Draadloze router

Advertisement - register to remove this

kheb altijd deze gehadl van linksys, gewoon int hele huis goede ontvangst, en in open veld had ik 120 meter bereik oid
volgens mij kost ie ook niet zo veel...

Linksys_wrt54gl.jpg
 
Ik heb exact de zelfde.

Heb nooit problemen dat internet wegvalt oid wat ik met de vorige wel af en toe had....
Ik heb ook door heel het gehele huis berijk.
 
Als ik rechtsonder mijn muis op het verbindingstekentje houw dan zie je toch verbindingsnelheid?

Bij mij staat daar 54mbps.

Weet niet of je hier iets wijzer van word? :p
 
Hier de D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router. Ook nooit problemen gehad.
Voordeel van die bovengenoemde lynksis is dat het een 3 in 1 apparaat is.
 
De eerder genoemde Linksys WRT54G(L) heb ik ook, prima apparaat alleen heeft mijn versie (7) een minder sterk signaal (Buiten is hij wel te vinden met een Nokia N96 maar niet met m'n iPhone 3GS).
Op veel andere versies kun je DD-WRT zetten en o.a. de signaalsterkte instellen.
Werkt ook prima met m'n PS3.

De D-Link DIR-600 is goedkoop (30 incl.) en je kan er ook custom firmware op zetten, geen ervaring mee maar hij wordt goed beoordeeld.

Lijst met routers die custom firmware ondersteunen: DD-WRT.com

De D-Link is wat sneller (150Mbps) als de WRT54G(L) (54Mbps) en goedkoper.

Ik zou iig een van de betere merken zoals Linksys of D-Link kopen, m'n vorige router (100Mbps bedraad) kneep de snelheid van m'n internet (50Mbps).
 
Heb hier een Linksys WRT320N staan, erg tevreden over! Zit er 20 meter vandaan (in de schuur) router staat in huis en nog vol bereik.
 
ik heb dezelfde! vaak last dat mn draadloos netwerk niet werkt, dan moet ik de router ff resetten en dan gaat het wel weer..
dan heb ik op mn pc (met kabel aangesloten) nergens last van en laptop krijg geen verbinding.

uiteindelijk die stomme bijgeleverde software van Linksys van de laptop gehaald en nergens meer last van.
 
Ik gebruik nu een linksys WRT160N als switch, eerder (toen ik nog ADSL had) was dit mijn router/gateway/modem. Echter bevalt deze minder goed. Het oudere model (plaatje hierboven) was stukken beter iig.

@maartuh, jij hebt het over de verbindings snelheid. Ping is de "vertraging".
 
Heb nu een std Zyxel ADSL2+ modem / router / Accesspoint ding staan van Telfort. Absoluut geen Zyxel fan maar t ding draait aardig, zo eens per maand is een reboot nodig.
 
Zyxel is zeker wel goed spul hoor, tuurlijk zit er verschil in, maar linksys is ook niet alles, ook al is het van cisco..
 
Heb die linksys besteld. Maatje van me had hem toevallig ook. Zal straks wel binnen komen dan laat ik t weten.

Waar hangt die ping allemaal vanaf? Heb je dan lag tijdens het rijden?
 
Dat kan.. ping is de tijd welke het kost om een data pakketje van jou naar de server te sturen. Soms zie je mensen wel eens "verspringen" a.k.a. "warpen" en dat betekend een hoge ping OF een enorme bagger connectie welke veel pakketjes verliest, zoals vroeger vaak met poolse verbindingen e.d.
 
Back
Top