[Centraal] (gsm)Navigatie ervaringen en tips

Divided

Banned
Het algemene navigatie topic.
tom_tom_go_300_700.jpg

iedereen verdwaald wel eens en ook ik ben der erg goed in:p.

Ik kom bij dit topic omdat ik me abbo mag verlengen en voor een dillema sta.
navigatie op telefoon of kleine telefoon met navigatie los.

Iedereen kent de Dure tom tom navigatie systemen.

tom tom one
simpel en de goedkoopste versie
Uw eerste stap in autonavigatie? De portable TomTom ONE combineert bedieningsgemak met TomToms touchscreen technologie en heeft een nieuw, slank design. Automobilisten ervaren direct de voordelen van een TomTom ONE met TomToms onderscheiden Plug & Drive navigatiesoftware die zich op een geheugenkaart bevindt.
Plug & Drive betekent dat geen gecompliceerde software moet worden gedownload - gewoon inpluggen en wegrijden.
TomTom ONE wordt geleverd met de allernieuwste kaarten van uw regio. Met TomTom ONE komt iedereen altijd van A naar B!

Tom tom rider

het navi systeem voor 2 wielen
# Ontworpen voor twee wielen: TomTom RIDER is duurzaam, waterbestendig, past zowel op motoren als scooters en geeft duidelijke, gesproken instructies in uw helm.
# Eenvoudig in het gebruik: bediening via eenvoudig touchscreen afgestemd op gebruik van handschoenen
# Met deur-tot-deur routeplanning in uw regio: De juiste route naar elk adres in uw regio/land.
# Sluit ‘m aan, zet ‘m aan & RIDE: Geen installatie of activering nodig.

Tom Tom go
elk type weer een nieuwe functie.
# Sluit ‘m aan, zet ‘m aan & GO: geen installatie of activering nodig
# Deur-tot-deurnavigatie: gedetailleerde kaarten van uw gebied

nieuwe types hebben een bluetooth carkit ingebouwd.



Navigatie op je telefoon
Alle telefoons voorzien van een sybiam os kunnen navigatie software draaien.
de meest gebruikte zijn tom tom mobile en route 66

voor allebei heb je een GPS muis nodig deze kosten rond de 100 euro.
een gps muis maakt een BT verbinding met de telefoon.


PDA navigatie

Op elke PDA kan navigatie gedraait worden.
hier een aantal PDA's met gps ingebouwd

de acer N35

Acer N35 GPS incl. Destinator3 navigatie software op 256 MB SD kaart
- Ingebouwde GPS antenne
- Samsung S3C2410 266 MHz CPU
- System Memory 64 MB
- Flash ROM 32 MB
- MS Win Mobile 2003
- Incl. Carholder

palmOne Zire 71
Specificaties:
# 144 MHZ
# SD Slot uitbreiding
# 320 x 320 pixels scherm
# VGA camera
# Draagtas
# USB Hotsync Cable
# Software
# Power Adapter


wordt nog uitgebreid
hoort dit hier wel of beter moven ?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

nu gaat mij twijfel uit na de N70 hier moet een gps voorkopen van 100 euro.
doet zo BT gps het als die aan het opladen en kan je hem in de auto opladen ?

of het een de 6230i met of de N35 of de palmOne Zire 71

n 35
acer-navi-pakket-L.jpg


palmone
1144153492.jpg



op telefoon

voordeel
- telefoon altijd bij je dus navi ook.

nadeel
- grote telefoon
- navigatie niet uitleenbaar(denk aan vader die ook de auto gebruikt) omdat je dan je telefoon kwijt ben)

los navi

voordeel
- verwisselbaar

nadeel
- altijd meer bij je dragen.
 
Maykel said:
Ik heb tomtom @ nokia 6680, gewoon illigale software +pippi+

En een GPS kastje van €90

Werkt perfect :W

wat voor gps kastje heb je.
want schijnt als je daarin inversteert er later veel plezier van heb.
en hoelang is die stanby ? auto oplaad kable er bij ?
opladen en werken te gelijk?

ga je gek vragen :*

als je gebeld wordt wat doet tom tom dan ? schakeld die uit of wat ?
 
Ik heb een motorola A780 met ingebouwde gps.
Bevalt me prima en heeft me nog altijd naar de juiste bestemming gebracht :)
Zelfs nieuwbouw wijken van dit jaar stonden er al in.
 
kick.

Ik wil nu dus echt een navi hebben maar ook een andere gsm :p.
(want me 6230 gaat na me broertje :love:)

ik dacht eerst aan de N80 icm tomtom maar schijnt dat de N80 problemen heeft om langer als 2 dagen stanby te blijven dus die valt af.

Andere telefoons met navigatie mogelijkheden vallen gelijk zo groot uit, of zitten ook te kutten met de stanby tijd.


Nu heb ik bij www.algebeld.nl een combinatie gevonden tussen een nokia 6230i of een navman 530 navigatie syteem.
(dit met vodafone €35 2jr maar dat tenzijnde).

waarom kan een navman navigatie systeem redelijk veel goedkoper zijn dan tomtom?

Wat zijn jullie ervaringen met de navman navigatie systemen

deze dus
530
Navman_ICN_530.jpg

330
Navman_icn_330.jpg
 
Koop dan een echte navigatie als je het zo graag wilt.
Ik heb navigatie op de motorola en bevalt me goed.
Heb mijn 6230 voor het bellen en de motorola voor de nav.
Standby tijd boeit niet want je hebt de nav in de auto toch achter de lader.
 
Ik heb via me werk een mio 268 vaginatie

B24C4D50092C21C5C1256FBA004B7204_big.jpg


Tot nu toe werkt die perfect alleen is het soms irritant. Dat hij je niet kan navigeren naar plekken waar je niet met de auto mag komen. Dan moet je eerst de straat op zoeken die er naast ligt. Zit trouwens ook TMC file melding op maar daar heb je een appart kastje voor nodig volgens mij.
 
tomtom one of tomtom go 300 ?
Ik kan niet echt veel verschil vinden behalve uiterlijk.:S

ik zie dat ze allebei voorzien zijn van BT houd dat in dat ik het als carkit kan gebruiken ?
 
Ben vandaag ook rond weze kijken voor een navi systeem alleen 350 eurie is echt mijn max en dan kom je uit op eem TomTom One, MIO P350 Europa of een MIO C510E Belenlux, iemand toevallig ervaring met 1 van deze 3??

Gaat mijn puur om de navigatie, al die PDA mogelijkheden boeien me niet zoveel...
 
ik had een nokia 3230 met zo'n navi pakket (dus route66 en zo'n BT mouse) Nu heb ik een Nokia N70 met dezelfde GPSmouse en illegale tomtom van maykel gehad :)

ik heb er geen klachten over.. soms duurt het alleen even voordat ie een GPS verbinding heeft.
Over de standby.. bij normaal gebruik gaat m'n N70 3 a 4 dagen mee, maarja als je de navi aanzet gaat het een stuk sneller natuurlijk. (ik heb gewoon zo'n autolader in de auto liggen voor het geval dat)
 
Laatst had ik de TomTom Go in me otto voor heel europa...navigatie werkt echt perfect ! Je kan restaurants zoeken en winkels en noem maar echt geweldig alleen de carkit van de TomTom is echt super brak ! Als je 120/130 rijd dan kan die ander je gewoon niet meer horen.....en je moet echt schreeuwen voordat de ander je hoort.....beter dat je dan appart een carkit koopt :p
 
ik zou dus echt voor een losse tomtom go gaan (om het betaalbaar te houden de 300 versie nemen.. die kost nu 330euro incl hele western europe pakket..)

alsje navigatie op je fone gaat bouwen en gaat gebruiken kost je dat je batterij + als iemand je belt is het ook weer kut alsje geen carkit hebt..

je hebt je fone wel altijd bij je, maar ik neem aan dat alsje weggaat met de auto je weet waar je heen moet? dus dan kanje de beslissing nemen of je hem meeneemt of niet..

verder is het beeld van een tomtom natuurlijk vele malen duidelijker dan een fone, + dat je lekker een touchscreen hebt, hoef je niet je smstoetsenbord te gebruiken (werkt niet lekker)

ik ben dus zelf heel tevreden met mn tomtom go 300, heb hiervoor een palmOne zire 31 gehad, het werkte opzich wel.. maar niet zo lekker als een tomtom (je moet zowiezo al een hele gpsreceiver in je auto bouwen en draden wegwerken, tomtom plak je op je raam en gaan!)

mja mijn mening dus :) hoop datje er wat aan hebt!

ps: voordeel van de tomtom go300 t.o.v. de one, er zit een mooi draagtasje bij + een doekje voor je scherm, en er waren een paar kleine dingejetjes anders gloof ik..
 
lekker eus in je zak houden en voor de one gaan.
ziet er vind ik ook nog eens beter uit.

tgaat uiteindelijk om navigeren en dat doen ze hetzelfde...
 
De tom tom heeft nu ook een nieuwe lijn op de markt gebracht. Nu is het beeldscherm 4 inch. De versie die er zijn de Tom Tom 510, 710 en 910.

Zijn leuke dingentjes. Over de Navman ben ik zelf niet zo te spreken. Beste kan je voor de Tom Tom One gaan en anders kan je ook een Sony NV-U50 gaan. Deze zit op 349,- (benelux)Tevens staan hier de grensgebieden van Duitsland en Frankrijk op. En steden zoals Parijs en Frankfurt.

Op de 910 zit ook Amerika en Canada op. Tevens heeft de 910 een 20 gb harde schijf. Heb er vandaag nog 1 verkocht :D
 
wij hebben sinds een week een mio-269+. Gehaald bij de Makro.

tot nu toe ben ik er zeer tevreden over. duidelijke kaart, duidelijke spraak en aanwijzingen.

schijnt ook dat hij flitspalen vermeld maar dat heb nog niet meegemaakt (nog niet bij flitspalen geweest met dat ding)
 
Back
Top