CDI

tha tom

Well-Known Member
ik vroeg me af of een 'snelle' CDI met variabele ontsteking eigenlijk anders doet dan een gewone. En zou het helpen op mijn aerox met het volgende:

-mhr-replica
-21mm dell'orto
-bidalot S2
-mhr overrange
-mhr delta clutch


THX Tom
 
Advertisement - register to remove this

het ontbranden van je mengsel duurt een aantal ms...

hoe hoger je toerental hoe korter de ideale ontbrandingstijd is...

bij een hoger toerental moet je iets eerder ontsteken om op je ideale ontbrandingstijdstip je ideale ontbranding te hebben..

Hmmm vaag verhaal maar boeie
smile.gif
 
Hmmmmm.... ligt eraan hoeveel toeren je maakt.. als ij nu een stukje gaat rijden ... een lang recht stuk, en je rijd op je top.. als je scooter dan ineens begint te haperen en te proesten en al die shit.... dan kan je ontsteken het niet meer volgen..... dan zou ik een andere halen ja... maar als dat niet het geval is (wat ik nu dus denk) dan zul je dat niet 1.2.3 nodig hebben
 
nee hij pruttelt of happert totaal niet op zijn top. Maar ik dacht dat een CDI met een variabele ontsteking meer koppel gaf. Daarom zou ik ereen kopen. Het probleem is niet dat mijn CDI het aantal toeren niet aankan en dus eigenlijk mijn scoot begrenst. Ik heb geen CDI nodig voor de toeren. Maar voor het mogelijke extra koppel.


tom
 
ik heb dat probleem wel, dat als ik op top rijd (60 met een tecnigas) dat ie begint te stotteren, wat is volgens jou precies het probleem en voor al de oplossing?

b.v.d.
rkorebrits@hotmail.com
 
Je hebt een honda sfx ? neem ik aan !, laat me raden je trekt beestachtig op en daarna wil hij niet meer ? 1 die scooters van honda zijn kort gegeard (korte overbrening) net zoals die cross scooters, er zijn mensen die zeggen dat je die cdi niet hoeft te vervangen van een honda pas wanneer je een vette cilinder neemt ! (Malossi mhr ofzo) maar trust me tief er een ondere cdi op en dan zul je zien dat ie beter rijd !
 
Heeej deze topic gaat niet over een eeuwenoud bekend iets, maar over die vraag van tom

oke thnx


Btw: vriend van me heeft:

corsa
polini for race
polini vario,koppeling, snaar etc.
19 dell orto
polini krukas

en die stottert dus ook...


Waarschijnlijk cdi...
SvR
 
of jullie kunnen niet afstellen...

je originele cdi kan die MHR cilinder ECHT wel volgen hoor, een vriend van mij met corsa + 21 mm + forrace op een runner had een TP cdi gekocht en accelereerde wel 0,1s jaaa 0,1s harder!!

ook die 6000 toeren die die sfx draait zijn GEEN probleem, mr. sfx ga maar ff afstellen dus, of naai er een andere bougie in ofzow....
 
OK dit is dus wat ik wou weten, niet kopen dus!

Het is precies niet duidelijk maar ik zei dus dat mijn CDI het aantal toeren wel kon volgen en dat ik mij alleen afvroeg op ik sneller ging optrekken.

tom
 
mijn honda 8x8-s deed dat ook neem gewoon een andere vertanding ga je minstens 10km/h harder en je trekt haast net zo hard op
 
Back
Top