Electrische start kisbee

Peugeot kisbee 4t

New Member
Gisteren een warmloper gehad, en scooter wilde niet meer starten vanmorgen de accu onder de lader gehad niets...licht,benzinemeter enz werkt. Startmotor los gehaald schoongemaakt los aangesloten op de accu en draaid goed. Terug op de scooter gezet. Niets...... waar moet ik in godsnaam verder zoeken.. dat dat ding gewoon draaid als ik het knopje in druk. Graag serieuze reacties
 
Advertisement - register to remove this

In principe heeft de startmotor niks te maken met die vastloper, tenzij je de startmotor hebt overbelast door te blijven starten met een vastgelopen zuiger.
Als dit het geval is kan er een wikkeling verbrandt zijn, de startmotor draaid dan vaak onbelast wel maar met wat belasting krijgt hij de zuiger niet meer door de compressieweerstand gedraaid.

Maar van een verbrandde startmotor zullen we maar in eerste instantie niet uitgaan.

Wat vraagjes:
Doet je remlicht het?
Wat is de spanning van je accu een paar uurtjes na het opladen?
Als je de startknop drukt samen met 1 van de remmen, hoor je dan het startrelais klikken?
Als je de startknop drukt samen met 1 van de remmen, hoor je dan gezoem of geklapper?
Wat gebeurt er wanneer je de twee dikste draden van je startrelais kort sluit?
 
Ik denk eerder een zuiger / cilinder / kleppen probleem en wellicht de timing van de ketting is ontzet..
 
Back
Top