EPC 70B Carbon Jogs 2012

Ruud H.

Well-Known Member
En jawel hoor, het is weer zover:+.

Aangezien het seizoen alweer nadert hier maar weer even een project page van deze kant:)

Geschiedenis:

Ruud:

Voor de mensen die mij nog niet kennen. Mijn naam is Ruud Hendrickx, ondertussen alweer 21 jaartjes oud en ga dit jaar voor de 4de keer SBO rijden. Ik ben in 2009 begonnen in de scooterspecial klasse met een SR frame.

http://forum.scooterforum.net/forum/f66/ruuds-sprint-sr-etje-164681/

Toen kwam de 70B klasse wat mij wel interessant leek. Hier voor in 2010 een jog opgebouwd:

http://forum.scooterforum.net/forum/f66/epc-polyester-jog-2010-a-180700/

Voor 2011 verder gegaan met het verder ontwikkelen van de jog, en het Heckyyy blok er onder gehangen:D.

http://forum.scooterforum.net/forum/f66/epc-70b-carbon-jog-195932/

Aangezien het mij goed bevalt in de 70B klasse pak ik nog een jaartje mee met de jog:W

Niels:

Niels is er na een jaartje pauze ook weer bij! Ook hij gaat nu zijn 4de seizoen rijden bij de SBO en is ook begonnen in de scooterspecial met een zip frame. Hier 2 projectpagina's van Nelis:

http://forum.scooterforum.net/forum/f66/nelis-manston-zip-147002/

http://forum.scooterforum.net/forum/f66/epc-low-stretched-7t-zip-182660/

Dit jaar gaan wij dus samen 2 jogs bouwen die vrijwel identiek aan elkaar gaan worden:W We zijn verder gegaan aan de kappenset waarmee Ruud vorig seizoen al aan begonnen was. Deze gaan we uit eindelijk uit carbon (laten) maken. (De tijd zal het leren:D)

We gaan beide met een EPC getjoend speed blok rijden en nog verschillende onderdelen testen. Hier later meer over.

De kappenset

We gaan dus weer verder waar Ruud vorig jaar gebleven was.

[IR]http://i44.tinypic.com/v4yrts.jpg[/IR]

Na vele uurtje schuren en plamuren in de garage zijn we nu al aardig gevordert!

[IR]http://i39.tinypic.com/23ua8lg.jpg[/IR]

[IR]http://i42.tinypic.com/2mhd4lw.jpg[/IR]

En om een beetje een idee te krijgen:

[IR]http://i39.tinypic.com/2hn8bck.jpg[/IR]

[IR]http://i44.tinypic.com/54tws5.jpg[/IR]

Inmiddels is dus de voorkap mal klaar en verwachten we dat de achterkap van het weekend klaar is.

Buiten de kappenset heeft Ruud niet stil gezeten. Wat er voor de rest nog gebeurt is:

-Kroonstuk 20mm afgedraaid en vorkpoten verder ingekort.
-Uitlaat, achterstaaf en velgranden van voorvelg gepolijst (achtervelg volgt nog natuurlijk:+).
-Velgen, voorvork, carterkap gespoten.
-Blok ververst.

[IR]http://i43.tinypic.com/jphqx4.jpg[/IR]

[IR]http://i40.tinypic.com/fx83tg.jpg[/IR]

[IR]http://i43.tinypic.com/11qjv55.jpg[/IR]

[IR]http://i44.tinypic.com/2lwu9ld.jpg[/IR]

[IR]http://i39.tinypic.com/2u60kr4.jpg[/IR]

[IR]http://i42.tinypic.com/wk02e0.jpg[/IR]

Niels heeft zijn blok inmiddels ook een opknapbeurtje gegeven.

Binnenkort meer.

Eerst moeten de carbon kappen klaar, Dan kunnen we de frames op de achterkappen aanpassen en de jogs volledig opbouwen en kan het testen beginnen 8)

Mede mogelijk gemaakt door:

EPC
Bollerbank
Kamp Limburg
 
Advertisement - register to remove this

Update:

Zoals Ruud dus al heeft verteld zal ik met hem 2 jogs op bouwen.

Mijn blok is ook weer helemaal klaargemaakt.

20120118_160926.jpg


Ook heb ik 2 carburateurs gekocht om mee te testen. Het gaat hier om een Polini 28 mm en een stage 6 32 mm black edition. Ruud zal ook gaan testen met een 32 mm!

20120118_143936.jpg


Hier ook nog even een paar foto's van de kappen.

2011-11-27163105.jpg


2011-11-27172934.jpg


2011-11-27181101.jpg


2011-11-27181508.jpg


Zoals in de beginpost te zien was is de voorkap al ver gevorderd. Ruud heeft vanavond de achterkap ook zo goed als afgemaakt voor het maken van een negatief.

IMG-20120125-WA0000.jpg


IMG-20120125-WA0001.jpg


Zoals je kunt zien hebben we uiteindelijk de goede vorm in de achterkap gekregen wat nogal wat werk was.

Volgende stap is zorgen dat de kappen klaar worden gemaakt voor de mallen!
 
Voorwerk ziet er allemaal netjes uit, als je 1k primer gebruikt zal ik wel goed de kappen inwassen. suc6 ik zie het resultaat wel
 
Danku allen:W

Pffff krijg gelijk weer zin om te beune gek:p

Lekker bezig dushi:love:

Doe eens dan:*

Lekker bezig ruud, hoeveel ruimte zit er nog tussen kroonstuk en voorband?

Zo'n 5mm, oogt minder op de foto maar dat is vertekend beeld denks.. Zelfde als afgelopen jaar eigelijk:) Mocht het niet genoeg zijn wat mij sterk lijkt, kan ik nog altijd dikkere busjes draaien voor tussen de poot en kroonstuk te zetten.

Ziet er goed uit heren:) vorkje van ruud is wel aardig xtreme:p

Valt op zich nog wel mee hoor:p Heb er ook op gelet dat er nog een randje overbleef om wat meer sterke/stijfheid in het geheel te houden. Moet het kunnen hebben:+

Voorwerk ziet er allemaal netjes uit, als je 1k primer gebruikt zal ik wel goed de kappen inwassen. suc6 ik zie het resultaat wel

Nu zit er nog maar een laagje filler op om een beetje een indicatie te krijgen waar nog wat bijgewerkt moet worden. Word dus niet de grond laag waar de mal van word getrokken:p
 
En gaan jullie een bezoekje maken in Roosendaal voor de kappen of lekker zelf knutselen / mallen? :p Wel goed dat je die nieuwe Jog achterkap afmaakt!
 
Update!

Het eerste motorblok van de jogs is tot leven gewekt.

Afgelopen zaterdag hebben Ruud en ik samen met Stefan (Bollerbank) een bezoekje gebracht aan de mannen van TB.

Het doel van dit weekend: Gezellig ouwehoeren en banken met de blokken van Niels en Stefan.

Eenmaal aangekomen alles uitgeladen en ons opgewarmd met een lekker bakje koffie!

Als eerst ging de stinger van Stefan op de bank aangezien er nog wat geknutseld moest worden aan het test frame van Niels.

Nadat Stefan klaar was is het frame waar het motorblok van Niels onder hing op de testbank gegaan.

20120211_151825.jpg


20120211_155859.jpg


Eerst het motorblok rustig laten lopen en opwarmen. Toen was het tijd om het gas wat verder open te draaien. Hier kwam al een zeer leuke score van 25 pk uit! Maar het noodlot sloeg al snel toe. Tijdens de laatste run was de snelheid al aan het minderen toen plotseling het motorblok stil viel.

20120211_165051.jpg


Na de cilinder eraf gehaald te hebben konden we de schade eens goed bekijken. Resultaat, zuigerveer vast en cilinder had 2 vegen in de wand.

429603_254927787917030_100001994325771_594680_1456317462_n.jpg


Tim (TB) had al meteen een oplossing en ging direct aan de slag. Na de cilinder gepoetst te hebben weer gemonteerd met een andere zuiger. Radiateur weer gevuld en voor de zekerheid ook maar een grotere sproeier gemonteerd. (Er werd getest met een 32mm black edition van stage 6). Ook werd er besloten om ipv 50/50 panta,euro 98 met pure panta te rijden. Hok weer aangetrapt en rustig laten lopen en warmdraaien.

Na een paar keer rustig gas gegeven te hebben ging de pk meter weer vlug de goede kant op en Tim draaide zich om naar Niels met het gebaar dat het helemaal goed ging komen. Het werd al laat dus het werd tijd om te kijken wat het gaf. Uiteindelijk kwamen wij op een score van 25.4 pk uit.

20120211_180939.jpg


De lijn was nog rommelig en hier gaat nog flink aangewerkt worden aangezien wij verder totaal niks aan de afstelling hebben gedaan of andere onderdelen hebben getest.

20120211_184030.jpg


Na het banken alles netjes opgeruimd en was het tijd voor een vette hap bij de mc!

Al met al een super gezellige dag met leuk resultaat voor beide brommers.

Wij willen de crew van TB en Stefan heel erg bedanken voor alle hulp :).

Binnenkort zullen wij ook aan de slag gaan met het motorblok van Ruud om ook hier een mooi vermogen uit te halen!

Tot de volgende update.
 
Back
Top