‘Beste’ 50cc giet cilinder na tunen

Status
Not open for further replies.

kenikoe

Well-Known Member
Ik heb binnenkort een nieuwe cil nodig voor mijn F15 lc. Heb er nu multivar, 17,5 do, bida s2 onder zitten. In de toekomst verandert er niets behalve misschien een andere (vergelijkbare of ietsjes hoogtoeriger) uitlaat en een andere krukas.

Ik wil 50cc blijven rijden dus ga niet zitten lopen zeiken over een 70cc. Ook blijf ik bij de giet cilinders omdat ik hem voor school-werk-huis gebruik, altijd direct wegrijdt en het hele jaar doorrijdt.

Ik wil de cilinder laten tunen. Het gaat mij dus om de best presterende cilinder als die getuned is (bij benadering dan), NIET om hoe die uit de doos komt.

Nu heb ik op o.a. www.scootparts.nl ff gekeken naar wat 50cc giet cilinders die mij wel wat lijken:

-------------------------
99.1545.0 Cilinder Top Performances

D=40.00mm, 50cc, gietijzer, LC.
"Trophy", met 7 spoelpoorten.
Incl. cilinderkop, pakkingen, zuiger, pen/clips.

109,95eu
-------------------------
AP070003 Cilinder DR

D=40mm, 50cc, gietijzer, LC.

79,95eu (wel zonder kop maar daar gaat het niet om)
-------------------------
ZYL.METRAKIT MK SERIES 50CC (op www.scooter-attack.de)

97,02eu
-------------------------

Zelf leek mij de top performances wel wat (7 spoelpoorten), maar ik wil ook graag jullie mening horen. Ohja: en zal de ‘beste keuze’ uit deze cilinders veel verschillen in prestaties met een GETUNEDE:

31-8556 Cilinder kit Malossi Sport (giet, 156,95eu)
166.0094 Cilinder kit Polini (giet, 169,95eu)

Ik hoor het wel :)
 
Advertisement - register to remove this

Sorry dat ik het zeg hoor, maar waarom niet gewoon een DR70 :?
Is goedkoper, top zal niet zo extreem omhoog gaan (wel erg leuk koppel met de juiste uitlaat/carb) en met een Polini 50cc corsa zul je net zo hard over de 2 kW op de rollenbank gaan als met een DR70 ;)
 
Originally posted by kenikoe

Ik wil 50cc blijven rijden dus ga niet zitten lopen zeiken over een 70cc. Ook blijf ik bij de giet cilinders omdat ik hem voor school-werk-huis gebruik, altijd direct wegrijdt en het hele jaar doorrijdt.

:|
 
ik wil een beetje kabaal hebben en dus heb ik toeren nodig. een 70 lage toeren als dr70 heb ik dus niets aan en 70 hoge toern heb ik het geld niet voor over, simpel.

en SRurbanKID jij bent echt zielig met je kut opmerking. dat jij dan denkt dat je stoer bent om een opmerking over mijn moeder te maken (persoonlijk; wil ik het niet over hebben :mad:)... terwijl ik al 3jaar uit huis ben.... zielig. JIJ bent volgens mij nog degene die uit zijn moeders tiet zuigt. en wat die wouten denken kan mij helemaal aan de bal roesten. het is mijn school-werk-huis scooter en daar wil ik gewoon niet te veel onderhoud aan hebben, maar toch wel wat kabaal. en een 50 'hoog' heeft gewoon minder onderhoud en vervanging van krukas ofzo dan een 70 hoog, logisch lijkt mij. ben ik heel makkelijk in. ik gebruik mijn scooter puur omdat ik dan binnendoor kan veuren naar school\werk en met een auto niet (paaltjes GVD). mijn scooter is gewoon niet mijn grootste geldluitgave aangezien ik dus ook nog een auto heb, en als dat voor een ander wel het geval is. geen probleem.

je had ook gewoon kunne zeggen neem die polini corsa. klaar. dat doe ik nu ook, en dat was mijn opzet ook van deze post. rest bedankt.
 
Originally posted by kenikoe
ik wil een beetje kabaal hebben en dus heb ik toeren nodig. een 70 lage toeren als dr70 heb ik dus niets aan en 70 hoge toern heb ik het geld niet voor over, simpel.
Dus je wilt veel kabaal? :)?)
En je zit te twijfelen tussen een malossi sport/polini corsa/TP racing ???

Die maken anders helemaal niet veel toeren!
Koop toch gewoon een DR70, rijd veel fijner/rustiger dan 1 van die andere cilinders die je noemt.
Anders kan je beter een goedkope DR50 nemen, en die een beetje tunen. Gaat hard genoeg denk ik om naar school mee te rijden..

[offtoptic]En wrom je topic verneuken met commentaar op iemand?Beter doe je dit via pm..[/offtopic]
 
mja dat weet ik wel :). maar ik bedoel tov een standaard cilinder. deze cilinders kun je ook bijvoorbeeld niet met een evo50 vergelijken qua toeren.

maar het lijkt mij toch sterk dat een dr70 meer kabaal maakt dan een vdan de hierbovenstaande cil als ze getuned zijn? (omdat een dr70 toch minder toeren zal maken, ookal is die getuned) of niet???

maakt mij ook niet zoveel uit hoe leuk de scooter rijdt, ookal is snel optrekken natuurlijk wel leuk :). maarja, gaat mij gewoon meer om een geil geluidje :p.
 
Dan moet je een Metra-Kit uitlaat kopen, die krengen krijsen als ik weet niet wat.

En een DR70 valt ook wel leuk te tunen hoor, komt zeer zeker een leuk geluidje vanaf!(een kameraad van mij heeft een DR70 stage 3 dacht ik icm een Metra-Kit).

Tering herrie maakt dat ding :p

Of een getunede sport50/tp50/polini50/dr50 een leuk geluidje maakt, weet ik zo niet. Maar een standaard DR70 icm een Bidalot S2 maakt ook geen akelig geluidje.

Edit: :# 100e post :#
 
wat denk je van top performances due plus ? die maakt ook best veel toeren voor een gietzijer cilinder...en misschien ook nog eens laten tunen ofzo:p

later
baggie
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top