Waarom niet even met een USB stickie naar de testbank pc lopen, en gewoon het SNOEIHARDE bewijs hier neerzetten.
dat soort dingen zou ik graag meer op het forum zien.! geld voor alles eigenlijk
Het is misschien een oud topic maar der staan interresante dingen in..
Omdat het ondertussen al weer een tijd geleden is en meerdere nieuwe inlaatsetjes erbij gekomen zijn ben ik benieuwd hoe de mensen er nu over denken..?
Ik rijd nu zelf met een mb80 spuitje met een adapter en een V-force van minarelli.
Maar zit er nu toch over te denken om met een VL13(spijlen weggehaald) en Zo'n nieuw malossi spruitje te gaan rijden.
Iemand al ervaring met dit nieuwe spruitstuk of andere inlaten getest?!
Er zijn in de motorcross wereld wel een soort dingen te krijgen voor oa keihin carburateurs die 1 of andere werveling creeeren.
Heb dit ooit eens in een motorcross blad gelezen en gezien, meer info zou je dus zelf op moeten zoeken.
Twin said:Verbazingwekkend
Van wie heb jij e.e.a. gekopieerd.......... de pot verwijdt de ketel dat hij zwart ziet lijkt me hier super op de plaats !
1 verschil dat jij na mijn artikel betreffende spruitstukken eerst mijn idee ( spruitstukken ) probeerde om zeep te helpen cq zwart te maken en zelfs met bewijzen dat de grotere doorlaat juist voor minder vermogen zou zorgen. Toen heb ik al gemeld dat de tijd het zou leren..............en ziehier Ant had gelijk.
Kopieerders zijn verzekerd van achterstand op de bedenkers, als je jezelf dat maar beseft dan heb je vandaag weer wat belangrijks geleerd.
Een korter inlaattraject zou moeten resulteren in meer vermogen. De lengte van het inlaattraject wordt bepaald tot het moment dat de gassnelheid nagenoeg nul is. Met een groter carburateuroppervlakte t.o.v het kleinste oppervlakte (Het membraan) verleggen we dus dit punt. Als resultaat een korter inlaattraject. Tevens is het natuurlijk zo dat het carburateur oppervlakte effectief gezien altijd wat kleiner is, wat ook weer een reden is om de carburateur groter uit te voeren dan het spruitstuk.
Persoonlijk zie ik al die geanodiseerde adapters en wiggen puur als een commercieel goed werkende truc, zeker in het kader van de gewichtsbesparing.
Mvg,
Tom
Ben ik het niet helemaal mee eens. Hetgeen speelt bij de lengte van een traject is het punt waarop de drukgolven omkeren. Dat zal zeker niet voor het eind van de carb gebeuren, daarvoor is de diameter te klein.
Daar zit het hem in ieder geval niet in.
In principe zou een spruitstuk dat hetzelfde traject biedt als een adapter+spruit combinatie het even goed doen. Probleem bij piaggio is dan echter dat de boutgaten te dicht op het rubber komen te zitten waar de carb in moet. En dat rubberproducten pas rendabel zijn bij grote aantallen.
Logisch dat er een bestaand spruitstuk wordt genomen en daarvoor een passende adapter wordt gemaakt, die in mijn geval een extra voordeel kan bieden wat betreft plaatsingsvrijheid van de carburateur.