E-ton DXL 50 Tornado (Quad)

johnnyvh

Well-Known Member
Hallo mensen.
Ik heb een vraagje.
Ik heb een E-ton DXL 50 Tornado en wil deze een beetje opvoeren.
Wil een aardige snelheid halen en optrekvermogen.
Nu heb ik geen ervaring met wat voor soort blok eronder zit?
Had wel wat gevonden met search, maar de ene zei piaggio, een ander minarelli horizontaal, en weer een ander minarelli verticaal..

Voor de rest heb ik ook niet echt ervaring.
Dus weet iemand dan ook wat voor uitlaat, cilinder enz. goed voor deze is?

Mvg,
John
 
Advertisement - register to remove this

Post eens een paar plaatjes van het ding. De naam E-ton komt mij heel bekend voor, maar of wij er nou zelf een Pia blok ingehangen hadden of dat dat er al inhing weet ik zo niet meer, ook heb ik quads met replica Mina blokken voorbij zien komen dus het kan alle2. Een foto zou een hoop duidelijk maken.
 
geen, aangezien het totaal niet zou kloppen met je frame.

Wel zou je bv een DR70 kunnen koppen, en ivm je std utilaat zal het ook wel leuk presteren denk ik.
 
Niet echt duidelijk die foto's, haal er eens wat plaatwerk (plastic) af en maak een foto of meerdere van het blok.
Als het een mina blok is, dan is het zegmaar een imitatie sonic blok. Je kan proberen alle mina parts op dat blok te passen, of je koopt een 2e hands sonic blokje en fixt daarbij een tandwiel op de achteras.
Ivm de uitlaat, zorg eerst dat je een goedlopend blokje hebt, daarna hang je het blok in de quad, zorgt dat je met quad en al bij DPR of een andere uitlatenbouwer terecht komt. Die verzaagt je uitlaat en zorgt dat hij er prima op komt te zitten.

[ir]http://mol.scooterforum.net/divers/quad.jpg[/ir]
Heeft er iemand nog wat pics van dit ding? Daar hangt dus wel een pia blokje in, toendertijd @ Koopmans gemaakt.
 
Ik heb wel een goed blokje, hij loopt goed.
Wil dus alleen nieuwe cilinder erop, en dan een nieuwe uitlaat.

En nee sorry, nog nooit wat gehoord van die quad.
 
Ik vind het belachelijk veel geld voor die "opvoerset". :X Beter koop je inderdaad gewoon een DR70 cilinder. Dat loopt met standaard uitlaat niet verkeerd en zul je de 70/75km per uur ook wel mee halen. :)
 
Ik vind het belachelijk veel geld voor die "opvoerset". :X Beter koop je inderdaad gewoon een DR70 cilinder. Dat loopt met standaard uitlaat niet verkeerd en zul je de 70/75km per uur ook wel mee halen. :)

Die 400 euro maakt me in precipe niet zoveel uit.
Maar wil gewoon zeker weten dat alles past en of er misschien nog iets anders is (natuurlijk het liefst goedkoop), waar die misschien nog beter mee gaat
 
Ik weet iig dat er oa bij Fred Motoren een dpr pijp te koop is voor een e-ton quad. Misschien heb je er wat aan aangezien het uitlaten assortiment niet echt groot is voor een quad geloof ik.
 
Back
Top