djarco
Carbonized Sprint Sr
Carbonized Sprint Sr SBO 2009!
Hoiii allemaal,dacht dat het wel eens tijd zou worden voor een project page.
dit is me eerste project en heb gekozen voor een sr omdat ik ze vanaf het begin af aan al best mooi vond.
ik ben op 12-13 jarige leeftijd begonnen met vespa's en wat scooters opknappen.
Maar nu dus een echt project
Ik wou eerst eigelijk me scooter optisch helemaal mooi maken met dan samen een straat setup maar na verloop van tijd
is het er toch van gekomen om er ook een snelle setup onder te gooien en ook naar zoveel mogelijk meetings te gaan.
Zo gezegd zo gedaan.
SETUP:
Cilinder:Malossi Mhr Speed 06 7t (ongetuned)
Krukas:Malossi RHQ pen 12 krukas
Poulies,Vario,V-Snaar:Malossi overrange
Koppeling: Delta Clutch
Koppelingshuis: Wing Bell
Vertanding:Standaard(voorlopig)
Uitlaat:Yasuni C30
Spruitstuk:Malossi recht,piaggio
Membraam: Stage 6 V-force
Onsteking:Malossie rotor
Caburateur:Keihin 28 mm
Luchtfilter:Twin Air 50mm
Lagers:SFK C4
RIJWIELGEDEELTE:
Velgen:Sr velgen
Voorvork:Yamaha aerox T-stuk , Neos poten
Remklauwen:Brembo Klauwen
Vering:Achter YSS,Voor Neos voorpoten
Frame:Ingekort achter
Banden:Stage 6 slicks
Remschijven:Voor Stage 6 Monster Disk, Achter braking disk,
Stuur:M-stuur
Rempotjes:Sr
Snelgas:Stage 6 Chroom
OPTISCH:
Velgen:Verchroomd
Voorvork:Verchroomd
Carters:Geparelstraald
Rempotjes:Verchroomd
Remhendels:Stage 6 Chroom
Rempotdeksels:Stage 6 Chroom
Remleidingen:Stalen
Carterkap:Top Preformans/wordt verchroomd
KAPPEN:
-Bewerkte Sr kappen
-Achter aerox kap
Ik heb geen foto's meer van de scooter toen ik hem kocht.
hier de scooter al wat gestript.
[ir]http://img516.imageshack.us/img516/2951/dsc00150hb3.jpg[/ir]
[ir]http://img62.imageshack.us/img62/9299/dsc00155mt3.jpg[/ir]
ondertussen wat aan de kappen bewerken.
[ir]http://img382.imageshack.us/img382/6015/dsc00156iy8.jpg[/ir]
[ir]http://img382.imageshack.us/img382/8/img0379hx6.jpg[/ir]
heb intussen al mijn blok laten parelstralen.
[ir]http://img62.imageshack.us/img62/7986/dsc00570ow0.jpg[/ir]
en het frame achterse stuk afgeslepen is weer wat lichter.
het zit al in een primer
[ir]http://img522.imageshack.us/img522/2761/dsci0030fm4.jpg[/ir]
en ja dan ga je toch maar eens wat onderdelen en leuke spullen aanschaffen
paddock word ook nog een ander kleurtje
[ir]http://img522.imageshack.us/img522/4432/dsci0028ic5.jpg[/ir]
aerox voorvork oud type + neos voorpoten laten verchroomen
[ir]http://img522.imageshack.us/img522/997/dsci0031af6.jpg[/ir]
chroom achterlicht met leds
[ir]http://img384.imageshack.us/img384/4231/dsci0039yo1.jpg[/ir]
waterpomp,ophogingsblokje,yss veer en stage 6 kickert
[ir]http://img384.imageshack.us/img384/5631/dsci0040bm1.jpg[/ir]
en de brute monsterdisk
[ir]http://img384.imageshack.us/img384/7186/dsci0041ag5.jpg[/ir]
en nog wat kleine dingen
[ir]http://img384.imageshack.us/img384/4391/dsci0042vd6.jpg[/ir]
dan ga je toch maar eens alles een beetje in elkaar zetten en dan krijg
je dit resultaat
[ir]http://img522.imageshack.us/img522/8806/img0389xa6.jpg[/ir]
[ir]http://img384.imageshack.us/img384/3798/img0392oy4.jpg[/ir]
Blingbling daar hou ik van
[ir]http://img384.imageshack.us/img384/9493/img0394mf6.jpg[/ir]
[ir]http://img519.imageshack.us/img519/4272/img0400vh0.jpg[/ir]
[ir]http://img384.imageshack.us/img384/4782/img0408by5.jpg[/ir]
[ir]http://img522.imageshack.us/img522/160/img0405fw2.jpg[/ir]
en alles een beetje bij elkaar:W
[ir]http://img522.imageshack.us/img522/4950/dsci0043ur1.jpg[/ir]
[ir]http://img522.imageshack.us/img522/3951/dsci0044zp5.jpg[/ir]
[ir]http://img522.imageshack.us/img522/9199/dsci0045xy4.jpg[/ir]
[ir]http://img384.imageshack.us/img384/3897/dsci0048ab4.jpg[/ir]
het blok nog 1 keer
[ir]http://img519.imageshack.us/img519/152/dsci0033os5.jpg[/ir]
kreeg vanmorge een pakketje binne van twins en daar
zaten wat leuke spullen in
[ir]http://img367.imageshack.us/img367/7227/dsc00006zj1.jpg[/ir]
ook nog de allernieuwste overrange
kleine update van mijn voorkap
de voorkap is nu zo goed als af moet hem nog een beetje afwerken maar ik ben er tevreden mee.
[ir]http://img169.imageshack.us/img169/1313/dsci0028yn0.jpg[/ir]
[ir]http://img169.imageshack.us/img169/7217/dsci0029wh7.jpg[/ir]
[ir]http://img480.imageshack.us/img480/3896/dsci0030hn1.jpg[/ir]
[ir]http://img169.imageshack.us/img169/6941/dsci0031hv4.jpg[/ir]
[ir]http://img480.imageshack.us/img480/4480/dsci0032fh4.jpg[/ir]
heb ondertussen alu staven gedraaid voor mijn voorvork
kijke wat me het beste bevalt, met of zonder vering ...verlagen
[ir]http://img518.imageshack.us/img518/6602/dsci0038cn8.jpg[/ir]
[ir]http://img49.imageshack.us/img49/3184/dsci0034hl9.jpg[/ir]
[ir]http://img49.imageshack.us/img49/2113/dsci0035ht0.jpg[/ir]
Zo maar weer eens een update, maar heb nu wel al het nodige bij elkaar voor hem te laten lopen, nog even wachten op bestellingen van euroscooters en easyparts, maar dat kan nog wel even duren:S veel orginele onderdelen en die waren niet op voorraad, mja genoeg gelult weer
FOTO's
heb inmiddels een aerox kap kunne kopen voor een mooie prijs ,samen met een C30 , malossi MHR binnerotor, HGS flens , Stage 6 koppeling en koppelingshuis...
naar 2 uurtjes zagen en passen kwam ik op dit resultaat.
ziet er al best goed uit maar, moet alles nog goed passend maken en nog van alles polyesteren enzo.
Yasuni C30, Doorzichtige KVS slangen
HGS flens
Hoe het blok er nu bij ligt,totdat alles gemonteerd word, overrange enzo al eens gemonteerd, alles vers
Zoals je ziet op de foto, ook de busjes voor het subframe zijn verchroomd
Keihin
vandaag eens me blok een beetje verder opgebouwd onsteking enzo, uitlaat , gewoon even kijke hoe het allemaal staat
heb ook weer wat onderdelen binnegekregen
grote doos , maar er zat niet veel in,
ook nog wat foto's van het zo mooie en verse blok
Grote update,
Heb inmiddels tijd gehad voor mijn verchroomde velgen op te halen.
en heb dan ook meteen de slicks erop laten leggen en ben verder gegaan met opbouwen, heb ook de kabels van de stage 6 teller weggewerkt door het frame enzenz....
Foto's
geen zon:
wel zon:
update
niet zo'n fijne maargoed,scooter heeft al gelopen, maar niet voor lang,
al een paar keer door de straat gevlamd enzo en toen maar eens op een lange weg gaan rijde, had hem 40 grade late worden met stationeer lopen, toen maar gaan rijde eigelijk al meteen volgas tege de 100 aan , denk 3 keer op een neer een paar honderd meter en toen viel hij uit:S, nou ja geen compressie meer dus, thuis maar de cilinderkop eraf gehaald en meteen twins gebeld wat het was, k had dus eigelijk een wat grotere sproeier dan 140 erin moete doen, ja en dan krijg je een verbrande zuiger en ineens een gestraalde bougie niet zo fijn allemaal dus, maargoed is me eige schuld, binnekort gaat het blok dan naar twins , laat k alles maken , ben nu toch met de kappen bezig dus.
wat foto's
heb even mijn stuurpen afgedraaid , niet de chrome maar een andere gewoon van tnt voor de aerox.
en wat foto's van de voorkant
zo scooter loopt inmiddels weer,en beter als eerst, squish staat op 0,5 nu en onsteking op 1.9,
sproeiertje 152. dus dat zit wel goed
heb geen foto's van de gehoonde cilinder, maar dat zag er allemaal netjes uit dus.
kappe zijn al weer wat gevorderd, en inmiddels in witte primer gezet, middelste stuk bij m'n voeten word ook nog wit, zo ziet het niet uit vind ik, ga ook met deze kleur dit jaar op sbo rijden en de kappen worden dan na dit seizoen gespoten. Binnekort ook een nieuwe helm kopen van lazer, en een bodyprotector dus dat zit wel goed.Ook moet ik m'n buddyseat wat langer maken omdat het anders niet mooi aansluit, dit ga ik doen doormiddel van eerst karton,dan poly matjes en dan nieuw schuim of hoe het ook heet erop en dan,laten bekleden, of zelf proberen
mja genoeg geluld weer hier foto's.
Zo weer een kleine update, heb inmiddels m'n orginele buddy verlengd zodat die mooi aansluit met de achterkap, en heb me schuim gehaald en skai leer(zwart). al een beetje het schuim op maat gemaakt.
Het skai leer,
UPDATE!!!
Zo heb op school even de moer voor de voorwielas afgedraait,van lengte 12 naar lengte 7,5 ongeveer,past precies nu,
Gaatje in de as geboord van 3 mm en een splitpen van 2,8 mm erdoorheen en klaar
de rest van het borgen gewoon met imbus en daar een gaatje in geboord van 2mm.
Draad erdoor en klaar.
foto's
sommige foto's zijn wat onduidelijk maargoed,
Update van de buddyseat,
Heb inmiddels een fatsoenlijk elektrisch nietapparaat kunnen regelen dat door glasvezel schiet
ziet er al erg goed uit vind ik zelf, dit rode heeft wel wat, maar toch word het nog zwart van de week!
we zitten tenslotten niet in duitsland
Het skai leer komt hier gewoon over heen
Sluit perfect aan met de kap
deze week het skai leer eroverheen.
ook nog een vette foto van de voorkant
Update! filmpjes en foto's
het zonnetje scheen vanmiddag dus heb ik even wat foto's gemaakt en een kort filmpje.
FILMPJES
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=8262048128538356647&hl=nl"]Special Custom&Sprint SR nr.1[/ame]
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=2762743642755404140&hl=nl"]Special Custom&Sprint SR[/ame]
UPDATE!!!
Zo, is weer een tijdje geleden maar er is alweer van alles gedaan.
ik heb een delta clutch aangeschafd+strakste veren. ook lichtere rollen. om even te testen.En m'n nieuwe helm is binne en de brand x bodyprotector.
Ook heb ik aangezien mijn waterpompdeksel te ver open was, een nieuwe 2de hands deksel geregeld en deze erop gezet.
Ook heb ik het zwarte skai leer op m'n buddy gedaan.
De scooter is nu ook SBO Klaar.
foto's:
nog paar filmpjes van 3 weken geleden even vlammen.
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=-4813014116252456683"]Custom & Sprint SR effe knalle[/ame]
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=5152765255596223737"]Custom & Sprint SR,[/ame]
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=7291900446085267050"]Custom & Sprint SR.[/ame]
Update!
Zo,inmiddels mijn eerste meeting gehad,ging ook zoals ik verwacht had. niet de beste tijden maar toch tevreden met een 8.17 voor de eerste keer, ik heb de scooter ook gewogen en zat aan 83 kilo dus kan stukken lichter en daar zijn we dan ook mee bezig
Aan de start:
reactie tijd van 0.3 beetje veel nog dus
Ik heb een onderlangse blokbevestiging gemaakt, beugels laten uitsnijden op school.
en gemonteerd:
Ook vond ik het tijd worden voor een 10 inch velgje, en dan een sonic velg.
reden hiervoor is dat het lichter is en meteen een stuk lager
kon die voor 5 euro kopen dus meteen gedaan.
even gecentreerd met ringen en wat busjes. daarna die busjes en ringen opgemeten en worden nu bussen van aluminium voor gedraaid.
Ook de brembo klauw moeten bussen voor worden gedraaid maar verder pas dat gewoon goed.
Het Verschil:
De top preformans carterkap gaat de verkoop in binnekort omdat ik een tnt chrome ga halen, is tevens ook 0.5 kg lichter en is toch wat mooier vind ik zelf.
ik ga ook met electrische waterpomp rijden, is toch wat handiger volgens mij.
dit word ook binnekort besteld
sonic velgje word waarschijnlijk eerst gestraald en dan metallic zilver gespoten en dan nog even de randjes afdraaien.
Update!!
velg mooi gestraald, busjes zijn klaar en buddy vol gaten geboord!
foto's
Update!
bandje erop laten leggen,en meteen erin gezet
reich pompje erop gezet,heb ook m'n M-stuur omgedraaid.
kijken hoe dit rijdt en uitziet.
wat foto's:
ook weer de kappen gedeeltelijk alvast in de primer gezet(dit keer grijs)
moet er toch een beetje mooi uitzien,en aangezien ze in het wit snel vies werden maar grijs gemaakt.
de kappen worden van de zomer professioneel gespoten,
binnenkappen ben ik nog niet over uit, mischien koop ik deze nieuw in het zwart en laat ze orgineel,, meningen of dit uit ziet met nieuwe binnenkappen ?? laat maar horen , buitenkappen worden btw candy rood ofiets denk ik.
Onderlangse blokbevestiging nog eens te zien:
ook die vieze filter nog goed te zien, maar heb al een andere.
binnekort ook maar eens een chrome carterkap kopen van tnt ofso,
en stage 6 paddock,de sonic velg word nog verchroomd na dit seizoen, of misschien dat er een andere 5 spaaks 10 inch velg komt, dan die verchromen.
donderdag ga ik banken,ik hoop dat ik er minimaal 20 pk uit krijg dan ben ik al ver tevreden, van de zomer ga ik de cilinder laten tunen+ 13/44 denk ik en nog meer er proberen uit te halen kwa pk's.
Update van grafiek:
zoals je ziet een nette lijn , alleen bij de 90 km/h houdt de vertanding er al mee op
wat foto's van Go Fast X-Days!!!
lekker burnen
UPDATE!!!!!
klein verslagje van mijn eerste seizoen sprinten:
Ik heb maar 4 sprints kunnen meedoen omdat mijn vader een ongeluk heeft gehad toen der tijd en ik dus geen vervoer had. heb meppel1,go fast days,nijmegen,en eindhoven meegedaan, maar ik vond het verder wel een leuk jaar en heb veel dingen geleerd!
mijn snelste tijd was een 7,44 met reactie tijd erbij, met een gewicht van 75 kilo + 60 van mijzelf, en maar 21 pk
nette prestatie al zeg ik het zelf
maar ik wil meer natuurlijk en dan ga je al snel denken aan gewichtsbesparing, plus dat ik nog een andere vertanding moet aanschaffen en de cilinder moet laten bewerken
ben mij op dit moment met bezig aan het houden met carbon kappen te maken kijken hoe mij dat afgaat en hoeveel kilo's ik er mee bespaar vooral op men achterkap die tegen de 4 kilo aan zit ongeveer
dus komende tijd veel updates van carbonnen onderdelen,
hier alvast wat foto's en nog wat van de sprints
Het beunhok
Orginele kap,Mal,Eindresultaat
Lamineren carbonmat
Zonder blanke lak
met blanke lak
van 180 gram naar een kleine 40 gram gegaan dus nette winst!
UPDATE!!!
heb een tijdje stil gezeten, maar ben toch maar weer eens begonnen, heb inmiddels het kleinste deel van de onderkuip een carbon kap van gemaakt, een mal van het grote deel van de onderkuip die ik nu nog aan het afwerken ben, en ook heb ik men achterkap bijna klaar, met een buddy erin verwerkt
heb ondertussen ook al eens nagedacht wat ik wou ivm de voorvork en poten enzo,
en heb inmiddels al aluminium in huis voor de poten te maken en de balhoofdbuis, ook heb ik een kroonstuk ontworpen wat op het moment word gemaakt voor mij.
foto's
frame al weer lichter
kleine update
ik heb inmiddels een zip type 2 velg en een sr achtervelg op de kop kunne tikken en deze heb ik metallic zwart gespoten.
en heb nog wat aan de kappen gewerkt en scooter al een beetje opgebouwd.
binnekort de carbon achterkap klaar
Nog wat foto's van carbon teilen
randen moeten wel nog afgewerkt worden en oppervlak lichtjes schuren en blanke lak erop natuurlijk.
Beenschild:
Kiesler Achterspatbord uit meerdere kleine stukken carbon (rest stukjes) :
Onderkuip (randen al afgewerkt) :
UPDATE:
Ik ben weer druk bezig geweest en zal ook wel moeten want anders komt hij inderdaad niet af voor zandvoort.
Heb inmiddels de randjes van het kiesler spatbord en het beenschild wat verder afgewerkt, en heb de achterkap gelamineerd met carbon vezel. Dit was me een geplaar, veels te grote kap voor 1 mat carbon eigelijk , maar met wat hulp is het toch nog goed gekomen.
Echter denk ik wel dat ik de kap deels nog goed moet opschuren en veel blanke lak erover.
En steviger maken met glasvezel moet denk ik ook nog wel. Heb nu 1 laag carbon en 1 laag glasvezel op het stuk waar dat nodig is.
Alle carbon kappen moeten wel nog nat opgeschuurd worden en opgespoten met blanke lak.
Dan ziet het er al weer stukken beter uit.
Foto's:
Ach ja , heb ik weer wat geleerd van de uitleg van kees en maarten
Ik heb de kap net met geweld gelost. Was inderdaad ook wel te bedenken want hij klemde idd zeer goed mja ik heb nu wel geen last van 2 losse kappen.
Ik kan altijd nog mijn mal in 2 delen en dan nog eens de kap opnieuw maken uit 2 delen en met glasweefsel versterken
Mijn lay up was:
- 1 laag carbon mat 240 gram/m2
- en een gedeelte van de kap met 1 laag glasvezels van 225 gram/m2
Eigelijk stom gedaan, want het gedeelte waar ook glasvezel zat klemde veel erger, en dus is het gedeelte waar alleen carbon zat wel beschadigd met lossen.
Ik ga de kap van het weekend opschuren en dan zien we wel wat het resultaat is geworden
Het hoeft tenslotte geen schoonheidsplaatje te worden, maar even goed wel jammer van de beschadigingen.
mja foto's !
Onderstaande foto, dat randje is niet meer mooi strak
Deze foto's waren van meteen na het lossen , dus hij wordt er nog wel wat beter op hoor
UPDATE
over zandvoort zal ik maar niks meer zeggen.
maar sbo maak dat tijdsysteem toch eens in orde:S
heb een 13/44 aangeschaft en een stage 6 vertandingsdeksel.
en ben nog een keer gaan banken bij JST.
Ja daar staan je dan maar weer eens voor de zoveelste keer te wachten
Mooie vertandingsdeksel
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=QD9ajCgLvQs"]YouTube - Carbonized Sprint SR[/ame]
Ben nu bezig om de voorkap van carbon te maken.
Testen!
En tot sluiskill
mzzls!
Hoiii allemaal,dacht dat het wel eens tijd zou worden voor een project page.
dit is me eerste project en heb gekozen voor een sr omdat ik ze vanaf het begin af aan al best mooi vond.
ik ben op 12-13 jarige leeftijd begonnen met vespa's en wat scooters opknappen.
Maar nu dus een echt project
Ik wou eerst eigelijk me scooter optisch helemaal mooi maken met dan samen een straat setup maar na verloop van tijd
is het er toch van gekomen om er ook een snelle setup onder te gooien en ook naar zoveel mogelijk meetings te gaan.
Zo gezegd zo gedaan.
SETUP:
Cilinder:Malossi Mhr Speed 06 7t (ongetuned)
Krukas:Malossi RHQ pen 12 krukas
Poulies,Vario,V-Snaar:Malossi overrange
Koppeling: Delta Clutch
Koppelingshuis: Wing Bell
Vertanding:Standaard(voorlopig)
Uitlaat:Yasuni C30
Spruitstuk:Malossi recht,piaggio
Membraam: Stage 6 V-force
Onsteking:Malossie rotor
Caburateur:Keihin 28 mm
Luchtfilter:Twin Air 50mm
Lagers:SFK C4
RIJWIELGEDEELTE:
Velgen:Sr velgen
Voorvork:Yamaha aerox T-stuk , Neos poten
Remklauwen:Brembo Klauwen
Vering:Achter YSS,Voor Neos voorpoten
Frame:Ingekort achter
Banden:Stage 6 slicks
Remschijven:Voor Stage 6 Monster Disk, Achter braking disk,
Stuur:M-stuur
Rempotjes:Sr
Snelgas:Stage 6 Chroom
OPTISCH:
Velgen:Verchroomd
Voorvork:Verchroomd
Carters:Geparelstraald
Rempotjes:Verchroomd
Remhendels:Stage 6 Chroom
Rempotdeksels:Stage 6 Chroom
Remleidingen:Stalen
Carterkap:Top Preformans/wordt verchroomd
KAPPEN:
-Bewerkte Sr kappen
-Achter aerox kap
Ik heb geen foto's meer van de scooter toen ik hem kocht.
hier de scooter al wat gestript.
[ir]http://img516.imageshack.us/img516/2951/dsc00150hb3.jpg[/ir]
[ir]http://img62.imageshack.us/img62/9299/dsc00155mt3.jpg[/ir]
ondertussen wat aan de kappen bewerken.
[ir]http://img382.imageshack.us/img382/6015/dsc00156iy8.jpg[/ir]
[ir]http://img382.imageshack.us/img382/8/img0379hx6.jpg[/ir]
heb intussen al mijn blok laten parelstralen.
[ir]http://img62.imageshack.us/img62/7986/dsc00570ow0.jpg[/ir]
en het frame achterse stuk afgeslepen is weer wat lichter.
het zit al in een primer
[ir]http://img522.imageshack.us/img522/2761/dsci0030fm4.jpg[/ir]
en ja dan ga je toch maar eens wat onderdelen en leuke spullen aanschaffen
paddock word ook nog een ander kleurtje
[ir]http://img522.imageshack.us/img522/4432/dsci0028ic5.jpg[/ir]
aerox voorvork oud type + neos voorpoten laten verchroomen
[ir]http://img522.imageshack.us/img522/997/dsci0031af6.jpg[/ir]
chroom achterlicht met leds
[ir]http://img384.imageshack.us/img384/4231/dsci0039yo1.jpg[/ir]
waterpomp,ophogingsblokje,yss veer en stage 6 kickert
[ir]http://img384.imageshack.us/img384/5631/dsci0040bm1.jpg[/ir]
en de brute monsterdisk
[ir]http://img384.imageshack.us/img384/7186/dsci0041ag5.jpg[/ir]
en nog wat kleine dingen
[ir]http://img384.imageshack.us/img384/4391/dsci0042vd6.jpg[/ir]
dan ga je toch maar eens alles een beetje in elkaar zetten en dan krijg
je dit resultaat
[ir]http://img522.imageshack.us/img522/8806/img0389xa6.jpg[/ir]
[ir]http://img384.imageshack.us/img384/3798/img0392oy4.jpg[/ir]
Blingbling daar hou ik van
[ir]http://img384.imageshack.us/img384/9493/img0394mf6.jpg[/ir]
[ir]http://img519.imageshack.us/img519/4272/img0400vh0.jpg[/ir]
[ir]http://img384.imageshack.us/img384/4782/img0408by5.jpg[/ir]
[ir]http://img522.imageshack.us/img522/160/img0405fw2.jpg[/ir]
en alles een beetje bij elkaar:W
[ir]http://img522.imageshack.us/img522/4950/dsci0043ur1.jpg[/ir]
[ir]http://img522.imageshack.us/img522/3951/dsci0044zp5.jpg[/ir]
[ir]http://img522.imageshack.us/img522/9199/dsci0045xy4.jpg[/ir]
[ir]http://img384.imageshack.us/img384/3897/dsci0048ab4.jpg[/ir]
het blok nog 1 keer
[ir]http://img519.imageshack.us/img519/152/dsci0033os5.jpg[/ir]
kreeg vanmorge een pakketje binne van twins en daar
zaten wat leuke spullen in
[ir]http://img367.imageshack.us/img367/7227/dsc00006zj1.jpg[/ir]
ook nog de allernieuwste overrange
kleine update van mijn voorkap
de voorkap is nu zo goed als af moet hem nog een beetje afwerken maar ik ben er tevreden mee.
[ir]http://img169.imageshack.us/img169/1313/dsci0028yn0.jpg[/ir]
[ir]http://img169.imageshack.us/img169/7217/dsci0029wh7.jpg[/ir]
[ir]http://img480.imageshack.us/img480/3896/dsci0030hn1.jpg[/ir]
[ir]http://img169.imageshack.us/img169/6941/dsci0031hv4.jpg[/ir]
[ir]http://img480.imageshack.us/img480/4480/dsci0032fh4.jpg[/ir]
heb ondertussen alu staven gedraaid voor mijn voorvork
kijke wat me het beste bevalt, met of zonder vering ...verlagen
[ir]http://img518.imageshack.us/img518/6602/dsci0038cn8.jpg[/ir]
[ir]http://img49.imageshack.us/img49/3184/dsci0034hl9.jpg[/ir]
[ir]http://img49.imageshack.us/img49/2113/dsci0035ht0.jpg[/ir]
Zo maar weer eens een update, maar heb nu wel al het nodige bij elkaar voor hem te laten lopen, nog even wachten op bestellingen van euroscooters en easyparts, maar dat kan nog wel even duren:S veel orginele onderdelen en die waren niet op voorraad, mja genoeg gelult weer
FOTO's
heb inmiddels een aerox kap kunne kopen voor een mooie prijs ,samen met een C30 , malossi MHR binnerotor, HGS flens , Stage 6 koppeling en koppelingshuis...
naar 2 uurtjes zagen en passen kwam ik op dit resultaat.
ziet er al best goed uit maar, moet alles nog goed passend maken en nog van alles polyesteren enzo.
Yasuni C30, Doorzichtige KVS slangen
HGS flens
Hoe het blok er nu bij ligt,totdat alles gemonteerd word, overrange enzo al eens gemonteerd, alles vers
Zoals je ziet op de foto, ook de busjes voor het subframe zijn verchroomd
Keihin
vandaag eens me blok een beetje verder opgebouwd onsteking enzo, uitlaat , gewoon even kijke hoe het allemaal staat
heb ook weer wat onderdelen binnegekregen
grote doos , maar er zat niet veel in,
ook nog wat foto's van het zo mooie en verse blok
Grote update,
Heb inmiddels tijd gehad voor mijn verchroomde velgen op te halen.
en heb dan ook meteen de slicks erop laten leggen en ben verder gegaan met opbouwen, heb ook de kabels van de stage 6 teller weggewerkt door het frame enzenz....
Foto's
geen zon:
wel zon:
update
niet zo'n fijne maargoed,scooter heeft al gelopen, maar niet voor lang,
al een paar keer door de straat gevlamd enzo en toen maar eens op een lange weg gaan rijde, had hem 40 grade late worden met stationeer lopen, toen maar gaan rijde eigelijk al meteen volgas tege de 100 aan , denk 3 keer op een neer een paar honderd meter en toen viel hij uit:S, nou ja geen compressie meer dus, thuis maar de cilinderkop eraf gehaald en meteen twins gebeld wat het was, k had dus eigelijk een wat grotere sproeier dan 140 erin moete doen, ja en dan krijg je een verbrande zuiger en ineens een gestraalde bougie niet zo fijn allemaal dus, maargoed is me eige schuld, binnekort gaat het blok dan naar twins , laat k alles maken , ben nu toch met de kappen bezig dus.
wat foto's
heb even mijn stuurpen afgedraaid , niet de chrome maar een andere gewoon van tnt voor de aerox.
en wat foto's van de voorkant
zo scooter loopt inmiddels weer,en beter als eerst, squish staat op 0,5 nu en onsteking op 1.9,
sproeiertje 152. dus dat zit wel goed
heb geen foto's van de gehoonde cilinder, maar dat zag er allemaal netjes uit dus.
kappe zijn al weer wat gevorderd, en inmiddels in witte primer gezet, middelste stuk bij m'n voeten word ook nog wit, zo ziet het niet uit vind ik, ga ook met deze kleur dit jaar op sbo rijden en de kappen worden dan na dit seizoen gespoten. Binnekort ook een nieuwe helm kopen van lazer, en een bodyprotector dus dat zit wel goed.Ook moet ik m'n buddyseat wat langer maken omdat het anders niet mooi aansluit, dit ga ik doen doormiddel van eerst karton,dan poly matjes en dan nieuw schuim of hoe het ook heet erop en dan,laten bekleden, of zelf proberen
mja genoeg geluld weer hier foto's.
Zo weer een kleine update, heb inmiddels m'n orginele buddy verlengd zodat die mooi aansluit met de achterkap, en heb me schuim gehaald en skai leer(zwart). al een beetje het schuim op maat gemaakt.
Het skai leer,
UPDATE!!!
Zo heb op school even de moer voor de voorwielas afgedraait,van lengte 12 naar lengte 7,5 ongeveer,past precies nu,
Gaatje in de as geboord van 3 mm en een splitpen van 2,8 mm erdoorheen en klaar
de rest van het borgen gewoon met imbus en daar een gaatje in geboord van 2mm.
Draad erdoor en klaar.
foto's
sommige foto's zijn wat onduidelijk maargoed,
Update van de buddyseat,
Heb inmiddels een fatsoenlijk elektrisch nietapparaat kunnen regelen dat door glasvezel schiet
ziet er al erg goed uit vind ik zelf, dit rode heeft wel wat, maar toch word het nog zwart van de week!
we zitten tenslotten niet in duitsland
Het skai leer komt hier gewoon over heen
Sluit perfect aan met de kap
deze week het skai leer eroverheen.
ook nog een vette foto van de voorkant
Update! filmpjes en foto's
het zonnetje scheen vanmiddag dus heb ik even wat foto's gemaakt en een kort filmpje.
FILMPJES
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=8262048128538356647&hl=nl"]Special Custom&Sprint SR nr.1[/ame]
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=2762743642755404140&hl=nl"]Special Custom&Sprint SR[/ame]
UPDATE!!!
Zo, is weer een tijdje geleden maar er is alweer van alles gedaan.
ik heb een delta clutch aangeschafd+strakste veren. ook lichtere rollen. om even te testen.En m'n nieuwe helm is binne en de brand x bodyprotector.
Ook heb ik aangezien mijn waterpompdeksel te ver open was, een nieuwe 2de hands deksel geregeld en deze erop gezet.
Ook heb ik het zwarte skai leer op m'n buddy gedaan.
De scooter is nu ook SBO Klaar.
foto's:
nog paar filmpjes van 3 weken geleden even vlammen.
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=-4813014116252456683"]Custom & Sprint SR effe knalle[/ame]
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=5152765255596223737"]Custom & Sprint SR,[/ame]
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=7291900446085267050"]Custom & Sprint SR.[/ame]
Update!
Zo,inmiddels mijn eerste meeting gehad,ging ook zoals ik verwacht had. niet de beste tijden maar toch tevreden met een 8.17 voor de eerste keer, ik heb de scooter ook gewogen en zat aan 83 kilo dus kan stukken lichter en daar zijn we dan ook mee bezig
Aan de start:
reactie tijd van 0.3 beetje veel nog dus
Ik heb een onderlangse blokbevestiging gemaakt, beugels laten uitsnijden op school.
en gemonteerd:
Ook vond ik het tijd worden voor een 10 inch velgje, en dan een sonic velg.
reden hiervoor is dat het lichter is en meteen een stuk lager
kon die voor 5 euro kopen dus meteen gedaan.
even gecentreerd met ringen en wat busjes. daarna die busjes en ringen opgemeten en worden nu bussen van aluminium voor gedraaid.
Ook de brembo klauw moeten bussen voor worden gedraaid maar verder pas dat gewoon goed.
Het Verschil:
De top preformans carterkap gaat de verkoop in binnekort omdat ik een tnt chrome ga halen, is tevens ook 0.5 kg lichter en is toch wat mooier vind ik zelf.
ik ga ook met electrische waterpomp rijden, is toch wat handiger volgens mij.
dit word ook binnekort besteld
sonic velgje word waarschijnlijk eerst gestraald en dan metallic zilver gespoten en dan nog even de randjes afdraaien.
Update!!
velg mooi gestraald, busjes zijn klaar en buddy vol gaten geboord!
foto's
Update!
bandje erop laten leggen,en meteen erin gezet
reich pompje erop gezet,heb ook m'n M-stuur omgedraaid.
kijken hoe dit rijdt en uitziet.
wat foto's:
ook weer de kappen gedeeltelijk alvast in de primer gezet(dit keer grijs)
moet er toch een beetje mooi uitzien,en aangezien ze in het wit snel vies werden maar grijs gemaakt.
de kappen worden van de zomer professioneel gespoten,
binnenkappen ben ik nog niet over uit, mischien koop ik deze nieuw in het zwart en laat ze orgineel,, meningen of dit uit ziet met nieuwe binnenkappen ?? laat maar horen , buitenkappen worden btw candy rood ofiets denk ik.
Onderlangse blokbevestiging nog eens te zien:
ook die vieze filter nog goed te zien, maar heb al een andere.
binnekort ook maar eens een chrome carterkap kopen van tnt ofso,
en stage 6 paddock,de sonic velg word nog verchroomd na dit seizoen, of misschien dat er een andere 5 spaaks 10 inch velg komt, dan die verchromen.
donderdag ga ik banken,ik hoop dat ik er minimaal 20 pk uit krijg dan ben ik al ver tevreden, van de zomer ga ik de cilinder laten tunen+ 13/44 denk ik en nog meer er proberen uit te halen kwa pk's.
Update van grafiek:
zoals je ziet een nette lijn , alleen bij de 90 km/h houdt de vertanding er al mee op
wat foto's van Go Fast X-Days!!!
lekker burnen
UPDATE!!!!!
klein verslagje van mijn eerste seizoen sprinten:
Ik heb maar 4 sprints kunnen meedoen omdat mijn vader een ongeluk heeft gehad toen der tijd en ik dus geen vervoer had. heb meppel1,go fast days,nijmegen,en eindhoven meegedaan, maar ik vond het verder wel een leuk jaar en heb veel dingen geleerd!
mijn snelste tijd was een 7,44 met reactie tijd erbij, met een gewicht van 75 kilo + 60 van mijzelf, en maar 21 pk
nette prestatie al zeg ik het zelf
maar ik wil meer natuurlijk en dan ga je al snel denken aan gewichtsbesparing, plus dat ik nog een andere vertanding moet aanschaffen en de cilinder moet laten bewerken
ben mij op dit moment met bezig aan het houden met carbon kappen te maken kijken hoe mij dat afgaat en hoeveel kilo's ik er mee bespaar vooral op men achterkap die tegen de 4 kilo aan zit ongeveer
dus komende tijd veel updates van carbonnen onderdelen,
hier alvast wat foto's en nog wat van de sprints
Het beunhok
Orginele kap,Mal,Eindresultaat
Lamineren carbonmat
Zonder blanke lak
met blanke lak
van 180 gram naar een kleine 40 gram gegaan dus nette winst!
UPDATE!!!
heb een tijdje stil gezeten, maar ben toch maar weer eens begonnen, heb inmiddels het kleinste deel van de onderkuip een carbon kap van gemaakt, een mal van het grote deel van de onderkuip die ik nu nog aan het afwerken ben, en ook heb ik men achterkap bijna klaar, met een buddy erin verwerkt
heb ondertussen ook al eens nagedacht wat ik wou ivm de voorvork en poten enzo,
en heb inmiddels al aluminium in huis voor de poten te maken en de balhoofdbuis, ook heb ik een kroonstuk ontworpen wat op het moment word gemaakt voor mij.
foto's
frame al weer lichter
kleine update
ik heb inmiddels een zip type 2 velg en een sr achtervelg op de kop kunne tikken en deze heb ik metallic zwart gespoten.
en heb nog wat aan de kappen gewerkt en scooter al een beetje opgebouwd.
binnekort de carbon achterkap klaar
Nog wat foto's van carbon teilen
randen moeten wel nog afgewerkt worden en oppervlak lichtjes schuren en blanke lak erop natuurlijk.
Beenschild:
Kiesler Achterspatbord uit meerdere kleine stukken carbon (rest stukjes) :
Onderkuip (randen al afgewerkt) :
UPDATE:
Ik ben weer druk bezig geweest en zal ook wel moeten want anders komt hij inderdaad niet af voor zandvoort.
Heb inmiddels de randjes van het kiesler spatbord en het beenschild wat verder afgewerkt, en heb de achterkap gelamineerd met carbon vezel. Dit was me een geplaar, veels te grote kap voor 1 mat carbon eigelijk , maar met wat hulp is het toch nog goed gekomen.
Echter denk ik wel dat ik de kap deels nog goed moet opschuren en veel blanke lak erover.
En steviger maken met glasvezel moet denk ik ook nog wel. Heb nu 1 laag carbon en 1 laag glasvezel op het stuk waar dat nodig is.
Alle carbon kappen moeten wel nog nat opgeschuurd worden en opgespoten met blanke lak.
Dan ziet het er al weer stukken beter uit.
Foto's:
Ach ja , heb ik weer wat geleerd van de uitleg van kees en maarten
Ik heb de kap net met geweld gelost. Was inderdaad ook wel te bedenken want hij klemde idd zeer goed mja ik heb nu wel geen last van 2 losse kappen.
Ik kan altijd nog mijn mal in 2 delen en dan nog eens de kap opnieuw maken uit 2 delen en met glasweefsel versterken
Mijn lay up was:
- 1 laag carbon mat 240 gram/m2
- en een gedeelte van de kap met 1 laag glasvezels van 225 gram/m2
Eigelijk stom gedaan, want het gedeelte waar ook glasvezel zat klemde veel erger, en dus is het gedeelte waar alleen carbon zat wel beschadigd met lossen.
Ik ga de kap van het weekend opschuren en dan zien we wel wat het resultaat is geworden
Het hoeft tenslotte geen schoonheidsplaatje te worden, maar even goed wel jammer van de beschadigingen.
mja foto's !
Onderstaande foto, dat randje is niet meer mooi strak
Deze foto's waren van meteen na het lossen , dus hij wordt er nog wel wat beter op hoor
UPDATE
over zandvoort zal ik maar niks meer zeggen.
maar sbo maak dat tijdsysteem toch eens in orde:S
heb een 13/44 aangeschaft en een stage 6 vertandingsdeksel.
en ben nog een keer gaan banken bij JST.
Ja daar staan je dan maar weer eens voor de zoveelste keer te wachten
Mooie vertandingsdeksel
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=QD9ajCgLvQs"]YouTube - Carbonized Sprint SR[/ame]
Ben nu bezig om de voorkap van carbon te maken.
Testen!
En tot sluiskill
mzzls!
Last edited: