Schema Elektrisch

Kleuren stator stekker piaggio

  • Everything

    Votes: 0 0.0%
  • Electrisch

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    0

maarten1285

New Member
Hallo scooter liefhebbers.
Heb een vraag , ik heb een "derbi gp1 50 open" met piaggio blok van 2008.
Alleen heb nieuwe stator dynamo geplaatst , alleen omdat de vorige stekker was doorgebrand , zijn de 5 draden plus die ene met dat magneetje eronder weet de naam ff niet , per draad apart aan elkaar gekoppeld . Ben alleen bang dat daar een foutje in zit want als ik mijn accu aansluit word mijn dynamo al mega warm en dan meer dan 55 graden.
De rook komt er vanaf .
En dan zit de sleutel niet in het contact.
Alleen de kleuren vanaf mijn stator zijn volle kleuren rood ,groen wit blauw geel bruin ,
Alleen vanaf mijn kabelboom heb ik gemengde kleuren geel rood , rood groen , rood , geel groen , groen met dun zwart lijntje en rood wit.
Bruin -geel rood
Geel - rood groen
blauw - rood
wit - geel groen.
Groen - groen heel dun zwart lijntje.
Rood - rood wit.
Dit is wat ik nu heb.

Nu is mijn vraag welke kleuren horen op elkaar ? Want iets klopt niet bij mijne .
Dus hoe kom ik daarachter ? Ken geen andere eigenaars van deze scooter dus spieken lukt niet..

En dan een andere vraag , die hier wel mee te maken heeft , de rode draad vanaf
 
Advertisement - register to remove this

Volgens het elektrisch schema hieronder vind ik deze kleuren namelijk:

kleur statorkleur stator afkortingFunctiekleur kabelboomkleur kabelboom afkorting
BlauwBLAccuspanningRoodR
GrijsGNaar pin2 spanningsregelaar (wisselspanning)Geel/RoodY/R
GroenGROntsteekspanning voor de cdi (groene aansluiting cdi)Groen/ZwartGR/B
RoodRPickupspoel signaal voor de cdi (rode aansluiting cdi)Rood/WitR/W
WitWMassaGeel/GroenY/GR
GeelYNaar pin8 van de spanningsregelaar (wisselspanning)Groen/RoodGR/R

Dus even puzzelen met het schema en de statoraansluitingen erbij en zoek de verschillen.
Maar als ik het zo bekijk is enkel de bruine draad de vreemde kleur, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat alles juist zit aangesloten.
Wel zie ik dat de accu middels de rode draad van de kabelboom en de blauwe draad van de stator rechtstreeks op een statorspoel is aangesloten.
De andere zijde van die spoelenserie zit middels de gele draad van de stator en de groen/rode draad van de kabelboom naar pin8 van de spanningsregelaar.
Als de spanningsregelaar dus niet in orde is loopt door dit circuit een flinke stroom waardoor de spoelenserie op de stator heet kan worden.
Dus ik heb het vermoeden dat er iets scheelt met de spanningsregelaar.
Hopelijk is door die hitte ook niet de spoelenserie van je stator verbrandt, maw dat de isolerende lak op de spoeldraden is gesmolten en deze nu kortsluiting maken.

Deze kortsluitstroom door de stator zou de zekeing van 7,5 Ampere eigenlijk moeten voorkomen, zat deze er wel in of heb/had je die vervangen door een hogere waarde?
 

Attachments

  • derbi_gp1_brugermanual.pdf
    159.8 KB · Views: 6
Last edited:
Ja indd ik gebruik zekering 10 , en ja de grijze draad in jou schema zal bij mij bruin zijn.
Ik ga nu ook mijn start relais controleren.
De stator heb ik al nieuw gekocht , maar ja dan wil ik eerst zeker weten dat alles goed zit . Anders is zonde geld .
Maar ik vermoed dat mijn start relais kapot is . Bedankt voor je kleuren schema ik kon hem niet vinden namelijk.
Gr maarten
 
Back
Top