Beta Ark LC, Hebo 70, Yasuni Uitlaat, Malossi Koppeling / Vario

sArGeAnt

Well-Known Member
Het enige lijpe is, is dat die verrekte krukassen maar zon F 230,00 kosten maar omdat ie er ook nog in gemonteerd moet worden kost het al weer F 170,00 Meer...dus WEER F 400,00 ballen in dat apparaat wat je over 1,25 jaar toch weer weg zet voor je auto.;P
 
Advertisement - register to remove this

QUOTE -
Is het btw slim om gaten te boren in je carter kap bij de vario en de koppeling en nog 3 gaatjes onder de vario en koppeling zodat eventueel water er weer kan uitlopen??? is dat slim?? of nodig? alles word wel verrekte warm hey!

Ja je kan het wel doen,alleen raad ik je het niet aan,er zal veel meer vuil,troep in je carterbak komen!Een Top nardo Carter deksel is het beste,heeft een turbo koeler,en een micro filter....
 
seargent: mijn yashuni lijkt niet op de bidalot, ik HEB een bidalot. Welke yashuni je hebt heb ik geen idee van. Ik heb nog foto's van yashuni's gezien.

ja, dat buisje moet er nog altijd uit.
Je luchtfilter mag je omdraaien zo veel je wil, als hij maar stevig bevestigd is en goed aansluit op je carburator.

Dat van gaten in carter boren weet ik niet maar ik zou het graag weten.

tom
 
Opgestart door sArGeAnt:
Ik ben een trotse Bezitter van een Beta Ark LC.


DAS MIJN BETA! FLIKKER !!!!!
smile.gif
smile.gif
smile.gif
 
Opgestart door sArGeAnt:
mjah ik vind het nog steeds heel vreemd dat vrienden van mij met zelfde blok en cilinder maar dan met originele carburateur en voor de rest alles origineel behalve uitlaat dan natuurlijk weer evenhard of harder als mij rijden...ze hebben allebei ook 80 sproeier net als mij... maari k heb 17,5 carb..en hun orig... mijn sproeier is gewoon te klein?
En moet je nagaan hun hebben gewoon een Technigas NeXt en ik die rare Yasuni...;P

En wat heb dat buisje uit mijn lucht filter halen eigenlijk pcies voor nut???

Ik denk dat jij gewoon niet kan afstellen, als je geeneens weet waarom dat luchtfilter buisje er zit en welke sproeier je moet nemen dan is het misschien niet zo gek dat je er wordt uitgereden door een technishit...
(DISCLAIMER: HIERMEE ZEG IK NIET DAT IK WEL GOED KAN AFSTELLEN OFZO!)
 
Qua rolletjes en drukveer en trekveertjes weejt ik genoeg om af testellen zodra we bij de carb komen dan moet ik hulp inschakelen. En ook bij rare gevallen net als me rollers die hoe licht ik ze ook maak gewoon terug vallen enzo, heb ik wat hulp nodig. Daar heb je een Forum toch voor? En men kan niet van alles alles afweejten...Mijn gebied is computers niet scooters..Dus ik ben allang blij dat ik er genoeg van afweejt..
wink.gif
 
Hmzz btw ik heb net van sproeier verwisseld van 84 naar 94. Ik heb de luchtschroef 1 mm verschoven enzow. Hij rijd eigenlijk gewoon hetzelfde als eerst en de top maakt nix uit.
Buisje uit de luchtfilter is er ook uit. Maakt nu een beter geluid die scoot van mij..;P en hij heeft ook wat meer kracht...bleef makkelijker op zijn achterwiel enzow..;O
Ik denk dat ik hem maar ns laat afstellen bij Matton ofzow.
wink.gif
 
Ik ben een trotse Bezitter van een Beta Ark LC.

Ik heb er een Hebo 70 CC Cilinder onder met een Delorto 17,5 MM Carb. met sproeier 84.

Met een Yasuni Uitlaat (Die nogal lijkt op Bidalot, dus is denk ik Yasuni R) Er staat ook Yasuni Racing op...

en Mallossi Koppeling en Vario.

Ik heb hem 300 km ingereden,
75% van de tijd vol opgetrokken en 25% van de tijd vol top gereden.
Veel gewisseld met gas en top snelheid.

Ik heb hem zelf afgesteld en hij trekt vanaf stilstand en bij +- 15 km tot +- 30 km op zijn achterwiel.
Mijn topsnelheid ligt zittend rond de 95-100-105 op de teller.
Liggend behaal ik zon 110-115-120.
Ligt een beetje aan wind en hoeveelheid kleding/bagage
smile.gif

Ik heb naast een motor-wout gereden en ik reed 90 en die goser 86 op zijn motor teller.
Hebbik nou een niet-zo-afwijkende teller?
Of wijkt dat bij de 120 ineens 20 km af?

Ik rijd nu met 4.1 Gram Polini gewichtjes in die Malossi Vario.
Verder heb ik iets sterkere trekveren in mijn malossi koppeling zitten, dus eerst toeren dan pas wegrijden, en een +14 of +16 % drukveer van topperfomances.
Hij pakt gewoon goed op uit de bochten en is gelijk weer op toeren.

Mijn krukas is gewoon origineel, maar dat maakt toch nix uit op snelheid/trekken? Alleen de levensduur van mn krukas is toch een stuk minder? Had er 5100 km opstaan, toen met die 70 eronder bij de 5450 km KABOOM... Ik dacht ahneej! Niet mijn CILINDER! Maar het bleek mijn krukas te zijn! Kreeg het als garantie terug, kon nog niet zosnel al kapot zijn zeiden ze..;P

Ik heb in die malossi koppeling 5.1 gram gehad, dan gaf die toeren tot de 30 ofzo en dan vielen de toeren een eind terug.
Toen heb ik 4.6 en 5.1 gebruikt, het was ongeveer hetzelfde alleen meer toeren van 0 - 25, toen 4.6 en later gewoon 4.1 maar ik blijf steeds meer toeren krijgen van 0 tot +- 25 en dan valt ie gewoon een eindje terug...
Het lijkt ook net...athans zo voelt het...dat op het moment dat de toeren terug vallen hij STUKKEN beter ineeens doortrekt...
Heb iemand daar een verklaring voor of een oplossing?
Heeft die Yasuni uitlaat gewoon zijn beste kracht op lage toeren??? Of moet ik een andere pijp gaan gebruiken???

Heeft mijn Hebo 70 CC nou ook zon speciaal laagje???

Waar kun je dit soort info ook vandaan halen???

Is een Hebo / Bidalot Krukas nodig? Of welke dan? Malossi / Polini?

Ik heb dus een Hebo 70CC, wat voor cilinder is dit precies, hij koste 550 heb ik dan de race of een gewone?

Ik heb alleen zon ideej dat die carb nix helpt, vrienden van mij met zelfde blok en cylinder met originele carb rijden mij er soms nog uit...en dat zelfs met een Technigas next bij hun!
Dat kan toch niet?
ik heb volgens mij ook maar een 80 sproeier.

Wat kannik verder nog beter afstellen of veranderen?
Of ernieuw bijkopen?
smile.gif

Tips voor betere prestaties? GRAAG!!!

Ik heb nu al weer een 94 Sproeier en het buisje eruit hij is iets sterker geworden, blijft beter op zijn achterwiel...Top is hetzelfde gebleven. Geluid is mooier geworden...Heb de lucht schroef ietsjes verder open gedaan...1 mm ofzo...Weejt niet of dat goed is...
wink.gif


Verder denk ik dat 4.6 gram rollen er maar weer us moet in doen en de trekveertjes die bij me malossi koppeling zaten er maar weer terug in doen...

!!! LAATSTE EDIT !!!23:15!!!

[This message has been edited by sArGeAnt (edited 13 September 2000).]
 
woohaa,wat een verhaal zeg
biggrin.gif
biggrin.gif

hhhmmm om tebeginnen,WAT VOOR Yasuni heb je?
De Yasuni R(70cc) - Z(50cc) of Carrera??
Ik heb Yasuni R,en die is voor de 70cc
smile.gif

die HEBO Race Cilinder kost rond de 550 piek jah,maar als je die hebt MOET je je krukas vervangen,want een standaard krukas houdt het zeker niet!Duzz ik denk dat je de gewone 70ccHEBO cilinder hebt.Als je de Race hebt zou ik min. een Jolly Moto of Carrera 20(voor evo/mhr TUNED) zettun,een hoge toeren pijp duz.
 
Zo hard ga je ook weer nie met je beta !
Ik heb alleen tot nu toe een malossi racevario en een metrakit 70cc. Ik rijd nu 90 met standaard carb en standaard beta gianelli pijp. en trek hem al op me achterwiel nadat ik andere rollertjes en drukveer gezet had. Ik ben ook van plan een 17,5 carb en een yasuni R te kopen ik zal je dan laten weten wat mijn ARKje doet.
 
Ik heb ook ff een vraag,..........
Ik heb een redelijk snelle Fox, met Technigas, Malossii vario, RMS koppeling, Malossie drukveer. weet iemand of het verstandig is om een grotere Carb. eronder te zetten (17,5), ik wil dus harder optrekken, misschien gaat hij dan verzuipen. Ik heb nog Std. cilinder.
 
Ik heb ook ff een vraag,..........
Ik heb een redelijk snelle Fox, met Technigas, Malossii vario, RMS koppeling, Malossie drukveer. weet iemand of het verstandig is om een grotere Carb. eronder te zetten (17,5), ik wil dus harder optrekken, misschien gaat hij dan verzuipen. Ik heb nog Std. cilinder.
 
Back
Top