1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Een scooter voor een betaalbare prijs -> Peugeot kisbee 4t ??? (Word nog verplaatst).

Discussion in 'Scooter blog (reviews)' started by eurokit, 13 January 2018 at 01:06.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eurokit

    eurokit Well-Known Member Staff Member

    Top Poster Of Month

    Joined:
    11 April 2006
    Messages:
    2,401
    Likes Received:
    58
    Trophy Points:
    48
    Under contruction

    Zoals altijd kan je in diverse klasse een scooter kopen.. Je hebt voor iedere prijs dus wat wils..
    Deze zijn ingedeelt in diverse klasse.. Dit houd in dat als je weinig geld uit wilt geven aan een scooter je dan ook moet inleveren op luxe en kwaliteit.. Alles onder de 1200 euro zijn vaak de slechte scooters die heel goedkoop in elkaar zijn gezet.. Dit gold vooral vroeger. Want de laatste paar jaren zijn de nieuw prijzen behoorlijk omhoog gegaan.. Tegenwoordig is rond de 1700 euro budget (instapper) te noemen. Vroeger had je voor 1400 euro een instapper. Ook moet tegenwoordig de prijs erbij gerekend / kenbaar worden gemaakt hoeveel het kost om de scooter service klaar af te leveren. Dit komt dan nog bij de basis prijs bij geteld hoeveel de scooter dan werkelijk kost.
    Anno 2018 is dit omhoog gegaan naar 1700 euro.. Dit heeft vooral te maken met de euro 4 norm.. De nieuwere euro 4 scooters zijn voorzien van een injectie systeem dat ook de scooters duurder maakt.. En deze verhoging van de prijs uiteraard voor de consument is. Dit houd in dat de bestaande voorraad euro 2 scooters ook duurder zijn geworden en dit dus gewoon door berekend word voor de oude generatie als de nieuwe generatie scooters.

    Je wilt een budget scooter kopen, maar je wilt niet de aller slechtste china scooter van zeg maar 700 - 900 euro die na enkele maanden kapot loopt omdat je hem vaak wilt kunnen gebruiken..

    Je komt dan al snel uit op de volgende lijst aan scooters:

    - Kymco agility 4takt
    - Peugeot kisbee 4t
    - Piaggio zip 4t.
    - Sym Fiddle 2S
    - Kymco Vp50

    De peugeot v-clic zet ik er niet meer erbij want deze word niet meer geleverd door peugeot.. Het was dus echt een low-budget scooter van peugeot, vergelijkbaar is met de kymco VP50.. Alleen de Kymco is kwa kwaliteit een heel stuk beter. De peugeot kisbee heeft het stokje van de v-clic over genomen.. Technisch was het blok van de v-clic wel oke (want hij zit ook onder de kisbee namelijk) Alleen kwa kappen ect was het nogal mindere kwaliteit..

    Als je een keuze moet maken dan doe je dat ook door te kijken welke scooter de meeste kwaliteit leverd voor de prijs die je ervoor neer moet leggen en hou je ook rekening mee met de prijs van de onderdelen die kosten als je nieuwe onderdelen zal moeten aanschaffen. Iedere keuze heeft zo ze voor als nadelen..

    De beste scooter van de lijst is de piaggio zip 4t... De onderdelen zijn net zo goed als van de liberty of de new fly.
    Alleen ik ben van mening dat de 10 inch wielen wel een afbreuk doen aan de scooter en ook een negatief effect hebben bij op hogere snelheid snel af te moeten remmen. Voor de rest is de zit perfect alleen het rijgedrag of kinderkopjes of klinder nerveus te noemen. Je merkt echt dat je met een budget scooter van doen te hebben, maar je krijgt wel de meeste waar voor het geld, al moet je hier wel bijna 1800 euro voor neer tellen.

    Bij Kymco kom je uit voor 1700 euro bij de VP50.. Deze is te vergelijken met de v-clic, alleen is de kwaliteit het zelfde als van de agility.. Het is een vrij kleine en lage scooter.. Nadeel is vooral dat de kymco orginele onderdelen best duur kunnen zijn...

    Daarnaast kan de sym fiddle 2S een intressant optie zijn voor rond de 1700 euro.. Alleen moet je van de retro look houden.. Maar wat als je vrij lange afstanden wilt rijden en toch een grote benzine tank wilt voor die 1700 euro??

    De enigste optie is dan of iets meer betalen voor de piaggio zip (dan moet je de 10 inch wielen geen probleem vinden, zou hem gewoon aanraden als je een 25km versie zoekt. Voor een 45km versie zou ik hem niet kunnen aanraden.

    Voor 1700 euro en de grootste benzine tank kom je uit bij een peugeot kisbee.. Dat is ook zo ongeveer de enigste optie die er dan nog over blijft.. Het is een prima scooter voor de wat langere afstanden..

    Maar waarom in hemelsnaam zou je een peugeot kisbee kopen?? Nou omdat het zo ongeveer het beste is wat je voor dat geld kan kopen.. Nou zou je denken een kisbee?? Dat is toch een China scooter.. Uhm ja hij word inderdaad in China gemaakt zoals meerdere scooters van A-merken vandaag. Alleen deze vallen niet onder de brol exemplaren die van fabrikanten komen waarop je zelf een eigen naam kan zetten.. Peugeot heeft een eigen fabriek in China, waar onder toezicht deze scooters worden geproduceerd.. Ook de v-clic komt daar vandaan, de django overigens ook.. En het zou mij niet verbazen dat de new vivacity en de rest daar ook vandaan komen..

    Waar is de kisbee mee te vergelijken?? De kappenset is dezelfde kwaliteit als van de new viva-city.. En dus niet de slechte kwaliteit als van fosti, znen en noem ze maar op.
    Daarnaast is het top model van peugeot dat 3400 euro op moet leveren (wat gewoon veelste veel is ) dat de naam django heet dezelfde kwaliteit als van de veel goedkopere broertje de kisbee. Aangezien de django meer premium moet lijken als de vespas van piaggio group..
    Ook de new vivacity en de speedfight 3 heeft delen op de scooter zitten waarvan ook gebruikt zijn op de kisbee.. Het blok en subframe van een django bijvoorbeeld zijn hetzelfde van de kisbee... en ook uitwisselbaar..

    De v-clic is waarschijnlijk de laatste jaren zo slecht bevallen dat peugeot dit model niet meer in het assortiment heeft zitten, en de kisbee de rol heeft overgenomen

    En dan alsnog waarom zou je een kisbee kopen ( ik geeft hieronder wat redenen)

    - Voor het geld krijg je 12 inch wielen ( bij zip 4t en kymco vp50 krijg je maar 10 inch wielen)
    - Een kunstof brandstof tank, de meeste zijn van metaal, wat bij lange stilstand voor roest vorming zorgt.. Dit gebeurd niet met een kunstof tank..
    - 6.5 liter brandstof (de meeste van alle china scooters)
    - 139QMB-e blok (er zijn een overvloed aan 3rd party onderdelen voor te krijgen die weinig kosten)
    - Het is geen logge scooter, makkelijk met de hand verplaatsbaar, niet heel zwaar en neemt weinig ruimte in.
    - Makkelijk te customizen ( diverse verschillende kappensets, kleuren velgen , noem het maar op)
    - Een benzine meter (zit niet op alle goedkopere scooters) (vroeger werd er ook vaak alleen een reserve lampje gebruikt.
    -De scooter zit vrij goed in elkaar
    - Makkelijk opvoerbaar (mits je Pen13 hebt)

    Under construction
     
    #1
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page