condens bij tellers

snukje

El Gringo Semi-Tuning
Zijn er toevallig nog meer mensen die bij hun aerox tellers en af en toe voorlamp condens hebben??
En valt dat onder garantie??
want na een regen bui en wil weer gaan rijden is gewoon me hele kmteller gecondenseerd?

gaat over een aerox GP1 2003 model
 
Advertisement - register to remove this

als het erop zit zal het niet onder garantie vallen, daar kan ieder stuk glas/plastic condenseren en je kan het er gewoon afvegen. Als de condens aan de binnenkant zit zit er blijkbaar water in de teller/voorlamp en sluit het boeltje dus niet goed genoeg af. Maybe kan je dan via de dealer garantie claimen op het vervangen van pakkingen ed.
 
condens heb ik zo vaak op me voorlicht en ook soms bij me teller enzo, en andere mensen ook hoor, de kou buiten, en de warme lamp... dat zorgt voor problemen eh, en vooral omdat er lucht tussen de plastic kap / licht zit...

om nou garantie te gaan zeuren voor wat condens :S ? je merkt er nix van als je rijd hoor.
 
Last edited:
Lijkt me dat je hier geen garantie voor krijgt.
Als je het dan niet krijgt, dan moet je gewoon even het glaasje eraf schroeven (redelijk veel werk) en ff vochtvrij maken/drogen op de verwarming en dan weer in elkaar schroeven.
 
in de vriezer leggen als het droog is


dan zon beetje in de vriezer de randjes dichtkitten en op elkaar duwen


koude lucht bevat zeer wijnig vocht

als je dit nu gewoon in de woonkamer zou doen beslaat het weer

omdat de warme lucht afkoelt en dus niet meer zoveel vocht kan houden
 
Ik heb er (toen mn rox het nog deed :X) ook altijd last gehad van condens bij de teller in in de koplamp. Dit kwam voornamelijk nadat ik hem schoonspoot met een hoge druk spuit 70C.

Verder heb ik nooit last gehad van storingen of water in mn teller en koplamp. Het trekt vanzelf weg en is dus niets om je zorgen over te maken. :)
 
en wat zou t :D, alsof je ooit op je teller kijkt tijdens t rijden hoe hard je gaat ofzo. Die dingen kloppen toch niet. Maarja t kan vervelend zijn, hij hoort toch watervast te zijn, ik zou ermee naar de dealer gaan.
 
Originally posted by area_51_member
en wat zou t :D, alsof je ooit op je teller kijkt tijdens t rijden hoe hard je gaat ofzo. Die dingen kloppen toch niet. Maarja t kan vervelend zijn, hij hoort toch watervast te zijn, ik zou ermee naar de dealer gaan.

Het geeft toch wel een beetje een indicatie, ik kijk echt wel vaak op mn teller tijdens het rijden.
 
Ik heb er bij mijn sr ook last van, de dealer zei tegen mij dat ik er ff op moest letten als ut erger werd en dan zouden ze er een siliconenkit tussen doen. Als dat nog niet zou helpen moest er een nieuw dashboard in.
 
Originally posted by apriliasr50
Ik heb er bij mijn sr ook last van, de dealer zei tegen mij dat ik er ff op moest letten als ut erger werd en dan zouden ze er een siliconenkit tussen doen. Als dat nog niet zou helpen moest er een nieuw dashboard in.

Ja, een DEALER zeg dat ;)
 
Back
Top