boete als je geen bon krijgt ??

DarkSaiyan

EVO pk's
hoi,

me broer werd een half uur geleden aangehouden door agent omdat ie geen helm op had...
hij had maar 20 meter stukje gereden :\
de agent heeft gebeld en naar zn gegevens gevraagd (via telefoon) en adres etc..
hij zei dat me broer een boete zou krijgen omdat hij geen helm op had, maar heeft geen bon uitgeschreven oid :?

hoe kan dit ??
krijgt me broer een boete of niet ?
kan hij nu de politie wijsmaken dat hij wel een helm op had als de boete binnen komt en daarvoor een klacht indienen ???

de agent heeft toch geen bewijs neem ik aan iig geen foto oid...
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by DarkSaiyan
kan hij nu de politie wijsmaken dat hij wel een helm op had als de boete binnen komt en daarvoor een klacht indienen ???
Agent staat onder ede, dus krijgt altijd gelijk... Je kunt een bezwaarschrift indienen en hopelijk voor je broer hoeft hij dan niets te betalen, omdat de kosten om hun gelijk te halen dan duurder zijn dan de boete...

Tja.. over die bon... Agenten mogen bijna alles, dus je kunt echt wel gewoon een boete krijgen lijkt mij.

Normaal vind ik 't stom om zonder helm te rijden, maar voor 20 meter kan ik 't me dan nog wel voorstellen ;) Maar dan nog: agent heeft gelijk, en wet=wet (uitspraak die ik veelvuldig te horen heb gekregen:( )
 
ik en mijn broer mogen normaal nooit van onze ouders zonder helm rijden ... alleen we hadden scoot ff afgesteld en hij wou ff proberen weet je ... :\
 
Originally posted by DarkSaiyan
ik en mijn broer mogen normaal nooit van onze ouders zonder helm rijden ... alleen we hadden scoot ff afgesteld en hij wou ff proberen weet je ... :\
Ik zeg tog ook dat ik 't wel kan begrijpen... Heb zelf ook weleens van die situaties....
 
Back
Top