contactslot Zip electronica sleutel afgebroken..

Status
Not open for further replies.

piagoflygay

Well-Known Member
hoi gangstertjes :D

ik heb een zipje en mijn contactsleutel is afgebroken in het contact slot..
heb geen zin om een nieuwe te kopen dus weet iemand welke draadjes ik tegen elkaar meot houden?? of een marnier goed te kunnen starten..

welke kleuren tegen elkaar enzo??


alvast bedankt.. en omdat ik nieuw ben zeg ik alvast.. (lijkt er misschien op maar is het niet.. ) IK WIL GEEN SCOTER JATTEN MAAR ALLEEN N BEETJE HULP!!!

groetjes
 
Advertisement - register to remove this

Contactslot uit het startcircuit halen. Dan kan je hehm altijd aankicken, net als mij een Puch Maxi met kickstartblok.
 
zo werkt dat niet..

een zip zit een stekker achterop het contactslot , als je deze eruit trekt weet ik niet of ie het wel doet. en ook al zou die het doen zouden de electrische functies het niet doen omdat je het contact niet aan zet.

je kunt de stekker met de achterkant van het contactslot eraf pakken , als deze los is kun je daar een nokje draaien , dat is eigenlijk het contact.


verder , als je de achterkant eraf hebt kun je het contactslot eruit halen,er zit een lipje die je omhoog moet drukken en zo het slotje eruit kunt halen ,deze zijn overigens los te koop en helemaal niet duur!

zonde dus om niet te vervangen en wel zo handig!

maximaal een keer 15 euro , van NTT zijn ze zelfs maar 7,50!!
 
Dan start hij gewoon, maar je electrische functies doen het dan niet. Ps je hoeft idd alleen zo'n cilinderslotbusje te kopen, die zijn maar 5 euro voor 3 cilindertjes met nieuwe sleutels.

Ps, aparte nickname :rolleyes:
 
*out:+


ontopic:

idd gewoon 3 cilindertjes kopen, heb je ook gelijk weer stuurslot enzo8P
 
Btw als je sleutel in je contact is afgebroken kan je gewoon het overige sleuteltje erin steken en allekanten opdraaien die je maar wil. (of zelfs met een schroevendraaier) Dus starten etc kan het sowieso, alleen voor anderen is het ook te starten.

En je hebt geen zin om het te vervangen zeg je. Nou het is zelfs meer werk om met je bedrading te gaan kloten met een schakelaartje oid. (hier kan je zelfs een schok van krijgen bij een lopende motor) dan gewoon het slotje te vervangen voor max 10 euro.

Dit gaat dicht :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top