Cagiva Mito lagers?!

Zone2000

Well-Known Member
Hey...,
--- Sorry dat ik deze vraag in dit forum stel, maar er is gewoon bijna niemand die iets over de 2-takt motor Cagiva Mito weet ---

De Mito heeft nu een 160cc Polini cilinder ipv 125cc. Die was namelijk vastgelopen. Maar hij rateld enorm als ie loopt... We gaan daarom het hele blok reviseren... Maar weet iemand wat voor krukaslagers er in zitten (maat enzo...), en weet iemand wat voor bigend lager erin zit en wie deze kan vervangen??? Verder moet er nog een nieuw smallend lager in, en de rest van de lagers moet ook vervangen worden.
Dan de laatste vraag: Hoeveel kost dit allemaal ongeveer?
 
Advertisement - register to remove this

Tsja voor de afmetingen e.d van de lagers zul je wel bij een (motor) dealer moeten zijn. Lagers zelf zijn niet zo heel duur. Reken iets van 20 euro p/stuk ofzo. Maarja, als je alles laat doen,wordt het een dure klus. Zelf doen is veel goedkoper (logisch)
 
Ik doe alles zelf..., maar het irritante is dus dat de motordealer geen gegevens over de Cagiva Mito heeft. Bijna geen één zaak wil um repareren, omdat het van die rampen bakken zijn... Ze werken nooit :D... Maar mischien is de maat wel te vinden op de oude lagers..., maar de kosten zullen wel hoog liggen. Ik weet niet hoeveel lagers er in het blok ongeveer zitten...
 
Bigend lager vervangen lijkt me zo goed als onmogelijk (kan wel, maar is duur en heel moeilijk) en ook niet nodig (als het echt nodig is dan kan je beter een andere as kopen).

Je kan het beste te lager eruit halen en dan ff kijken of er nummers op de zijkanten staan. Daar schiet je al een heel eind mee op. Hou de boel iig heel en ga er dan mee naar een lager specialist, die kunnen je wel helpen.

suc6 :)
 
De krukas van een Cagiva Mito is zeer duur dacht ik, dus zal het vervangen van de lagers denk ik goedkoper zijn... En deze moeten echt vervangen worden, want die zijn helemaal gaar. Maar sommige lagers moeten worden uitgeflext waarschijnlijk..., dus deze zullen niet in takt blijven :D..., maar waar vind ik een lager specialist?
 
Big-end lager kan bij bv een crosszaak wel vervangen worden zonder problemen.
Bij een MBX80 ben je dan alles bij elkaar 70 euro kwijt (drijfstang+big-end+persen+richten).

Zal bij die mito wel duurder worden, maar goed, stuk goedkoper dan een andere as lijkt me :).

En lagerspecialisten vind je in de goudengids wel.
Lagers kun je d'r normaal gesproken toch wel gewoon afmeppen ?
 
Ik denk namelijk dat sommige lagers (net zoals bij mijn scoot) in het blok zitten zonder een opening daarachter. Dus dan kun je ze er niet uittikken, maar moet je flexen
 
Jah, want als je de lagers er niet uit kunt tikken aan de ene kant omdat er gewoon geen opening is..., dan moeten ze kapot..., ik weet geen andere manier..., en ff met zo'n dremel flexje erop. Zo klaar..., deed ik ook bij me scoot om de lagers van de vertanding te vervangen :D...
 
onzin. daar heb je gewoon gereedschap voor, anders kan je toch nooit bv. je vertandingslagers vervangen.

Veel dealers hebben het gewoon. Het ziet er uit als een soort van keilbout/poulietrekker. Deze wordt in je lager gestopt, en bij het uittrekken zet hij uit waardoor het lager vast komt te zitten. Dan kan je het geheel eruit trekken.
 
Oh..., mijn dealer zei dat ik moest flexen... :S:S:S... Want er was wel gereedschap voor, maar bijna niemand had dat, en dat was niet te betalen..., okey dan zoek ik wel ff bij andere dealers of die dat wel kunnen..., niet dat het flexen zo'n probleem is, maar ik moet de maten ff hebben van de oude lagers :)...
 
bij van de pijl techniek in middelburg verkochten ze daar ook apperaatjes voor van Facom kosten 335 euro daarsow 8P
maar beetje goede scooter dealer zal sow iets wel hebben hor...

en voor je lages zouw ik gewoon bij een SKF Dealer langs gaan doe ik ook altijd voor scooter lagertjes scheelt al gouw 50% op lagers 50 :W
 
hmm, probeer 125cc.nl ff, die gast heeft altijd wel wat liggen, misschien dat je daar wat vandaan kunt halen. FF vraagje, waarom is je cil vastgelopen? Kep nl zelf een mito, dus wil dat graag ff weten.
(Kijk ff op cagiva.nl voor een dealer in de buurt, die zullen je ook wel verder helpen)
 
De cilinder was vastgelopen omdat de olie tank leeg was!!! Ik schaam me hier diep voor... (Maar onze nieuwe cilinder 160cc is ook al vastgelopen, dit kwam doordat de afstelling te beroerd was... na 30km sloeg ie vast..., maar hij is alweer goed) Welke mito heb je 'bananenschiller'???
 
Ik heb 175 gehaald, maar er zit wel een andere carb. op en een Arrow uitlaat. (met de 125cc...) De 160cc heeft nog niet voluit gedraaid...
 
De uitlaat zat al op de Mito toen we um kochten..., de carb ook al..., dus ik heb geen idee hoe duur die arrow pijp was.
 
Back
Top