Chiptuning

ik chip ze zelf 8) :p

dsc_7237-border.jpg
 
Beter sluit deze topic voor dat mensen gek worden.

Beste ruffrider, ik denk dat jij hier eerder vertrokken bent, dan dat dit topic dicht gaat...

Thomass; het kan zijn dat het een 2.0 TDI is, die is ook leverbaar met 110pk... Die wordt ook origineel met 140 + 170pk geleverd, dus daar zit een dikke veiligheidsmarge op... Weet echter niet of de versnellingsbak hetzelfde is... 175pk TDI klinkt als 350+ Nm koppel...
 
Klopt, is een begrensde blok. Ze kunnen ook de begrenzer eraf halen en dan zit die gewoon op 140pk net als de mijne. Maar idd, versnellingsbak is niet hetzelfde, daarom wordt het koppel op 350nm begrensd, terwijl mijn bak 400+ aankan.
 
Gister een proefrit gemaakt in de Alfa Romeo Giulietta (2.0 Diesel). Ook geïnformeerd naar chiptuning.
De dealer doet zaken met Squadra Tuning, en kan daar met behoud van garantie gechipt worden.

Nu wachten op n seintje van mn manager dat ie besteld mag worden (H)

bedankt voor alle info!
 
Vandaag ook eens gekeken voor de grap naar chippen van een 1.4 16v polo (6n2, benzine), dat is pas geld verspilling. 8pk winst en 20nm koppel extra...

Vriend van me is nog opzoek naar een goede tjoener omgeving zwolle. Toevallig iemand bekent met een? Is voor een golf 3 GTI 115pk/166nm (8 klepper dus).
 
www.obd-tuning.nl in sintjansklooster..

Vandaag ook eens gekeken voor de grap naar chippen van een 1.4 16v polo (6n2, benzine), dat is pas geld verspilling. 8pk winst en 20nm koppel extra...

Vriend van me is nog opzoek naar een goede tjoener omgeving zwolle. Toevallig iemand bekent met een? Is voor een golf 3 GTI 115pk/166nm (8 klepper dus).
 
Vandaag ook eens gekeken voor de grap naar chippen van een 1.4 16v polo (6n2, benzine), dat is pas geld verspilling. 8pk winst en 20nm koppel extra...

Vriend van me is nog opzoek naar een goede tjoener omgeving zwolle. Toevallig iemand bekent met een? Is voor een golf 3 GTI 115pk/166nm (8 klepper dus).

weg gegooit geld. voor die krappe 10pk die hij erbij gaat krijgen :)
 
wat Robert hierboven zegt, dat het alleen nut heeft met een turbo motor.
anders heb je er vrij weinig aan.

om maar een voorbeeld te noemen:
ken iemand met een R32, ding laten chippen.
toen had die ipv van een krappe 250pk een goede 265pk.

turbo motor daarintegen kan je aardig wat vermogenstoename krijgen.
 
Bij m'n Saxo'tje had ik destijds een andere nokkenas/inlaat/uitlaat etc. Ook de kop flink gevlakt en aangepast.
Chip laten schrijven bij een bedrijf in Noord-Holland. Kon erop wachten en tijdens het aanpassen op de rollenbak. Origineel had die met 1.6 8V een 90pk aan de krukas (fabrieksopgave)
Na de aanpassingen zonder de chip zat ik op 98pk aan de wielen en met de chip aan de 116pk aan wielen. Dus een aardige vooruitgang. En dat destijds voor €280,-! De hele middag mee bezig geweest :)
 
Bij m'n Saxo'tje had ik destijds een andere nokkenas/inlaat/uitlaat etc. Ook de kop flink gevlakt en aangepast.
Chip laten schrijven bij een bedrijf in Noord-Holland. Kon erop wachten en tijdens het aanpassen op de rollenbak. Origineel had die met 1.6 8V een 90pk aan de krukas (fabrieksopgave)
Na de aanpassingen zonder de chip zat ik op 98pk aan de wielen en met de chip aan de 116pk aan wielen. Dus een aardige vooruitgang. En dat destijds voor €280,-! De hele middag mee bezig geweest :)

Ja omdat je andere mod's heb kreeg je meer extra power met die chip. Op een std saxo had je echt niet zoveel erbij gekregen. Het is gewoon zonde van je geld
 
Ik heb mn Vectra laten chippen destijds, chipje op maat.. Ook een benzine. Merkte het wel, voornamelijk aan het motorstoringslampje wat constant aan en uit ging ;(
 
Jij had tenminste 3 computers bij de bijrijdersstoel liggen, als hij het dan weer eens niet goed deed kon je tenminste een computer wisselen 8P
 
Back
Top