Derbi DRD SM Tuning

Status
Not open for further replies.
Ik moet dus eerst nog kijken wat de verzekeringen gaan zeggen over mijn spiritje en dan komt er zo vlug mogelijk een SM in de garage te staan.
Wss ga ik hem al ontgrenzen als ik hem koop dus bij derbi zou dat het volgende moeten zijn:

- uitlaat
- luchtfilter
- vertanding.
(heb de search gebruikt en dat stond ter zo in :p)

Al die begrenzer troep er uit maar wat steek ik dus het beste dan nog extra.
Bedoel daarmee zoals spy@70 zei: verstrekte koppelingsplaten enzo....
 
vertanding is ori vrij licht jah
je kan ook eens kijken voor een mooi membraan enzo
koop een GOEIE ketting van die goedkopere krijg je spijt
denk aan regina oid
 
spy@70 said:
vertanding is ori vrij licht jah
je kan ook eens kijken voor een mooi membraan enzo
koop een GOEIE ketting van die goedkopere krijg je spijt
denk aan regina oid
Wat is regina ? :s
Ik koop me een volledig nieuwe Derbi SM dus ga nog niet te veel veranderen van kettingen en membramen enzo.
Hij moet gewoon ontgrensd worden.
Kameraad van me heeft een aprilia MX50 ontgrensd en andere vertanding en hij bolt nu al mooi 95 digi
 
jij gaat toch met een airsal rijden dan zou ik wel of ander membraan of kleppen monteren
regina is een ketting merk (zeer goed)
ik heb met mijn schakels altijd problemen gehad met goedkope kettingen
(tis maar een tip he :) )
 
Aahja nu snap ik het, ja dealer vertelde mij dat derbi een speciaal ontgrenzings kitje verkoopt. dus daar zit alles in om hem te ontgrenzen + je garantie zou niet wegvallen met zo een pakketje te steken.

In het pakket zit het volgende:
- kleppen (zoals spy@70 zei)
- uitlaat tussen stuk
- andere sproeier

Zelf geloof ik het niet echt dat derbi zo iets gaat uitbrengen maja het is mogelijk.
Wat is zoal de beste wijze om te weten welke vertanding je nodig hebt?
 
Joop ik heb al meerdere krukassen in mijn handen gehad.
Op mijn boostertje bezit ik over een doppler krukas maar zoals ik al zei.
Ik ben een noob op gebied van schakels.

Hoe moet ik weten hoe een derbi krukas er uit ziet? vertel het mij dan eens.
 
nou ik heb er hier 2 liggen, die zij bijden vol, en dan ook egt vol, er zit een flinke drijfstang in, en uit de derbi-cup rijd 50% met een st krukas, dat is ook 70cc die zoon 14/15 K draaien. Ik zelf rijd toch met bidalot omdat deze bij de Tiben-kit zat.

* ik kan natuurlijk niet garanderen dat ze ook zo goed zijn als ze eruit zien
 
Dus eigenlijk kan het geen kwaad om met een airsal 80cc kitje rond te rijden op een std derbi krukasje?
natuurlijk wel een betere smering geven door een dopje olie per nafttank toe te voegen.
 
ey gast ga voor kwaliteit en koop een malossi mhr(of team)80cc, jolly moto pijp en doppler krukas en een 26 of 28 mm cab
 
booskop said:
ey gast ga voor kwaliteit en koop een malossi mhr(of team)80cc, jolly moto pijp en doppler krukas en een 26 of 28 mm cab
Het is niet de bedoeling om DE setup te hebben voor op SM
Het moet gewoon een leuke setup worden die voorval veel koppel heeft want daar gaat alles gewoon om bij de SM's
 
De setup zal dus worden:
- Airsal 80cc LC stage 2 BHT tuned
- 21mm carbu + spruitstuk en membraam

de enigste vraag zit nu nog bij de uitlaat.
Ik wil een ferme uitlaat onder mijn SM die een mooi geluidje maakt dus niet een hard lelijk lawaai aan mijn oren.
Koppel is voor mij het belangrijkste dus snelheid mag wel wat minder zijn.

Aarder van verschillende mensen is de : Metrakit uitlaat met alu demper (vroeger blauw)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top