Carb verstopt?

syOr

Well-Known Member
Heb laatst de carb van mijn Piaggio Fly uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, toen ik deze weer in elkaar had en aangesloten wou hij niet starten. Kwam er na een tijd achter dat er geen benzine in t vlotterbakje kwam. Na onderzoek leek het alsof de benzineslang aansluiting verstopt zat.

Na tijdje proberen kwam ik er achter dat deze alleen 'verstopt' zat als de drainschroef er helemaal in was gedraaid, ookal hoort deze naar mijn idee vast te zitten.

Het lijkt dus wel alsof de drainschroef ervoor zorgt dat er geen benzine in komt. Als ik de drainschroef los draai wilt hij het even doen maar gaat er simpelweg veels te veel benzine in de carburateur.

Voor de duidelijkheid hier een foto:

7_XCxmi_S.jpg


Dit is het desbetreffende schroefje. Hoort deze helemaal vast te zitten of een heel klein tikje los?

Ieder beetje hulp is gewaardeerd.


Mod_EDIT : Volgende keer even wat meer moeite doen om een fatsoenlijke foto hier te plaatsen. Want die van jou neemt het hele forum venster in beslag.. Ook die rode vlakken maakt het er niet mooier op.
Heb het voor je voor deze keer even aangepast. Zou je de volgende keer hier even erop willen letten!
 
Advertisement - register to remove this

...Aftapschroef heeft niets met Benzine toevoer te maken ,
..Heb je de vlotternaald per ongeluk op zijn kop gemonteerd ?

Alles na de brandstof toevoer zit goed in elkaar als eerst

Ik denk dat ik het verkeerd uit leg.

Op de foto die schroef, daarnaast zit een aansluiting waar de benzineslang aan vast zit.
Benzine komt gewoon door de slang, alleen het raakt verstopt bij de aansluiting waar de slang aan vast zit. Brandstof komt niet in het vlotterbakje.
Echter als ik de drainschroef losdraai, lekt hij maar komt er wel benzine in het vlotterbakje. Dan wil hij ook voor een paar seconden starten tot de carburateur overloopt.

Lijkt wel alsof de aftapschroef de toevoer verstopt. Als de carburateur droog is en ik monteer hem met de aftapschroef er in als normaal kan ik starten en gas geven wat ik wil alleen de carburateur blijft kurkdroog van binnen.

Toevallig ooit van dit probleem gehoord?
 
...Nogmaals ... aftap schroef heeft niets met de toevoer te maken .
Vlotter/ Vlotterpen regelt de toevoer ...... MITS.... er niets verstopt zit ... bijv... Hoofdsproeierbuis , of hoofd sproeier.
Dan blijft de toevoer ook afgesloten .
Mijn Advies is de Carburateur een goed door te blazen met Perslucht ( Compressor
 
Zit het bovenste membraan waar de gasschuif in zit en de gasnaald wel goed op ze plaats en zitten hier geen scheuren in... Als dat ding niet goed zit dan heb je geen mogelijkheid om te starten..
Het diafragma is nogal een gevoellig ding.
 
Waarschijnlijk is het benzine niveau in de vlotterkamer te hoog dus vlotter afstellen. Want de carb overloopt met benzine als dit niveau te hoog is. Probeer eens vol gas te starten en vol gas houden als ie dan blijft lopen met de hand even de gasschuif omhoog doen. Als ie dan loopt dan is het waarschijnlijk een vlotter niveau probleem.
 
Back
Top