Carburateur naar voren of naar achteren?

Carburateur naar voren of achteren?

  • Naar voren

    Votes: 54 44.6%
  • Naar achteren

    Votes: 67 55.4%

  • Total voters
    121
  • Poll closed .
Hoe wil je uberhaupt ram-air op een testbank testen?

De aangezogen lucht is idd velen malen groter dan je ram lucht. Of je moet een dergelijk grote carburateur/lager toerental en/of hoge snelheid hebben dat het werkt. zoals motoren.

En sowieso in een scootersprint met gemiddeld 120km/h overdreven.
 
je hebt het hier wel over hele andere carb of niet, uit test blijkt, dat met een keihin of soortgelijke er geen positieve resultaten zijn, maar negatief, dus ga maar weer lekker googlen en dan testen en dan terugkomen BESTE kerel!

ik hoor graag van je!
wat maakt het nou uit over wat voor carb ik het heb, wilde je het gewoon op een keihin pwk 28mm zetten dan ?
uit welke test blijkt dat zo'n carb met een supercharger/turbo/ram air minder vermogen geeft dan gewoon een keihin carb ?
heb je dit zelf getest ? (lijkt me niet)

ik denk dat je zelf nog wat moet googlen, testen én outside the box denken voordat je met zulk soort reacties komt, BESTE kerel.
 
wat maakt het nou uit over wat voor carb ik het heb, wilde je het gewoon op een keihin pwk 28mm zetten dan ?
uit welke test blijkt dat zo'n carb met een supercharger/turbo/ram air minder vermogen geeft dan gewoon een keihin carb ?
heb je dit zelf getest ? (lijkt me niet)

ik denk dat je zelf nog wat moet googlen, testen én outside the box denken voordat je met zulk soort reacties komt, BESTE kerel.

op een keihin een soort van ram air maken werkte bij MIJ niet, dus kap nou maar met je geblaat, want ga eerst ZELF testen en dan je waffel open trekken, en als je een andere carb gaat gebruiken, wat ga je dan gebruiken een 4takt carburateur van een auto die gemaakt is voor toerentallen tot 8000 en met een diameter van 40+ ofzo?

niet mij uitvlakken, ik zeg niet dat het 100% niet kan, maar ga zelf eerst maar een beter wiel uitvinden en dan met je praatjes hier terugkomen en ons mede delen of het werkt.

einde discussie, want ik denk dat meerdere mensen het met me eens zijn, dat je niet klakkeloos auto, motor en 4 takt systemen op een 2 takt kan bouwen en dan nog zijn er niet de carbs voor gemaakt, voor ons kleine motortje!
 
op een keihin een soort van ram air maken werkte bij MIJ niet, dus kap nou maar met je geblaat, want ga eerst ZELF testen en dan je waffel open trekken, en als je een andere carb gaat gebruiken, wat ga je dan gebruiken een 4takt carburateur van een auto die gemaakt is voor toerentallen tot 8000 en met een diameter van 40+ ofzo?

niet mij uitvlakken, ik zeg niet dat het 100% niet kan, maar ga zelf eerst maar een beter wiel uitvinden en dan met je praatjes hier terugkomen en ons mede delen of het werkt.

einde discussie, want ik denk dat meerdere mensen het met me eens zijn, dat je niet klakkeloos auto, motor en 4 takt systemen op een 2 takt kan bouwen en dan nog zijn er niet de carbs voor gemaakt, voor ons kleine motortje!
je moet het ook niet op een keihin PWK zetten arie, dat snap je toch zelf ook wel.

er zijn overigens gewoon kleinere blow-through carbs te vinden dan 40mm.
en zo'n ding wat voor 4takt is gemaakt kun je ook zo aanpassen, zoveel verschil zit er niet tussen.
het toerental maakt geen zak uit, het gaat om de hoeveelheid lucht (en dus de snelheid) die erdoor gaat.

als je nou eerst eens echt research doet voordat je mensen gaat afzeiken en namen geven, misschien dat je dan wat respect verdient.
 
Heiko en Mark! Discussieren mag uiteraard, maar blijf gewoon aardig tegen elkaar doen.

Aftershock, jouw mening hoef je hier niet te plaatsen!
 
mark waarom kan dat niet op een keihin pwk? als je de vlotterbak ontluchtingen aansluit op de luchtaanvoer kan er weinig mis gaan. Heb zelf een wigje onder me vl14 dat deze meer gericht staat, en in t wigje zit weer schroefdraad voor een mhrslet spruitstukje (waardeloos ding trouwens)
 
mark waarom kan dat niet op een keihin pwk? als je de vlotterbak ontluchtingen aansluit op de luchtaanvoer kan er weinig mis gaan. Heb zelf een wigje onder me vl14 dat deze meer gericht staat, en in t wigje zit weer schroefdraad voor een mhrslet spruitstukje (waardeloos ding trouwens)

laat mr aerox het eerst testen en niet denken dat ik iets wel doet of niet,
en als t werkt, is t mooi, maar EERST testen.

EINDE discussie!
 
waarom wil je het laatste woord hebben, jij bepaalt niet of het het einde van de discussie is.

ik ga het niet testen: geen geld voor en ik sprint niet meer.
overigens kun je in mij ogen niet gewoon met dezelfde uitlaat en poorttiming blijven rijden, althans niet als je het beste resultaat wilt behalen.

het zou helemaal mooi zijn als je er een uitlaatklep op kunt zetten.
(misschien een cilinder met powervalve als opbouw gebruiken)

ik weet niet of je in de superspecial een injectie mag inbouwen, maar dat is in mijn ogen niet noodzakelijk om meer vermogen te krijgen.
 
Back
Top