Berghem Vrijdag 4 september vrij trainen !!!

mischien hele stomme vraag:

ik wil keertje gaan rijden met me scooter, vervoer heb ik, kleding heb ik

setup:

MHR TEAM SPEED
hpi 2003
mhr pijp2003
24mm stage6
malossi krukas
de rest ook allemaal top
ong 23pk

nu heb ik een standaard vering

wel bridgetone ML50 ..

is dit te doen voor 1x op deze dag rijden? ook als het gaat regenen?
of kan k beter 1st vering vervangen?

Wat melf ook al aangeeft je scooter is dan verre van ideaal, maar om er een keer van te proeven is het natuurlijk meer dan voldoende.

Wat ik je aanraad om even voor elkaar te hebben voordat je gaat rijden:
-Belangrijke dingen borgen (olie vuldoppen, remklauwen evt veer en carter)
-Water ipv koelvloeistof (dat bespaart je een hoop boze gezichten mocht de slang eraf knallen)
-Iemand die je terug kan rijden mocht je er hard vanaf gaan.
 
Wat melf ook al aangeeft je scooter is dan verre van ideaal, maar om er een keer van te proeven is het natuurlijk meer dan voldoende.

Wat ik je aanraad om even voor elkaar te hebben voordat je gaat rijden:
-Belangrijke dingen borgen (olie vuldoppen, remklauwen evt veer en carter)
-Water ipv koelvloeistof (dat bespaart je een hoop boze gezichten mocht de slang eraf knallen)
-Iemand die je terug kan rijden mocht je er hard vanaf gaan.

borgen moet ik zowieso doen...
water rij ik al op omdat koelvloeistof eigenlijk gewoon rotzooi is
iemand die me terug rijd word een probleem....

maar in principe is me scooter ''race'' klaar alles zit er net nieuw op.. .. zuigertje enzo

ik was ook niet vanplan vol te knallen

en die ML50 zitten er ook al op maar vroeg me af of je daar een beetje bochten mee kan pakken

is het trouwens al een groot verschil als je alleen je achter vering een RS24 eronder knalt ?
 
borgen moet ik zowieso doen...
water rij ik al op omdat koelvloeistof eigenlijk gewoon rotzooi is
iemand die me terug rijd word een probleem....

maar in principe is me scooter ''race'' klaar alles zit er net nieuw op.. .. zuigertje enzo

ik was ook niet vanplan vol te knallen

en die ML50 zitten er ook al op maar vroeg me af of je daar een beetje bochten mee kan pakken

is het trouwens al een groot verschil als je alleen je achter vering een RS24 eronder knalt ?

De achtervering gaat zeker verschil maken, maar je voorvering is imo belangrijker. Neemt niet weg dat verbetering altijd voortuigang is.

De ML50 werd voor zover ik weet vroeger mee in de regen gereden en waren redelijke banden. Ik denk dus dat je ze in het droog wel rijden kan, maar als je daadwerkelijk een beetje bochten pakt dan zullen ze niet lang meegaan.

Wat voor scooter rijd je?
 
Wat voor scooter rijd je?

zip sp 98 ..

maar volgende week ga ik pas rs24 overnemen ... tenzij mn vriendin wilt geld schieten :lol:

tis niet dat ik vol uit wil knallen ..daarvoor heb ik de ervaring niet voor ...

ik wil gewoon even ruiken aan het hele gebeuren...met mn setup moet ik zeker mee komen ...

en laat het vrijdag nou net gaan regenen !! :p ... (althans de voorspelling) dus de ML50 kunnen het hebben... tevens zo als die nu is gaat die niet worden ..

ik moet er nog veel aan doen .. maar ik dacht als vrijdag toch 'iedereen' mag .. is dat net zo leuk .... alleen beetje handicap
 
zip sp 98 ..

maar volgende week ga ik pas rs24 overnemen ... tenzij mn vriendin wilt geld schieten :lol:

tis niet dat ik vol uit wil knallen ..daarvoor heb ik de ervaring niet voor ...

ik wil gewoon even ruiken aan het hele gebeuren...met mn setup moet ik zeker mee komen ...

en laat het vrijdag nou net gaan regenen !! :p ... (althans de voorspelling) dus de ML50 kunnen het hebben... tevens zo als die nu is gaat die niet worden ..

ik moet er nog veel aan doen .. maar ik dacht als vrijdag toch 'iedereen' mag .. is dat net zo leuk .... alleen beetje handicap

Ok voor je eerste keer rijden heb ik eventueel nog een set TT92 waar wel al mee geraced is een wedstrijd of 2, maar die nog meer dan ok zijn.

Daarbij mag je met zo'n setup ook helemaal niet beginnen, je moet instappen bij SBO in de S6 Klassen en bij SOBW in de std. scooterklasse (14mm carb) dus ombouwen als je echt gaat racen is toch aan de orde.

PM anders even als je nog meer vragen hebt vervuilt het topic niet zo ;)
 
ik snap ook eigenlijk niet waarom je meteen met zoveel vermogen wilt beginnen.

dat is alleen maar hinderlijk en zeker met de std vering!!

en om te beginnen zou ik al helemaal niet in de regen gaan rijden.

ik zou gewoon even geduld hebben en eerst redelijke veringen banden regelen , en een 19mm , dan wen je meteen aan de juiste carb..

ik denk ook dat je met een 24 onnodig meer lawaai maakt.
 
ik snap ook eigenlijk niet waarom je meteen met zoveel vermogen wilt beginnen.

dat is alleen maar hinderlijk en zeker met de std vering!!

en om te beginnen zou ik al helemaal niet in de regen gaan rijden.

ik zou gewoon even geduld hebben en eerst redelijke veringen banden regelen , en een 19mm , dan wen je meteen aan de juiste carb..

ik denk ook dat je met een 24 onnodig meer lawaai maakt.

als het gaat regenen ga ik zowieso niet... ik ga volgend jaar ook mee doen met stage6 dus ik heb al een 19mm Keihin (ofzo) liggen dus...

anyways succes ... ik ga wel keer op zondag in antwerpen als ik compleet ben
 
Back
Top