Braincap, wel of niet toegestaan?

Die ROOF is zeer vet ja (en duur)

Sjoerdyo: Mja kan ook ineens een meteoriet uit de ruitme op de aarde vallen.

Ik bedoel te zeggen: Je kan overal wel rekening mee gaan houden, maar dat gaat nou eenmaal niet. Dan moet je helemaal geen scooter meer gaan rijden.
 
Originally posted by SRally
Die ROOF is zeer vet ja (en duur)

Sjoerdyo: Mja kan ook ineens een meteoriet uit de ruitme op de aarde vallen.

Ik bedoel te zeggen: Je kan overal wel rekening mee gaan houden, maar dat gaat nou eenmaal niet. Dan moet je helemaal geen scooter meer gaan rijden.

Das waar... (al zijn de kansen niet te vergelijken, maar tis goed)

Deze helm was midner duur, toendertijd 200 gulden
 
Bij ons rijdt er hier zown nazi rond op zown harley met zown oude SS-pothelm :|

T idee is wel leuk zown legerhelmpje..(SS-ged8te wel minder!!)

Maar oft tis toegestaan....:?
 
Gozert hier inde buurt rijdt er ook mee... Zo'n ding lijkt wel van de buitenkant van staal joh, ik vinnut maar nix eigenlijk zo een. Rijdt zelf in de zomer wel vaak met pothelm rond, beetje relaxed cruisen, ookal ziet ut er wel wat vreemd uit :) Succes met je speurtocht...

Greetz Arthur

Foto is trouwens wel vet, die zip liep me hard daarro, kwam toen net terug van een stukkie wheelien op die rechte weg aan de linkerkant, tering wat gaat dat hard... (sorry!)
 
Gozert die ik goed ken heeft voor op de motor de enige echte pilotenhelm, dat is egt stoer. Duk je op zo'n knoppie aan de zijkant en dan komt dat zwarte vizier van bovenaf naar beneden geklikt das egt vet... Maar wel erg duur, en volgens mij niet te koop. Egt zo'n straaljager ding, geloof ik gekregen van een goede vriend uit het leger ofzow...

Greetz
 
Originally posted by hebo-aeroxje
Gozert die ik goed ken heeft voor op de motor de enige echte pilotenhelm, dat is egt stoer. Duk je op zo'n knoppie aan de zijkant en dan komt dat zwarte vizier van bovenaf naar beneden geklikt das egt vet... Maar wel erg duur, en volgens mij niet te koop. Egt zo'n straaljager ding, geloof ik gekregen van een goede vriend uit het leger ofzow...

Greetz

http://www.headsuphelmets.com/Main.htm
 
Originally posted by Gijshouwen


sorry dat ik het zeg maar zonnebril is ook gevaarlijk als je crasht

moet je niet crashen he?

hozer op me werk ben zo'n helm... mag NIET, maar dat kreng van hem is enkel 'n laagje PVC :)

ikzelf heb Caberg Easy... onwijs Chill... als ik 'n integraal wil issie integraal, als ik 'n potje wil is't 'n open helm.... opklapbaar kinstuk dus... datsoort hebbe motorwauten ook :)
 
ik heb snor dus ik maak me er niet druk om

vell plezier met jullie helpmpjes danns het was vandaag hoier 20 graden ben blij dak niet zo lpmpe helm op me kop he

dan is zon brainding denk ik nog wel de beste optie
kan je ook nog ijs eten op scooter :D
 
Originally posted by Gijshouwen


sorry dat ik het zeg maar zonnebril is ook gevaarlijk als je crasht

Ik zeg dan altijd maar: er kan ook een verdwaalde meteoriet uit het heelal op ons nietig planeetje belanden en ons allemaal uitroeien.
Je kan nou niet met ALLES rekening gaan houden.
Je moet er ook niet van uitgaan dat je een ongeluk gaat krijgen.
Dan kan je beter als hangplant of als vensterbankgeranium gaan leven.
Stijl gaat voor veiligheid in dit geval.
 
die helm zoals op die foto....

Die zijn niet legaal...

een helm moet zoiezo je oren bedekken, en natuurlijk je hoofd he....

Dus zo een ding is niet toegestaan....

Maar ze verkopen die dingen wel bij scootercity ook al mag het niet...

maar dat staat ook duidelijk op die "keurmerkflapjes" in je helm!
 
Originally posted by SRally


Ik zeg dan altijd maar: er kan ook een verdwaalde meteoriet uit het heelal op ons nietig planeetje belanden en ons allemaal uitroeien.
Je kan nou niet met ALLES rekening gaan houden.
Je moet er ook niet van uitgaan dat je een ongeluk gaat krijgen.
Dan kan je beter als hangplant of als vensterbankgeranium gaan leven.
Stijl gaat voor veiligheid in dit geval.

Stijl gaat voor veiligheid???
Jij ligt liever met een open schedel in t hospitaal dan dat je een integraal helm oid opzet.
Nou als je een goede integraal helm hebt heb je echt geen last van de warmte hoor:|
Althans ik heb er nooit problemen mee gehad,maar goed das mijn ervaring.
Je moet doen wat je niet laten kunt, t is jouw hoofd (wie weet wordt je er wel knapper van als je op je toetje gaat) |(
 
Originally posted by mike


Stijl gaat voor veiligheid???
Jij ligt liever met een open schedel in t hospitaal dan dat je een integraal helm oid opzet.
Nou als je een goede integraal helm hebt heb je echt geen last van de warmte hoor:|
Althans ik heb er nooit problemen mee gehad,maar goed das mijn ervaring.
Je moet doen wat je niet laten kunt, t is jouw hoofd (wie weet wordt je er wel knapper van als je op je toetje gaat) |(
mooi gezegd.
Stijl voor veiligheid, sorry maar dat is wel een hele trieste uitspraak in mijn ogen.
[offtopic] en jij wilt dat alle nieuwe beginnende mensen in een oto aan een strenger beleid moeten? Ik zou zeggen: Verbeter de wereld begin bij jezelf [/offtopic]
 
Ik denk dat jullie hier iets over het hoofd zien. "Stijl voor veiligheid" moet je wel relatieveren. Ik heb heb het dus over het feit dat ik zo'n helpmje wil om zomers lekker rustig mee langs het strand te cruisen. Niet 100 digi.
En als ik zomers lekker rustig wil rijden, dan gaat stijl zeker wel voor veiligheid.
Ik ga namelijk niet met 25+ graden met een integraalhelm oprijden.

Dit staat natuurlijk compleet los van mijn opvattingen over strenger maken van rijbewijs enzo.

Vorig jaar lelystad reed die ene jongen op die ex Zip SP van Arne/Tim ook alleen met braincap om, nou NIEMAND die dus tegen die gast ging huilen dat ie zo verschrikkelijk onveilig bezig was. En die scoot blaast wel 120+. Daarbij had ie ze riempje ook niet eens vast.

Wedden dat jullie dat ook niet tegen hem zouden zeggen.
 
Back
Top