Brommerrijbewijs

Mafs

Well-Known Member
Ja inderdaad mooie prijs, valt mij op dat het hele scootergebeuren een beetje begint stil te vallen.

Niet zo gek met de controles vandaag de dag, de steeds stijgende boetes en het veel duurder worden van het scooterrijbewijs..
Ook de benzineprijzen rijzen de pan uit, en aangezien de meeste nieuwe auto's van tegenwoordig niet veel meer verbruiken dan de meeste scooters (lees opgevoerde scooters) die hier op het forum rondzwerven. :)
 
Advertisement - register to remove this

@sandor
hebben we laatst tog al eens overgehad..
iedereen wilt lekker rustig op een snor zip rijden.. of ze hebben geen scooter meer..
want dat rijbewijs kost ook 400,- tegen de 30 wat het eerst kostte..
hoe minder opgevoerde scooters hoe minder jongeren geprikkeld worden om ook een opgevoerde scooter te kopen/bouwen

wat me ook opvalt is dat scooter volgens veel mensen iets voor tussen de 16/18jaar is..
9 van de 10keer @ V&A: "De reden dat ik mijn scooter verkoop is dat ik 18 word en mijn rijbewijs ga halen"
 
@sandor
hebben we laatst tog al eens overgehad..
iedereen wilt lekker rustig op een snor zip rijden.. of ze hebben geen scooter meer..
want dat rijbewijs kost ook 400,- tegen de 30 wat het eerst kostte..
hoe minder opgevoerde scooters hoe minder jongeren geprikkeld worden om ook een opgevoerde scooter te kopen/bouwen

wat me ook opvalt is dat scooter volgens veel mensen iets voor tussen de 16/18jaar is..
9 van de 10keer @ V&A: "De reden dat ik mijn scooter verkoop is dat ik 18 word en mijn rijbewijs ga halen"

Echt, was dat wel met mij? :D

Die prijs daar bij jullie is wel echt BELACHELIJK. Hier heb je ook gewoon theorie en dan praktijk. Theorie betaal je 15 euro en praktijk ook geloof ik. En je bent klaar...
 
Echt, was dat wel met mij? :D

Die prijs daar bij jullie is wel echt BELACHELIJK. Hier heb je ook gewoon theorie en dan praktijk. Theorie betaal je 15 euro en praktijk ook geloof ik. En je bent klaar...

was niet met jou idd..
kan zijn dat ik me over de prijs vergis ma was zeker paar honderd euro
 
Ik vroeg me dat laatst af, is er iemand die dat 100% zeker weet? Ik heb vroeger mijn brommer certificaat gehaald en later rijbewijs voor de auto, dus dat ik scooter of brommer mag rijden geloof ik wel. Maar iemand die nu zijn autorijbewijs alleen haalt, mag die scooter rijden? Lijkt me haast wel maarja Nederland weet je het nooit..
 
Je auto rijbewijs wordt helemaal verleidelijk omdat je nu met 16.5 jaar mag beginnen met autorijlessen, en als je op je 17 je rijbewijs hebt mag je auto rijden. Mits er iemand naast je zit met 10 jaar ervaring.

Maar ik ga nogsteeds 100% voor m'n scooter rijbewijs
 
Ze hebben in iedergeval wel profijt van de boetes die ze uitdelen dus dat geld komt nog wel binnen 8P

dan wordt het toch alleen maar slechter voor de regering? door de nieuwe regeling zullen minder 16 jarige een brommer certificaat halen dus minder mensen op een scooter rijden waardoor er dus minder boetes (kunnen) worden uitgedeeld.
 
Back
Top