Derbi Gpr racing afstelling

Jordy GPR

Well-Known Member
Hee mensen, even een vraagje:
heb een tijd terug een 2005 derbi gpr racing met gianelli aluminium demper gekocht in belgië en deze reed nog netjes 45 km/h, wat op zich al een beetje vreemd is voor zo'n ding na 8000 km maar goed. Toen heb ik de prop er uit gehaald (zat op 2 puntjes vastgelast, en met slijptol weg kunnen krijgen, geen idee hoe dat hoort te zijn) en ben er mee gaan rijden. Eerst heb ik er helemaal niet over nagedacht, maar het viel me op dat hij het gewoon prima deed en dat als ik de choke gebruik hij juist inhoudt. Betekent dit dat hij wel degelijk opgevoerd was en die vorige eigenaar er gewoon zelf een prop in heeft gezet? Hoe kan ik dit checken, ik weet er namelijk echt niks van af.
Groeten, Jordy
 
Advertisement - register to remove this

maar hoe kom je erbij dat een GPR nou perse sneller moet hebben gereden? want ten eerste kan dat prima , ten 2e , wie zegt dat er uberhaupt een andere sproeier in moet ;)
 
Ja ik weet het ook niet, maar ik dacht dat als je je brommer opvoert dat je gelijk de sproeier moet aanpassen, heb tenminste ook zo'n verhaal gelezen van een andere kerel met een gpr die na 2 km een vastloper had omdat ie de sproeier nog niet had veranderd. Maar ik hoef me nu geen zorgen te maken dat ik een vastloper krijg? wat is trouwens de standaard opstelling van deze brommer?
 
Het kan zijn dat er een andere sproeier in moet, maar dat hoeft dus niet. Gewoon kijken of hij goed rijdt en als dat zo is --> door blijven rijden. Zo niet, kijken naar andere sproeier, rolletjes, veren, etc.
 
Ja ik weet het ook niet, maar ik dacht dat als je je brommer opvoert dat je gelijk de sproeier moet aanpassen, heb tenminste ook zo'n verhaal gelezen van een andere kerel met een gpr die na 2 km een vastloper had omdat ie de sproeier nog niet had veranderd. Maar ik hoef me nu geen zorgen te maken dat ik een vastloper krijg? wat is trouwens de standaard opstelling van deze brommer?

gewoon je bougie eens bekijken , even warm rijden , en dan even een keer volgas optrekken (bijv tot in de 3e versnelling) en dan even kijken , dan moet ie bruin zijn , lichtbruin , maar niet heel erg licht.

er zijn meerdere factoren die meespelen voor het vastlopen van een cilinder , mischien was er ook wel wat anders aan de hand of mee gedaan waardoor de boel kapot liep bij die gozer..
 
dat is prima idd.

je verliest geen trekkracht als je voor een tandje groter gaat hoor , bovenin zal ie alleen maar beter lopen , terwijl de brommer onderin nog prima oppakt..
 
En hoeveel zal dat in snelheid schelen? ik zit nu nog op de standaard instelling en hij rijdt met geluk 73. Dan zit hij wel iets over de 12000 rpm, is niet zo goed:p
 
Last edited:
Back
Top