Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Weet iemand wat de verschillen zijn in team en speed spoelers? Heeft hier iemand namelijk een team cartersetje liggen voor weinig en zou wel willen weten of speed daar nog goed op pas te maken is?
 
Ik heb het zelf nooit geprobeerd, ik weet alleen dat team een vrij ronde onderkant heeft die redelijk wat uitsteekt, in hoeverre dat nog binnen de marges valt zou ik niet zo durven zeggen.
 
vergeet niet dat de spoelers van een team dichter bij het hemd staan als bij een speed.

dit dankzij het dikke hemd van de speed ;)

mja gewoon ff je speed over het carter schuiven of ff een voetpakking als richtlijn dan weet je het cker ;)
 
Team spoelers zijn bijna het originele formaat, ofwel erg klein.

Speed spoelers zijn een stuk breder bij de cilinder voet, onder andere door het dikkere hemd inderdaad, maar ook door de grotere interne radius in het spoelkanaal en het grotere oppervlak dat zo gecreëerd wordt voor de grotere doorlaat van de werkelijke spoelpoorten in de cilinderwand.
 
heb ff een vraagje .
ik ga mijn carters ook bewerken maar nu zag ik dat bij sommige personen zij hun spoelers op het einde samen leggen met hun cilinder en het begin zeg maar bij de krukas op de orginele hoogte laten en dus niet wegfrezen zodat alles op dezelfde hoogte ligt .
nu vraagje wat is nu het beste want in mijn ogen heeft het eigelijk alle 2 wel voordelen
 
Ik sluit me aan bij aerox-evo70, zo laten = (beetje)minder volume = (beetje)meer druk = (beetje)meer spoelsnelheid.
Motiveer je antwoord eens als je wil Jasper V........
 
en die smeergaatjes voor de lagers , ik wou die bij de ingang van het membraam laten staan , maar heeft dit iets van nadelen tov de gaatjes die je bij je spoelpoorten anders bijboort?
 
Als je meer weghaalt zou het in theorie voor de zuiger minder moeite moeten zijn om naar odp te gaan i.v.m. lagere druk. Maar als je meer weghaalt is er meer ruimte om te vullen etc etc.
Het is imo maar net hoe je er tegen aan kijkt, goed testen is ook vrij lastig en niet voor iedereen weggelegd. Ik zou zeggen, denk er eens over na hoe jij denkt dat het werkt en bewerkt met die gedachte je carter.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top