carburator shizzle

Waarom niet even met een USB stickie naar de testbank pc lopen, en gewoon het SNOEIHARDE bewijs hier neerzetten.


dat soort dingen zou ik graag meer op het forum zien.! geld voor alles eigenlijk
 
Waarom niet even met een USB stickie naar de testbank pc lopen, en gewoon het SNOEIHARDE bewijs hier neerzetten.


dat soort dingen zou ik graag meer op het forum zien.! geld voor alles eigenlijk

Mja, dat lijkt me duidelijk waarom dat niet gebeurt.

Dan had de hele discussie ook niet nodig geweest. De reden waarom ik met een MB80 spruitstuk rijd is omdat de carb daar veel relaxder in zit.

Ik ga voor de rest geen producten zitten afkraken oid, want het setje wat verkocht wordt door de heren van Twins is gewoon een kwaliteitsproduct.

Of het meer vermogen geeft of niet, laat ik in het midden.
 
Een kwaliteits product is het zeker. Maar idd vermogens wint laten we in het midden.
Oude verhaal. Bij de ene scoort het wel en bij de ander niet.

Nou word hier ook twee totaal verschillnde onderdeln met elkaar vergeleken.

Bij het twins inlaat systeem verhoog je ook het carter volume. (wat bij de 1 wel voordelig kan zijn en de ander weer niet) T.O.V het gebruikelijke membraan 22-28 spruitsuk.

Ik ben wel van mening dat de flow door het mb80 spruitstuk beter oogt dan door het 22-28 spruitstuk. Ga je het 22-28 spruitsuk tunen krijg je idd een mooie doorlaat maar zet je daarna een carb er op gaat het spuitstuk een soort van venrurie creeeren en niet mooi laten aansluiten van de beginnende binnenste rand rubber en de carb. Maar voor velen veel makkelijker te plaatsen op de scooter.

mijn mening
 
Het is misschien een oud topic maar der staan interresante dingen in..
Omdat het ondertussen al weer een tijd geleden is en meerdere nieuwe inlaatsetjes erbij gekomen zijn ben ik benieuwd hoe de mensen er nu over denken..?

Ik rijd nu zelf met een mb80 spuitje met een adapter en een V-force van minarelli.
Maar zit er nu toch over te denken om met een VL13(spijlen weggehaald) en Zo'n nieuw malossi spruitje te gaan rijden.

big12699-0.jpg


Iemand al ervaring met dit nieuwe spruitstuk of andere inlaten getest?!
 
Het is misschien een oud topic maar der staan interresante dingen in..
Omdat het ondertussen al weer een tijd geleden is en meerdere nieuwe inlaatsetjes erbij gekomen zijn ben ik benieuwd hoe de mensen er nu over denken..?

Ik rijd nu zelf met een mb80 spuitje met een adapter en een V-force van minarelli.
Maar zit er nu toch over te denken om met een VL13(spijlen weggehaald) en Zo'n nieuw malossi spruitje te gaan rijden.

big12699-0.jpg


Iemand al ervaring met dit nieuwe spruitstuk of andere inlaten getest?!


De resultaten tussen verschillende blokken zijn aardig verschillend, dus ook bij inlaatjes blijft het gewoon testen. De v-force en de vl13 ontlopen elkaar niet zo veel.
 
ik weet nie of ik goed zit... maar als er een soort draaikolk in de inlaat komt stroomt het tog ook sneller in en word het mengsel goed gemengt en dan zorgt t ook nog voor betere verbranding... kan je denk ik met nog grotere carb rijde :p

als er een soort schoepjes voor de carb zet dat t zorgt voor het draai effect van de luchtstroom dan moet het toch sneller in de inlaat stromen

net als met water als je gewoon een trechter vult met water helemaal vol dan duurt t effe dat het leeg is...
als je beetje de trechter draait en dan vult met water, dan krijg je tog een draai kolk effect.
dan gaat het sneller leeg worden.
of heb ik ongelijk...

er zijn ook van die kelkjes voor de carb waar voor is dat?
dat het meer lucht opzuigt??
is tog t zelfde als je zonder kelk doet.
naja

het is tog een optie of niet dat draaikolk geval.
jaa ik heb er beetje overna gedacht wil het zelf proberen.
maar ik heb me carters nog nie binnen

Mhr Big bore 86cc
85mm krukas
met 34mm carb (zou da kunnen) Met draaikolk effect :p
 
Er zijn in de motorcross wereld wel een soort dingen te krijgen voor oa keihin carburateurs die 1 of andere werveling creeeren.

Heb dit ooit eens in een motorcross blad gelezen en gezien, meer info zou je dus zelf op moeten zoeken.
 
Er zijn in de motorcross wereld wel een soort dingen te krijgen voor oa keihin carburateurs die 1 of andere werveling creeeren.

Heb dit ooit eens in een motorcross blad gelezen en gezien, meer info zou je dus zelf op moeten zoeken.

Wat jij in gedachten hebt is zoiets denk ik:
powerblade.jpeg


Is nog al eens voorbij gekomen.
Toen kwam het erop neer dat het enkel in lage toeren interessant was, niet echt boeiend op een sprint scooter dus.

Als ik me dat goed herinner.
 
de uitsparing voor de gasschuif is een stuk groter dan bij een vlakschuif. Hierdoor ontstaan er meer wervelingen die je niet wil hebben. Normaal gesproken pakken ze minder snel op, je hebt echter ook rondschuiven die ovaal zijn. Bijv. 26 breed en 28 hoog. Deze pakken dan weer iets sneller op.
 
oke dus met da werveling in de carb krijg je meer kracht op lage toeren haha
okej dan is het nie nodig op de sprints want rij je alleen maar met hoge toeren...

aaaa het zou tog wel iets schelen of nie wat beter reacties of zo...
 
Reageer hier alleen als je een beetje op niveau kunt meepraten. De 2 reacties hierboven zijn een mooi voorbeeld van wat hier niet gewenst is. Vergeet niet dat dit een gevorderden-gedeelte is!
 
Bij deze een schop.

Het topic is weer actueel geworden na onderstaande post van Twin in het nieuwe parts topic.

Twin said:
Verbazingwekkend

Van wie heb jij e.e.a. gekopieerd.......... de pot verwijdt de ketel dat hij zwart ziet lijkt me hier super op de plaats !

1 verschil dat jij na mijn artikel betreffende spruitstukken eerst mijn idee ( spruitstukken ) probeerde om zeep te helpen cq zwart te maken en zelfs met bewijzen dat de grotere doorlaat juist voor minder vermogen zou zorgen. Toen heb ik al gemeld dat de tijd het zou leren..............en ziehier Ant had gelijk.

Kopieerders zijn verzekerd van achterstand op de bedenkers, als je jezelf dat maar beseft dan heb je vandaag weer wat belangrijks geleerd.

Aangezien ik nog steeds 100% achter mijn standpunten sta en helemaal niet een product afkraakte maar slechts kritiek had op twee stellingen van Twin, bij deze het bewijs en de mogelijkheid daar verder op te reageren.
 
Een korter inlaattraject zou moeten resulteren in meer vermogen. De lengte van het inlaattraject wordt bepaald tot het moment dat de gassnelheid nagenoeg nul is. Met een groter carburateuroppervlakte t.o.v het kleinste oppervlakte (Het membraan) verleggen we dus dit punt. Als resultaat een korter inlaattraject. Tevens is het natuurlijk zo dat het carburateur oppervlakte effectief gezien altijd wat kleiner is, wat ook weer een reden is om de carburateur groter uit te voeren dan het spruitstuk.

Persoonlijk zie ik al die geanodiseerde adapters en wiggen puur als een commercieel goed werkende truc, zeker in het kader van de gewichtsbesparing.

Mvg,
Tom
 
Een korter inlaattraject zou moeten resulteren in meer vermogen. De lengte van het inlaattraject wordt bepaald tot het moment dat de gassnelheid nagenoeg nul is. Met een groter carburateuroppervlakte t.o.v het kleinste oppervlakte (Het membraan) verleggen we dus dit punt. Als resultaat een korter inlaattraject. Tevens is het natuurlijk zo dat het carburateur oppervlakte effectief gezien altijd wat kleiner is, wat ook weer een reden is om de carburateur groter uit te voeren dan het spruitstuk.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Hetgeen speelt bij de lengte van een traject is het punt waarop de drukgolven omkeren. Dat zal zeker niet voor het eind van de carb gebeuren, daarvoor is de diameter te klein.
Daar zit het hem in ieder geval niet in.

Persoonlijk zie ik al die geanodiseerde adapters en wiggen puur als een commercieel goed werkende truc, zeker in het kader van de gewichtsbesparing.

Mvg,
Tom

In principe zou een spruitstuk dat hetzelfde traject biedt als een adapter+spruit combinatie het even goed doen. Probleem bij piaggio is dan echter dat de boutgaten te dicht op het rubber komen te zitten waar de carb in moet. En dat rubberproducten pas rendabel zijn bij grote aantallen.
Logisch dat er een bestaand spruitstuk wordt genomen en daarvoor een passende adapter wordt gemaakt, die in mijn geval een extra voordeel kan bieden wat betreft plaatsingsvrijheid van de carburateur.
 
Ben ik het niet helemaal mee eens. Hetgeen speelt bij de lengte van een traject is het punt waarop de drukgolven omkeren. Dat zal zeker niet voor het eind van de carb gebeuren, daarvoor is de diameter te klein.
Daar zit het hem in ieder geval niet in.

Ik verwacht niet dat dit punt direct verlecht word tot voor de carburateur,(want zoals je al aangeeft is daar de diameter te klein voor) maar het zal zeker mee spelen. Tevens heb je nog altijd het optellen van weerstanden, wat ook een belangrijke factor is.

In principe zou een spruitstuk dat hetzelfde traject biedt als een adapter+spruit combinatie het even goed doen. Probleem bij piaggio is dan echter dat de boutgaten te dicht op het rubber komen te zitten waar de carb in moet. En dat rubberproducten pas rendabel zijn bij grote aantallen.
Logisch dat er een bestaand spruitstuk wordt genomen en daarvoor een passende adapter wordt gemaakt, die in mijn geval een extra voordeel kan bieden wat betreft plaatsingsvrijheid van de carburateur.

Bij een draaibaar systeem zoals jij aanbied heeft het inderdaad nog een aantal extra voordelen, dan is het ook een geheel ander verhaal.


ps. 1,5 jaar geleden was je bezig aan een blokje met een grotere inlaat, later heb ik dit nooit meer terug gezien. Persoonlijk vind ik het wel interessant om te weten of dit nog winst gaf, wat zeker toepasselijk is op dit topic. :)

Gr,
Tom
 
Back
Top