Benzine in luchtfilterhuis

beste mensen,

Eergisteren heb ik mijn carb schoongemaakt door m snel ff af te vegen met een doek (niet grondig dus:p) sproeier gecontroleerd etc maar nu valt het mij op dat er benzine uit de slang naar het luchtfilerhuis lekt... tevens sluit mijn luchtfilterhuis niet goed (heb al nieuwe besteld)

Het is niet veel, er liggen misschien 6 druppels na een minuut of 5 maar het is volgensmij niet normaal. Mag er benzine in het luchtfilterhuis terecht komen?

Tevens vraag ik mij ook af of je de vlotternaald op een bepaalde manier in de carb moet stoppen of dat de manier waarop niet uitmaakt, want deze heb ik er vlug terug in gemonteerd toen ik bezig was met de carb... want dan kan het probleem dus daaraan liggen.

12mm gurtner carb
 
Advertisement - register to remove this

na de carberateur opnieuw eruit te halen heb ik met een compresser alles schoon geblazen. Ook heb ik de vlotternaald vervangen voor een nieuwe. De scooter lekt nu niet meer....

Mocht iemand hier wat aan hebben;

Om te testen of ie lek is kan je ff blazen door de benzinenippel op de carb terwijl je de vlotter met je hand omhoog houdt dan weet je meteen of de vlotternaald lucht door laat.
 
Back
Top