Beste olie voor in sprint scooter?

ridder

Well-Known Member
Hallo,

Heb al bij verschillende forums gekeken, maar daar hebben ze het meestal over standaart scooters of niet erg snelle scooters.
Was laatst bij iemand die in het dragracen zit en die zei dat castrol een goeie olie was maar plutoline daar nog even bovenstond.
Wat zijn jullie bevindingen hier over?

mzzls
 
Advertisement - register to remove this

Schiet ook niet op dat mensen weer gaan posten; A747

Zijn weer van die mensen die denken dat ze de held zijn omdat ze de duurste olie bij hun lokale dealer kopen en als hun blokje dan nog heel blijft ook is het wonderspul.
Je moet gewoon niet gaan lopen blaten als je nog eens niet getest hebt met verschillende olieën want daar hebben we hier niets aan.
Als je dan al zo nodig de (enige) olie die je ooit hebt gebruikt hier wil adviseren beargumenteer dan op zijn minst waarom...
Verder zou ik eens in dit topic: http://forum.scooterforum.net/forum/f50/beste-high-end-olie-van-dit-moment-136596/ kijken, waarin ik feitelijk dezelfde vraag stel en waar ook mensen reageren met enige ervaring.
 
opzich wel intressant onderwerp, of er nog pk verschil zou zitten tussen olie A en olie B

omdat de ene misschien beter afsluit en dus hogere druk behoud....

verder heb je ook malossi olie..

die heb ik nu en hij bevalt prima eigenlijk... k kreeg ook te horen dat A747 de beste was ,maarja volgens mij maak t verder weinig uit allemaal... ik was ik d8 19 euro kwijt voor me liter dus gemiddeld denk ik wel..
 
mijn evo gaat nu 2 seizoenen mee.
seizoen 1 bezuinigt op olie: vegen in de cilinder en speling op de lagers.
seizoen 2 castrol TTS gebruikt en veel gereden: geen enkele veeg in de cilinder, zuiger in nieuwstaat, lagers zijn nog prima en dat terwijl ik veel meer gereden heb.

1e seizoen op goedkope rotzooi gereden zuiger was gewoon op. veel roet in uitlaat en binnenkop.

in de top merken zit denkik weinig verschil
neem gewoon een goede olie en dan zit het wel goed.
 
TTS en A747 ben ik tevreden mee. TTS voor op straat en A747 voor de sprints:) verder geen ervaringen ook met andere merken, enkel Castrol:)

wat mij echter wel opviel aan de TTS olie is dat het minder rook ontwikkeling geeft:)


Bob
 
Back
Top