Dubbele Cilinder @ Piaggio

Ik ken het verhaal van de Cristofolini NRG met 2x team maar ik zit nu @ een italiaans forum te kijken en kom dit tegen...

Is dit nu gewoon tekoop ofzo ?
 
Advertisement - register to remove this

et ziet er wel zo naar uit..:W

Italiaans bedrijf dat Twins heet? :p (kent niemand die afkorting van een bedrijf: CM?)

/edit: Christofolini Motors lijkt me dan...(na reply van JohnB te hebben gelezen..:))
 
Last edited:
dit is wel echt vetjes:p kun je zo een 40pk hebben:p
iemand meer info hierover? zeer fel aangepaste blokjes? custom blokjes? steken ter dan ook 2 krukassen in:s lijkt mij echt wel zeer ingewikkeld nog niet gesproken van dit allemaal te koelen en op het achterwiel verwerkt te krijgen.......
 
TUNE*IT said:
dit is wel echt vetjes:p kun je zo een 40pk hebben:p
iemand meer info hierover? zeer fel aangepaste blokjes? custom blokjes? steken ter dan ook 2 krukassen in:s lijkt mij echt wel zeer ingewikkeld nog niet gesproken van dit allemaal te koelen en op het achterwiel verwerkt te krijgen.......

Lijkt me wel dat er 1 as inzit
Vraag me ook af hoe het zit met de overbrenging op het achterwiel. Als je ziet dat we nu al problemen hebben met de 2f4r.

Maar weet wel zeker dat dit voor 99% van "ons" niet te betalen is.
Speciale as , waarschijnlijk speciale overbrenging , speciale carters , alles dubbel ( cilinder etc etc ) , en dan zal er nog wel wat bij komen kijken.

zal veel een eurotje of 8000 minimaal kosten denks :X
 
Tis ws ook zo makkelijk, sjaak.

Leg jij maar eens uit wat er dan anders aan is behalve het deel ertussen.

Er waren toen ook andere foto's van die nrg en dat waren gewoon pia carters met een deel ertussen.
 
A-Bizar said:
Lijkt me wel dat er 1 as inzit
Vraag me ook af hoe het zit met de overbrenging op het achterwiel. Als je ziet dat we nu al problemen hebben met de 2f4r.

De cilinders ontsteken 180 graden van elkaar, daardoor heb je, gezien de overbrenging, het effect van hetzelfde koppel alleen twee keer zoveel toeren.
Aangezien slip puur afhankelijk is van het koppel, zul je met een dergelijk twin blok dus minder last krijgen van slip dan met een 2fast4race kit, ondanks dat het vermogen van de twin een stuk hoger ligt (37 pk).

Bedrijf die dit maakt is trouwens geen Cristofolini, dat zouden ze willen.

Dit is van Cateno Miano, die is sinds 1976 bezig met allerhande projecten, waaronder ook getunde klassieke Vespa's.
 
2459.jpg


2458.jpg


post-48885-1092236440.jpg


post-48885-1092236607.jpg


2481.jpg
 
Last edited:
Marca: Gilera
Modello: DNA bicilindrico
Cilindrata: 140 cc
Marmitta: 2 Malossi MHR
Carburatore: 2 Dell'Orto 21mm
Forcella: originale
Ammortizzatore: originale

Freni originali
Pneumatici: Pirelli MT21,MT22
Altre parti modificate: lavorazione by cateno miano che ha realizzato un kit trasformazione bicilindrico per gli scooter gilera/piaggio,il motore è completamente elaborato come un trofeo MHR maè tutto doppio.......modifiche future:forcella paioli ammortizzatore bitubo freni braking con profilo a marghrita contagiri e contachilometri digitale,specchietti targhe e robe varie

Potenza: 37 cv
Velocità max.: 185 Km/h

iemand beetje vertaling?
 
merk: Gilera
Model: DNA 2voudige cilinder
cilinder inhoud: 140 cc
uitlaat: 2 Malossi MHR
Carburator: 2 Dell'Orto 21mm
Voorvork: origineel
Schokbreker: origineel
Remmen: origineel
Banden: Pirelli MT21,MT22

Andere veranderingen: tussenstuk gemaakt door cateno miano die een kit gerealiseerd heeft voor een dubbelle cilinder voor de gilera/piaggio scooter, de scooter is naar de tropheo setup opgebouwd maar dan alles in het dubbel.......toekomstige veranderingen:voorvork van paioli, schokbreker van bitubo, remmen van braking, digitalen km teller
Pk score : 37 Pk
Topsnelheid: 185 Km/h :rolleyes:
 
op die italiaanse forums zie ik niet veel staan :?
Bijv. Srace.net

EDIT: heb al wat:

DSCN0009.JPG


DSCN0008.JPG


DSCN0007.JPG


en nog een mooi lijstje :p
- Motore bicilindrico 180° H20 - Variatore Malossi
- Carter Piaggio con modifica ricavata dal pieno - Rapporti secondo percorso - primari 14/39
- Albero motore Malossi modificati - Valvola lamellare Malossi modificata
- Gruppo termico Malossi 7 travasi 47.6 - Sospensione ant. Paioli

- Volano e magnete Piaggio modificati - Sospensione post. Paioli
- Centralina Malossi ad anticipo variabile
- Ruota ant. 120/70/12
- Marmitte Malossi modificate - Ruota post. 130/60/13
- Carburatori dell’orto 19
- Asse ruota post. modificati
 
Last edited:
Back
Top