electrische start gilera DNA

Arash

Well-Known Member
hallo,
ik ondervind een klein probleempje met mijn elektrische start van mijn dna.
In het begin deed deze het gewoon, maar na een tijdje niet meer. Als contact aan staat doet groot licht en toeter etc. het wel gewoon.
Ik dacht dat het aan de rem lag, hij deed het gister namelijk wel weer, omdat ik een beetje zat te spelen met de rem, maar nu doet hij dus niks meer. Wat kan het zijn? (zekering nagegaan, was nog heel).

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

hallo,
ik ondervind een klein probleempje met mijn elektrische start van mijn dna.
In het begin deed deze het gewoon, maar na een tijdje niet meer. Als contact aan staat doet groot licht en toeter etc. het wel gewoon.
Ik dacht dat het aan de rem lag, hij deed het gister namelijk wel weer, omdat ik een beetje zat te spelen met de rem, maar nu doet hij dus niks meer. Wat kan het zijn? (zekering nagegaan, was nog heel).

Alvast bedankt.
als je remlichten het wel gewoon doen zoals gevraagd in de vorige reactie.. kun je dit doen:

Haal je startmotor eraf, schuur de 2 contactjes van de draadjes ff op als er roest/corrosie op zit. (dan kun je 'm er eventueel weer opzetten en kijken of ie het al doet, stel dat er haast geen roest oid op zat lees dan volgende)

Je kunt dan ook nog ff het kapje eraf halen, en het koperen stukje waar die borsteltjes schoonmaken.

Ik hoop dat het je helpt, bij mij werkte het iig.

p.s. zorg wel dat je alles weer goed terug in elkaar zet!
 
ja ik wilde dat er net even bij gaan vermelden, mijn remlicht doet het dus ook niet als contact aanstaat. ik dacht zelf dat het ergens bij die rem lag..
kan het zijn dan het remlicht schakelijk kapot is en dat daarom remlicht en de elektrische start het niet doen?

bedankt alvast!
 
ja ik wilde dat er net even bij gaan vermelden, mijn remlicht doet het dus ook niet als contact aanstaat. ik dacht zelf dat het ergens bij die rem lag..
kan het zijn dan het remlicht schakelijk kapot is en dat daarom remlicht en de elektrische start het niet doen?

bedankt alvast!
tjah dan is dus je remlichtschakelaartje kapot! Kost 2 a 3 euro en kun je meestal zo bij je dealer halen, wel ff je scooter erbij vermelden.
Hij zit achter je remhevel.
 
veel voorkomende problemen zijn remlicht schakelaars, en als die het wel doen en je start moet je een klik hren of hij moet starten.

niet starten en wel een klik = start motor kapot
niet starten en geen klik = rem licht schakelaars / start relai

en wat ook nog wel eens voor wil komen, is dat het kabelboompje van je rechter schakelaar unit die op het stuur zit klem komt te zitten tussen je voorvork en frame met sturen.

dus die zou ik ook even op beschadegingen controleren tenhoogte van je balhoofd.
 
Back
Top