Bitubo achterveer

Ronnie

Well-Known Member
Heeft er iemand verschil met deze 2 achterveren en wat is het concrete verschil tussen hun 2?
Wat zou je me aanraden en waarom?

Bitubo Stikstof gevulde Schokbreker Gilera - Piaggio €. 117.95

Bitubo Stikstof gevulde schokbreker.
Passend op: Gilera - Piaggio - runner - nrg - typhoon - ntt.
Kleur: Rood.

---

Bitubo TT Schokbreker Gilera - Piaggio €. 84.95

Bitubo TT schokbreker 320 mm. Passend op: gilera - piaggio.
Kleur rood.

Bvd
Ronnie
 
Advertisement - register to remove this

Het verschil lijkt me de stikstof vulling? Misschien dat hij daarmee soepeler veert oid. Denk in ieder geval niet dat je het verschilt zult merken.
Bitubo is een A-merk en volgens mij zijn al hun veertjes goed genoeg voor straat gebruik.
 
/offtopic

Cipher said:
Het verschil lijkt me de stikstof vulling? Misschien dat hij daarmee soepeler veert oid.

Stikstof vulling heeft geen enkele invloed op hoe soepel die veer veert. De rubberen gasblaas van een veer is gevuld met stikstof omdat de stikstofatomen groter zijn dan luchtatomen. Luchtatomen kunnen nog ontsnappen door de miniscuul kleine gaatjes in die rubberen 'blaas' stikstofatomen niet.

Nu weet je waarom die dus met stikstof gevuld zijn *D

/ontopic

Voor straatgebruik zullen beide veertjes wel voldoen aan de eisen denk ik +pippi+
 
Cipher said:
@Sebbe
Duidelijk, dank je.


Voor sprints heb je toch geen schokdemper nodig? Strakke vlakke baan, wat valt er te dempen?


Cipher je wilt toch een stugge race veer hebben :)
maar als je een staaf neemt dan pas je je zithoogte weer aan etc. en kom je weer in een andere klasse "special"
maar goed dat moet ik zelf weten :)
 
Rene. said:
En voor sprints kan je dus eigenlijk beter de stikstofgevulde versie nemen wegens het korte intensiefe gebruik ?

Elke veer is 'stikstofgevuld', maar bij de race-veertjes, zoals jij ze noemt, kan je de veervoorspanning en de uitgaande- (en bij sommigen ook de ingaande-) demping aanpassen, waardoor ze stugger gaan aanvoelen...
 
Het is dus voor sprint/project/circuit gebruik. Cipher ik wil het mooi doen;)
Zijn deze veren ook instelbaar?
Er staat weinig informatie op internet erover, dus dan maar op deze manier...
 
Back
Top