Emmen 8+9 Mei

Bij deze mijn verslagje:

Afgelopen zondag was het weer zover. De tweede wedstrijddag van de SBO. Na het succes van mijn eerste wedstrijd heb ik er erg veel zin in en ben ook wel een tikje nerveus omdat ik met een nieuwe cilinder rijd en me afvraag hoe deze het gaat doen op de baan.

Zaterdag 8 Mei was er de mogelijkheid om te trainen op het circuit, maar mijn vader vierde zijn 50e verjaardag en dat gaat dan toch net even voor op een dagje trainen. Wel ben ik zaterdag netjes om 10 uur naar bed gegaan om zondag fit te zijn.

Zondag om 5 uur opgestaan de auto in en op weg naar Twan om daar de bus in te laden en door te rijden naar Emmen. Toen ik aankwam bij Twan hoorde ik dat hij de dag van te voren zich al druk gemaakt had en de bus dus helemaal ingeladen was. Dat betekende alleen nog wat rommel uit mijn auto erin en aanrijden. Door het gebrek aan een radio heb ik de hele weg maar liedjes gezongen totdat Twan me duidelijk maakte dat ik dat ook wel laten kon en daarna ben ik in slaap gevallen.

Eenmaal aangekomen hebben we ons onder de tent van Aart gevoegd en ben ik naar voren gelopen om te helpen met inschrijven. Ondertussen heeft Twan mijn scooter naar de keuring gebracht en kan ik me opmaken voor de briefing. Na dat gedaan te hebben kan ik mijn eerste training gaan rijden.

1e training:
De eerste training de baan op en zoals ik ook al gezien had is hij erg glad. Mijn scooter is veel sneller met de nieuwe cilinder en ik heb eigenlijk niks dan moeite om de scooter goed onder controle te krijgen. Mijn rem is ook niet helemaal in orden dus ik bouw maar slecht vertrouwen op en als ik gas geef dan schiet de scooter bij me vandaan. Rustig opbouwen en hopen dat het de volgende training beter gaat.

Tussen de 1e en 2e training laat ik mijn bandenspanning ietwat zakken en klik mijn vering wat zachter. Zo hoop ik in het slechte weer wat meer grip te kunnen genereren.

2e training:
De baan op en rustig opbouwen ik merk dat ik al wat meer grip heb en bouw langzaam maar zeker meer vertrouwen op. Ik krijg mijn draai enigszins te pakken en voel me eigenlijk redelijk tevreden als ik de baan na een kwartier weer afkom. Alleen mijn rem is nog steeds niet helemaal 100 procent dus daar moet ik nu maar eens goed naar kijken.

Even de tijden checken en dan zie ik dat ik wel de eerste tijd heb in mijn klasse maar Tom zit maar 0.218 seconde achter me. Daar ga ik toch wel proberen een groter gat tussen te krijgen anders kan ik dadelijk de hele wedstrijd alleen maar proberen hem achter me te houden en daar heb ik geen zin in met zulke baan omstandigheden. Dus ik zet de vering nog maar een klikje zachter en hoop dat dit helpt. En ik kijk mijn rem even goed na. Ik spoel hem door en maak de blokken zuiver en op de bok voelt die in ieder geval weer goed.

3e training:
De baan weer op en nu besluit ik maar een beetje te gaan pushen anders komt er nooit wat van. Ik merk dat de baan wat droger is en al weer stukken meer grip geeft ook is mijn voorrem nu in orde en ik heb er wel vertrouwen in. Dus steeds een beetje harder voor mijn gevoel en na een kwartier heb ik er in mijn ogen wel ongeveer het maximum uitgehaald.

Weer loop ik naar de tijden om even te kijken en ik zie dat ik het tegenover Sjeng en Eric goed gedaan heb, maar Tom heeft maar 2 rondjes gereden. Wat is er aan de hand zo weet ik natuurlijk nog niks.

Nou goed ik maak mijn scooter klaar voor de kwalificatie en neem me voor om me daar maar het licht uit de ogen te gaan rijden. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik als eerste uit mijn klasse mag starten.

Kwalificatie:
Ik doe nog even vlug een plasje en Twan brengt mijn scooter naar voren. Ik spring erop en begin mijn rondjes te maken na een rondje of 3 heb ik mijn ritme te pakken en geef ik echt gas. Op een gegeven moment zoef ik over de baan en rij ik echt de rand merk ik. Dan maak ik een hele dikke drift en weet mijn scooter nog net te redden en de bocht af te maken. Ok Tim je hebt je ding gedaan rij nu maar rustig uit zonder de boel aan gort te vallen. En dat doe ik dan ook.

Als ik de baan afkom komt Meran naar me toe en die zegt me dat ik eerste ben gekwalificeerd. Yes en ik ren even snel naar binnen om te kijken met hoeveel voorsprong. En dan zie ik dat ik 1.5 seconde voorsprong heb op de nummer 2 dat is genoeg en ik heb het gevoel dat dit komt omdat ik me helemaal het licht uit de ogen heb gereden. Mijn tijd ten opzichte van de Open70 is ook goed dus wie weet kan ik daar wel aanpikken denk ik zelf.

1e manche:
Na een lekkere pauze even gerust, de scooter klaargemaakt en naar voren gelopen voor de start van de 1e manche. Daar word ik opgesteld en rijd vervolgens mijn opwarmronde. Daarna opstellen voor de start en het rode licht gaat aan. Het springt uit ik ben goed weg en kom als 4e in de 1e bocht aan. Daar is het erg druk en ik word al direct door 2 Open70 mannen ingehaald. In mijn eigen klasse lig ik nog voorop, maar ik kan de eerste 3 á 4 rondjes mijn draai niet vinden. Het gaat echt slecht en als ik dan eindelijk mijn ritme vind kijk ik een keer om en ik zie dat Tom strak in mijn wiel zit. Shit denk ik, ik moet meer gas geven en dat doe ik dan ook na 3 rondjes zie ik dat ik een redelijk gat geslagen heb met Tom en ik ga ietwat rustiger rijden. De baan is nog steeds erg glad en grip is er lang niet zoveel als ik zou willen. De rest van de wedstrijd zie ik Tom eigenlijk niet meer dichterbij komen en ik rij de wedstrijd dan ook uit en word 1e in mijn klasse. Met de Open70 erbij geteld word ik 6e ook iets waar ik in mijn ogen trots op mag zijn.

Voor de 2e manche weer even de scooter in orde brengen. En even naar de Stage6 Basic kijken waar Aart en Mike in uitkomen voor ons team.

2e manche:
De scooter is er klaar voor en ik rij mijn opwarmronde ik doe extra mijn best om temperatuur in mijn banden te krijgen en hoop dat ik dan de eerste rondjes wat harder kan rijden om vervolgens beter aan te kunnen pikken bij de kopgroep van de Open70. Maar goed we worden opgesteld en het rode licht valt. Mijn start is wederom goed en ik zit rond de 4e plek in de 1e bocht, maar het is echt heel druk. We rijden met een man of 10 heel dicht op elkaar. In de 2e bocht vind voor mij dan ook de 1e valpartij plaats Sarik gaat onderuit, maar ik zie dat hij ook al erg snel weer opstaat en ergens achter mij invoegt. Ik zit nog niet helemaal lekker te rijden maar na het 3e rondje gaat het op zich erg goed. Sarik die gevallen is komt me dan als een bezetene voorbij en ik probeer aan te pikken dit lukt niet hij rijdt echt te hard voor me. In de verte zie ik Jimmy mijn teammaat die in de Open70 rijd en ik probeer dat gat dicht te rijden. Ik kom niet echt dichter bij tot opeens Jimmy ook valt. Hij staat erg snel weer op en rijd vlak achter mij. Ik denk nu zal Jimmy wel echt snelheid willen maken dus ik laat hem voorbij om zo samen met hem dichter bij de kopgroep te kunnen komen, maar de machine van Jimmy loopt niet meer zoals het hoort dus na 2 rondjes ga ik hem voorbij en rijd ik zelf de wedstrijd uit. Ik word weer 1e en heb dus weer een dagwinst te pakken. YES YES YES. Met de Open70 erbij geteld ben ik zelfs 5e deze race :)

Vandaag heb ik geen nacontrole wel kijken ze even of ik niet stiekem te licht ben met mijn scooter. Gelukkig is dat niet het geval. Dus nu even snel omkleden en netjes op het podium staan.

Na de uitreiking even opruimen en dan met de crew Mc’en en naar huis. Uiteindelijk plof ik om half 12 in mijn bed en volgens mij slaap ik om 1 over half 12.

Ook na te lezen @ http://tim.tj-tuning.nl
 
Na de uitreiking even opruimen en dan met de crew Mc’en en naar huis...

Vergeet je toch even je prachtige actie!
Omdat Tim, de altijd en eeuwige drive heeft om te winnen, wilde ie ook als eerste bij de Mac zijn, waarop meneer besluit uit de bus te springen en nog even een paar meter te sprinten, dit terwijl de bus nog rijdt. Geniaal jongen 9||6
 
Activiteiten die plaatsvinden na de wedstrijden worden niet opgenomen in het verslag O-)

En dat is vaak beter ook :p
 
Vergeet je toch even je prachtige actie!
Omdat Tim, de altijd en eeuwige drive heeft om te winnen, wilde ie ook als eerste bij de Mac zijn, waarop meneer besluit uit de bus te springen en nog even een paar meter te sprinten, dit terwijl de bus nog rijdt. Geniaal jongen 9||6


als gevolg van deze leipe sprint konden wij met de camper + aanhanger parkeren :winner:
 
nog even een paar foto's die op de site niet werken ,zijn er niet zoveel , weer was niet echt mooi om mooie plaatjes te maken..

DSC_0216.jpg

DSC_0232.jpg

DSC_0199-1.jpg

DSC_0157-1.jpg

DSC_0143-1.jpg

DSC_0142.jpg

DSC_0072-1.jpg

DSC_0062-1.jpg

DSC_0017-1.jpg

DSC_0256.jpg
 
Back
Top