Carter tuning #2

Hij heeft hier ook een projectpagina op het forum. overigens beetje dom om zulke dikke naaldlagers te monteren voor je secundaire vertandingsas als er ook gewoon setjes zijn met een passend lager. maargoed wel leuk allemaal, maargoed het is wel een kwestie van het gereedschap hebben.
 
Mooi wat hij allemaal kan maken, alleen jammer dat hij dan op sommige zaken zo de plank mis slaat... Waardoor een beter eindresultaat waarschijnlijk uitblijft.
 
Hij heeft hier ook een projectpagina op het forum. overigens beetje dom om zulke dikke naaldlagers te monteren voor je secundaire vertandingsas als er ook gewoon setjes zijn met een passend lager. maargoed wel leuk allemaal, maargoed het is wel een kwestie van het gereedschap hebben.

waar zie jij dikke naaldlagers voor secundaire as?
ben ze niet tegengekomen?

Dat hij hier project paginaS heeft weet ik.
ik vond het hier wel passen.
 
Welke punten zijn dat Joel?
Uit nieuwsgierigheid :p


waarschijnlijk bedoelt ie dat deze meneer het hele blok op de kop haalt maar uiteindelijk net zo veel scoort als een ander met een std blok..

dus dit is een leuke hobby als je niks te doen hebt , maar als je dan net zo veel scoort als een ander sla je dus met je creaties de plank net mis..

ik zelf ga ook niet extreem cartertuning meer doen aan mijn blokken , standaard blok is zeer goed , en persoonlijk ben ik er ook niet van overtuigt dat glijbanen enz. helpen.

belangrijker zijn carterdruk , en op welke waardes je je zooi zet , en net zo belangrijk is de keuze van uitlaat..
 
Welke punten zijn dat Joel?
Uit nieuwsgierigheid :p

- drastisch aanpassen hemd -> zelfde vermogen, meer slijtage
- aanpassen zuigerhemd -> zie bovenstaand
- gaar aanpassen uitlaatpoort -> loopt een hoop vermogen mis
- overtollig gebruik vloeibare pakking -> vervuiling blok en beunhaasstijl
- Slechte overgang maken in adapter voor kartcarb -> loopt vermogen mis

Nogmaals, respect voor zijn werk maar jammer van bovenstaande punten.
 
ik vind dat smeren met die pakking idd vies lijken ,en zeker die rooie troep :p

ik gebruik zelf ook wel siliconepakking , maar als je er zoveel tussen doet ben je er zo doorheen :X
 
dat ik mn toerental niet altijd goed afgesteld heb en wat minder hard door de bochten ga als jullie(kromme voorvork) betekent niet dat mijn vermogen tegenvalt.
tenminste, ik vond 18pk wel aardig voor een eerste zelf getunede s6r.

ik ken mensen en ook ikzelf die weinig aan de overbrenging doen , maar toch goed vermogen scoren ....

ook betekent dit dat je een powerband hebt van 200 toeren ( zoals je zelf beschrijft )

misschien is het dan beter dat je eerst leert je brommer netjes klaar te maken, ipv een leuk vermogen scoren wat maar 2 rondes stand houdt...


mvg (niet aanvallend bedoelt )
 
als de symetrie belangrijk is... waarom hebben de smeer kanalen dan geen invloed volgens u?

Sander was degene die dat zei hoor, ik niet :) Maar symetrie tussen de linker en de rechtercarterhelft zijn imo belangrijk voor een gelijke/symetrische vulling in de cilinder.
 
Dat geeft niet, dat doet heel de wereld al vanaf groep 8, onthou maar gewoon
Pronk = lekker
Sander = niet

:D

*sorry voor de offtopic, ik zou nog wel het goede voorbeeld moeten geven ;)*
 
Maar van deze symmetrische vulling is bij een roterende inlaat toch ook geen sprake?
En toch zouden deze ook goed moeten presteren?
Of zie ik dit verkeerd :)
 
Iets anders he, normaal tune je je carter toch met de cilinder ernaast zodat het precies overloopt bij de spoelpoorten.

Neem aan dat niet alle 7t cilinders dezelfde maatvoering spoelers hebben?
 
Back
Top