1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

dubbel membraam?

Discussion in 'Tuning voor gevorderden.' started by ronnyracingteam, 20 November 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ronnyracingteam

    ronnyracingteam Ronny Himself

    Joined:
    10 July 2006
    Messages:
    1,658
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Iemand die hier een nuttige uitleg aan kan geven?
    Ik gok op, op lage toeren kleine doorlaat om de motor niet te laten verslikken en eens je op toeren bent gaat het complete membraam open.

    Zit om mijn 80cc cross blok.
    Er zit ook een powervalve in de cilinder gemonteerd:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Of heeft er iemand een betere verklaring?
     
    #1
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. NickL

    NickL New Member

    Joined:
    12 June 2004
    Messages:
    547
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Klopt wel wat je zegt, die kleinste en bovenste gaan eerst open bij wat lagere toerentallen, deze zijn vaak ook wat dunner.

    De onderliggende zijn wat dikker en gaan pas bij hoge toerentallen open.
     
    #2
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. ronnyracingteam

    ronnyracingteam Ronny Himself

    Joined:
    10 July 2006
    Messages:
    1,658
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    de kleinste zijn idd een stukje dunner en gaan heel soepel open, de grote gaan een stuk moeilijker open.

    Maar eigenlijk hoor ik altijd zeggen dat een grotere carb vooral ook meer vermogen onderin geeft, waarom wil je dan op lage toeren een kleine doorlaat?

    Debiet door de carb blijft ook gelijk, dus die zou hetzelfde moeten reageren?
     
    #3
  6. Aerox-Evo70

    Aerox-Evo70 No Title

    Joined:
    16 September 2002
    Messages:
    6,024
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    dit is een soort van variabele inlaattiming, hierdoor heb je wat meer koppel bij lage toerentallen.
    het kan wel weer wat verlies bij hoge toerentallen geven, maar juist met deze constructie beperk je dit.
     
    #4
  7. ronnyracingteam

    ronnyracingteam Ronny Himself

    Joined:
    10 July 2006
    Messages:
    1,658
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    dit lijkt me compleet niet op een variabele inlaat timing!
     
    #5
  8. Tom.#86

    Tom.#86 TKTuning? PM!

    Joined:
    11 January 2004
    Messages:
    6,038
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    38
  9. Wieger

    Wieger JS-TUNING

    Joined:
    3 March 2004
    Messages:
    6,371
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Daar gaan we ook verder.

    gr
     
    #7
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page