een vraagje... en jullie gedachten over een misbaksel beta (kw)ark

kabouter farf

Well-Known Member
hi all,

om maar te beginnen, mijn naam is stefan.
mijn vraag gaat over mijn beta kwark lc. die ruim 2 jaar stilgestaan heeft..
setup;

licht bewerkte carenzi 50 (poorten rechtgezet, en uitlaatpoort iets omhoog) met std cilinderkop
std pen 10 krukasje
delortho 16 (van een tzr geloof ik)
polini race vario (5 gr. rollen)
verlaste power-one uitlaat met rechte pot
std koppeling met een lurpe malossi gele drukveer en nieuwe gele trekveertjes.

ja... ik weet dat dit bij elkaar geraapt is, ik heb t motortje afgesteld staan. maar volgens mij slipt mn originele koppeling.
het probleem is dat ik vanuit stilstaand gwoon goed wegkom.. maar vanuit gas los en weer open komt die niet op toeren en lijkt het wel of de koppeling niet goed loslaat. na even volhouden gaat ie wel verder..

waar ik jullie gedachten wel over zou willen weten, is dat ik een nogal snelle cilinder van een aprilala RS50 heb liggen, en dit op mn arkje wil zetten. enig idee of dit ooit door iemand gedaan is/en of mogelijk is?
van wat ik gezien heb hoef ik mn cilinder-tap-gaten maar n beetje uit te boren en het zou moeten passen :p

groeten
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Dat "slippen" na loslaten en hervatten van gasgeven kan je oplossen door er een iets strakkere drukveer in te zetten

Van die cilinder zou ik het niet weten geen ervaring mee, maar denk dat die niet voor niks niet past.
 
thanks voor je antwoord... kga die drukveer zeker proberen, hoop dat dat het is. zal het antwoord ook nog posten.

dat met die cilinder was ik vergeten te vermelden dat ook de koeling langs onder dichtgemaakt moet worden, en een zijuitlaat voor de koeling gemaakt moet worden.. maar dit zou moeten kunnen met een gietijzer cilinder
 
Back
Top