tekenen als ik met een kladje kom 8P

@ruud, jij was toch ook bekend met een CMM als ik me niet vergis?
had je daar COSMOS en CAT1000 bij?
 
Google Sketchup :+
voor de grap geprobeerd, best leuk/simpel voor eenvoudige tekeningen.
maar ik kan er niet echt uit krijgen wat ik wil (ik teken liever adh maten).

hij snapt middelpunten van figuren ook niet echt als snappunt, ik krijg dus bv een kubus niet zomaar in het midden bovenop een polygoon (tenzij ik in beide eerst een kruis teken en die later verwijder)
 
weet iemand nog een gratis trial versie van een (simpel) 3d tekenprogramma.
ik had 'vroeger' inventor 10, omdat ik dat op school gebruikte, maar ik ben de cd's kwijt.

of heeft iemand zin om wat voor me te tekenen als ik met een kladje kom 8P

@ruud, jij was toch ook bekend met een CMM als ik me niet vergis?
had je daar COSMOS en CAT1000 bij?

Van solidworks is een studentenversie gratis te downloaden.

wat moet je getekend hebben ?
 
idd inventor ook.

Wat is CMM? Heb iig geen cosmos of cat1000 oid.

Wat moet t worden Mark? Als t niet teveel is rammel ik t er wel ff in. Stuur maar via de email dan.

Sinds vandaag inventor 2011, zitten leuke een handige nieuwe features in (sommige heeft solidworks echt al jaren dus dat werd tijd) realtime renderen krijg ik nog niet optimaal toegepast, maar het ziet er al stukken beter uit. Met een complete machine doet ie het helaas niet, dat kost teveel geheugen. Al met al kan er weer wat sneller en mooier mee gewerkt worden lijkt t :)
 
Ohh, heb blokje toen gewoon in een freesbank gedaan, en met de taster de nodige punten verzamelt die ik nodig had. Was gewoon een 3 assig ding, niet zo 1 luxe 5 assige mitutoyo oid. :)
 
Back
Top