electrische carbid onsteking

Status
Not open for further replies.

BetaMarvin

Beta Ark LC DD
Wij hebben hier met een paar maten een aanhanger gemaakt met 2 melkbussen en 1 giga omgelast expansie vat, maar nu willen we een electrische ontsteking. We doen "het" nu met gloeibougies, maar dat is te on betrouwbaar, en je weet nooit waneer hij afgaat.
Heeft er iemand een idee of een schema om een bougi op afstand op 12V af te kunnen laten gaan?
Ik heb hier nog wel een auto bobine staan, maar hoe ik dat ding zo aansluit dat ik hem kan laten vonken waneer ik wil:?
 
Advertisement - register to remove this

Jij krijgt van ons de hele middag bier als jij op 5 meter van dat ding gaat staan... Deal:D
Maar dat gaat dus niet. Minimale afstand willen we iets van 12 meter hebben, en me scooter zet ik echt wel verder weg;)
 
wij hebben hier in het dorp een bejaarde man, die heeft een speciaal aparaat om bobines van zundapp en kreidler enzo mee te testen, dus er bestaat iig iets waar je wel wat mee kan.
 
gloeilamp nemen daarvan glas eraf halen (stukslaaan)

zodra er stroom op komt te staan word hij zo giga heet dan moet het haast lukken

alleen wel elke ontsteking een gloeilamp stuk:X
 
kijk maar uit!
De 1e bij ons int dorp zijn al gepakt :X

8 uur taakstraf
of boete 45 euro (wat eik 425 euro is omdat het "explosive" zijn)

Ze deden het dan wel in de woonwijk :S


Maar electronisch, gewoon 2 draadjes bijna tegen elkaar aan zetten in de bus zelf en vanaf een afstand een accu erop zetten zodat er vonken komen tussen de draden in dus bus en dan heb je ontsteking.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top