Cilinder/uitlaat keuze?

Beste mensen,

70cc ervaring heb ik nog niet. Ik wil weer eens wat anders doen aan mijn setup. Ik zou graag iets meer vermogen willen hebben. Nu loopt ie zeker wel lekker maar ik vind net wat teveel toeren en kabaal. Ik weet dat mijn uitlaat geen prestatiepijp is maar dat ding loopt zeker wel lekker. Voor mijn huidige setup zie; http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=56687

Aan mijn setup wil ik eigenlijk alleen de cilinder vervangen, en misschien de uitlaat. Ik zat te denken aan de volgende onderdelen combinaties;

-DR70, Gianelli Extra chroom.
-DR70 RPM, Gianelli Extra chroom
-DR70, Sito+

-Motoforce 70cc, Gianelli Extra chroom
-Motoforce 70cc STOCK, Gianelli Extra chroom
-Motoforce 70cc STOCK, Sito+

Ook heb ik wat wensen;
-Meer vermogen dan huidig setupje (ook bij lage toeren).
-Topsnelheid max. 90-95km/h.
-Weinig kabaal.
-Zuinig (benzine/olie).
-Weinig slijtage.

Graag zou ik mijn Gianelli Extra Chroom willen houden, maar ik denk dat met een 70cc dit veel kabaal gaat opleveren. Ook heb ik geen Sito+ maar een origineel Malaguti uitlaatje, maakt dat wat uit?

Brand maar los mensen! Bedankt voor jullie tips!
 
Advertisement - register to remove this

pff ja die extra chroom zou ik zowieso erop doen als je die wil houde maar tis zeker geen uitlaat voor op 70cc dus zal aardig wat vermogen inhouden
maar de dr rpm is wel een leuke cilinder
 
Ik had met Aidix (R70) contact opgenomen. Hij raadde mij aan;

-Motoforce 70cc STOCK, Sito+

Hij zegt dat de MF Stock beter rijd met een slechte uitlaat dan een DR RPM. Hij zij ook dat het veel kabaal wordt wanneer ik met een MF Stock en Gianelli Extra Cr. ga rijden. Daarom ga ik (waarschijnlijk) de originele uitlaat fixen.

De originele uitlaat wil ik monteren i.v.m. kabaal (wouten trekker) van een terugloper. De maximale prestaties wil ik niet. Maar een aantal dingen wil ik zeker weten;

-Gaat dit lekker lopen? Ik wil zowieso meer trekkracht en iets meer topsnelheid dan mijn huidige setup.
-Kan deze cilinder goed met een originele uitlaat?

Ik heb deze originele Malaguti F12 uitlaat nog liggen. Maar is er nog veel verschil tussen deze uitlaat en een Sito+ kwa prestaties enz.? Ook moet ik de ophanging nog fixen. Hebben jullie ook tips om de ophanging goedkoop te fixen?

Bedankt voor jullie tips!

s8002588ua2.jpg

s8002589nf5.jpg

s8002592rk0.jpg
http://img511.imageshack.us/img511/2491/s8002592rk0.jpg
 
Als je al contact hebt opgenomen met Aidix, dan heb je al deskundig advies gehad ;) Dus als hij zegt dat de Motoforce Stock goed rijdt met een wat mindere uitlaat dan zou ik dat gewoon doen... Het enigste nadeel is dat je zuiger wat sneller zal slijten dan bij de dr..
Ik heb zelf de MF RPM versie (icm C16, polini speedcontrol, stage 6 koppeling+huis en 17,5mm dellie) en ben er super tevreden over!
Je uitlaat zou ik een stukje erin lasse bij een kennis (of bij een bedrijf..) zal niet zoveel kosten denk ik... voor dat geld koop je geen nieuwe ;) Misschien een lakje d'r over (wel hittebestendige natuurlijk) en hij is zo goed als nieuw...
 
Denk et wel, maar dan zit je weer met je carb.
Vermogen hebben of zuinig rijden.

Ik bedoel: Stage 6 Racing, 17,5mm en Giannelli Reverse
Power1 middel/hoogtoerig , 17,5mm en Giannelli Shot.

Ik hield die stage6 makkelijk bij (is een vriend, dus konden ff stukje gas opengooien :p). Komt natuurlijk door zn uitlaat maar dan nog vind ik...

Cilinder en Uitlaat zal lekker lopen, carb is een kwestie van zuinig rijden of met meer vermogen rijden zonder extra kabaal.

Een vriend rijdt met een Yasuni R en DR70 RPM, hij vind het "zuipen" reuze meevallen, en hij rijd ook best veel.. :) 17,5mm heeft ie, trekt lekker door.

Oftewel, zal lekker lopen ;)
 
Denk et wel, maar dan zit je weer met je carb.
Vermogen hebben of zuinig rijden.

Ik bedoel: Stage 6 Racing, 17,5mm en Giannelli Reverse
Power1 middel/hoogtoerig , 17,5mm en Giannelli Shot.

Ik hield die stage6 makkelijk bij (is een vriend, dus konden ff stukje gas opengooien :p). Komt natuurlijk door zn uitlaat maar dan nog vind ik...

Cilinder en Uitlaat zal lekker lopen, carb is een kwestie van zuinig rijden of met meer vermogen rijden zonder extra kabaal.

Een vriend rijdt met een Yasuni R en DR70 RPM, hij vind het "zuipen" reuze meevallen, en hij rijd ook best veel.. :) 17,5mm heeft ie, trekt lekker door.

Oftewel, zal lekker lopen ;)

Wat een vaag verhaal:?, vertel eens duidelijk. maar bedankt voor de reactie.
 
Ik heb de bestellingen net geplaatst;

-Motoforce 70cc Racing STOCK cilinder (R70)
-Sito+ kort model uitlaat (scootparts)


Ben echt benieuwd hoe het zal gaan lopen. Natuurlijk wil ik het zo goed mogelijk afstellen. Ik weet dat jullie niet kunnen ruiken wat de afstelling precies zal moeten zijn. Jullie kunnen me vast wel richtlijnen geven. Ik zal er zo eens mee beginnen;

-95 sproeier (zit er nu al in).
-4,7 gr. rollen (zit er nu al in).
-gele drukveer (met torsiecontroller).
-gele trekveren (zit er nu al in).
 
zowiezo grotere sproeier met 70cc.....
Drukveer en trekveren hangt ervan af hoe je setup zal reageren, misschien moet je minder toeren gaan maken misschien ook meer...
 
Tussen de Dr En de Mf zit niet zoveel verschil,
Kan ook heel goed op een sito +, en ook lekker je 17.5 houden
Dr\Mf + 17.5 + Sito+ = Weinig geluid maar tog knap snel
Ik reed met polini corsa, 17.5 en een reverse + natuurlijk variotje etc.
Reed tog 108 egte kms op et eind man, khad gewoon me orgi luchtfilter
dus lekker weinig geluid maar tog rap.
 
ik had gwn je gianelli er onder gedaan.
ik had onder me sr 74cc italkit met die uitlaat 17.5 carb mallosi koppeling en vario en ik trok autowheelie's met een top van 105 ong
en zoveel herrie vind ik niet dat eruit komt hoor:O met orginele filter
 
ik had gwn je gianelli er onder gedaan.
ik had onder me sr 74cc italkit met die uitlaat 17.5 carb mallosi koppeling en vario en ik trok autowheelie's met een top van 105 ong
en zoveel herrie vind ik niet dat eruit komt hoor:O met orginele filter

tja... met mijn Athena50 vlinder vind ik dat dat al veel geluid maakt. Zal met die {! MF70 wel nog meer zijn. Ook wil ik geen 100+ kunnen rijden en autowheelie ook niet. Mijn bestelling is nog niet binnen, ik laat van me horen!
 
dr70 en motoforce 70 merk je dus zeker weten wel verschil hoor ;)
en ik had btw eerder een dr70 + sito gepakt aangezien dit zeer lekker loopt..

als je zometeen met deze setup rijdt, gooi er dan is voor de grap een keer een c16 of een yasR op dan merk je 't verschil wel :)
 
Ik heb de Motoforce 70cc Racing Stock aangeschaft. Cilinder ziet er netjes uit kwa afwerking vergeleken met mijn Athena 50cc. Alleen die groefjes van dat gieten in de uitlaatpoort (laatste foto), is dat normaal? Hier wat pics. Ook hrb ik hier een splinternieuwe Sito+ uitlaat liggen. Deze heb ik (nieuw) licht opgeschuurd, en overgespoten met zwarte 650C verf. Zeer binnenkort ga ik het monteren. Ik laat van me weten!

s8002662gk8.jpg

s8002679ym1.jpg

s8002641aw4.jpg

s8002682xo8.jpg

s8002627cx5.jpg
 
Back
Top