1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Cilinder en piston stuk??

Discussion in 'Motorisch, tuning en onderdelen' started by Dimmel, 22 November 2017.

  1. Dimmel

    Dimmel New Member

    Joined:
    20 November 2017
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    graag had ik de raad gekregen of men cilinder en piston kapot zijn na een warmloper?
     

    Attached Files:

    #1
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. Kurmit

    Kurmit Member

    Joined:
    23 October 2017
    Messages:
    129
    Likes Received:
    20
    Trophy Points:
    18
    Ja die zijn overduidelijk overleden !

    Nieuwe cilinder , zuiger en piston + lager monteren met nieuwe pakkingen uiteraard.

    En ik zou ook voor de zekerheid het blok goed uitblazen / spoelen om zeker te zijn dat er geen slijpsel meer in zit !

    Edit: ook zeker de lagers van de krukas controleren in dit geval.
     
    #2
    Last edited: 22 November 2017
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. Brute-Force

    Brute-Force 2 x Speedfiets 3 , 2 en 4-Takt.

    Joined:
    14 August 2016
    Messages:
    994
    Likes Received:
    71
    Trophy Points:
    28
    Weet je ook de oorzaak van de schade ?
     
    #3
  6. Kurmit

    Kurmit Member

    Joined:
    23 October 2017
    Messages:
    129
    Likes Received:
    20
    Trophy Points:
    18
    Waarschijnlijk geen olie gekregen ;)
     
    #4
  7. Brute-Force

    Brute-Force 2 x Speedfiets 3 , 2 en 4-Takt.

    Joined:
    14 August 2016
    Messages:
    994
    Likes Received:
    71
    Trophy Points:
    28
    kijk dan ook je Krukas en krukas lagers na , waarschijnlijk hebben die ook een flinke optater gekregen.
     
    #5
  8. Kurmit

    Kurmit Member

    Joined:
    23 October 2017
    Messages:
    129
    Likes Received:
    20
    Trophy Points:
    18
    Geef brute force wel gelijk dat je de oorzaak moet achterhalen.

    In je andere post zei je dat je net carb had gereinigd, is er door het sleutelen wat vuiligheid in luchtfilterkast gekomen ?

    Tank je brommix of heb je apart olietankje ?
    In laatste geval ook controleren dat er olie geleverd word bij draaiende motor.
    Succes met de revisie gewenst in ieder geval dimmel !

    P.S. fotootjes van het projectje smullen we van hier ;)
     
    #6
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page