Benzinetank snel leeg

Midia_123

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb een scooter Sachs Speedjet van 2009 met 2-takt olie en 5lt benzinetank.
Mijn vraag is nu, waarom is mijn tank zo snel leeg? ik rijd tegen 35 km/u 60 km voor mijn tank leeg is, maar als ik met 45km/u rijdt, kan ik +-50km rijden.
M'n scooter rijdt max. 45 km/u , eerst reed hij 55 km/u, maar ik heb hem laten afstellen. Kan het aan het afstellen liggen??
Maar ik wil de kappen er niet afhalen of er aan prutsen anders gaat het toch stuk want ik weet niets van scooters, maar ik wil er zeker wel meer over weten.
En ook nog, mijn scooter trekt vrij snel op.
Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Waarom een 2de topic?
Kan door het afstellen komen ja.
In je andere topic las ik dat je brommer vrij "snel" optrekt.

Dan is mijn vermoeden dat iemand je brommer slecht afgesteld heeft
en nu veel te veel toeren draait. Anders kan hij niet en "snel" optrekken en 45km/h lopen.
En wss om hem op top een beetje in te laten houden zit er ook een grote sproeier gemonteerd. Anders loopt hij wss nog meer door op top.

EDIT: Ik ben niet zeker dat jij het was uit het andere topic. Maar de vraag was zeer gelijk als de jouwe.
 
Waarom een 2de topic?
Kan door het afstellen komen ja.
In je andere topic las ik dat je brommer vrij "snel" optrekt.

Dan is mijn vermoeden dat iemand je brommer slecht afgesteld heeft
en nu veel te veel toeren draait. Anders kan hij niet en "snel" optrekken en 45km/h lopen.
En wss om hem op top een beetje in te laten houden zit er ook een grote sproeier gemonteerd. Anders loopt hij wss nog meer door op top.

EDIT: Ik ben niet zeker dat jij het was uit het andere topic. Maar de vraag was zeer gelijk als de jouwe.

Bedankt voor je antwoord,
Maar waar zit de sproeier ergens?? Ik heb ook iets gehoord over een bougie die zwart of koffiebruin moet zijn??
Want anders moet ik weer veel betalen om hem na te laten kijken. :)
 
Ik heb juist gebeld naar die winkel die mijn scooter heeft afgesteld, maar die kan de sproeiers niet verkleinen. Dus naar die winkel gaan heeft geen zin. Kennen jullie geen andere winkels die alle scooters behandelen?? Liefst in Antwerpen.
Ik denk dat sproeiers bij elke scooter anders zijn.
Alvast bedankt!
 
1 op 15 is normaal hoor voor een scooter, als je zuinig wil rijden moet je tomos of 4takt kopen :)
 
ik vind het toch vrij weinig.. toen ik scooter reed kwam ik makkelijk 150 a 180km toe met +/- 7 liter (denk zelfs 8 ) op een 2takt scooter.

het hangt er ook wel vanaf of je begrenst altijd met je gas open rijd (en met je max snelheid maar 50 haalt) of onbegrenst altijd netjes rond de 50 aan het rond toeren bent.
 
Back
Top