1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Begrenzer

Discussion in 'Algemeen' started by aardbanaan537, 6 April 2017.

1. aardbanaan537

aardbanaan537 New Member

Trophy Points:
    1
    Hallo,
    Ik vroeg me af welke opties er allemaal zijn voor het begrenzen van je schakelbrommer.
    Een normale 2tact scooter kun je op vele verschillende manieren begrenzen maar over het begrenzen van schakelbrommers kan ik niet veel vinden. Het liefste zou ik er een willen met afstandsbediening, maar weet niet of dit mogelijk is.
    Heeft iemand enig idee wat de opties zijn?

2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

3. Sparky

Sparky Member

Trophy Points:
    18
    Twee-takt heeft niks te maken of het nu een schakelbrommer is of een scooter met automatische transmissie.
    Dit is het type motor en heeft dus niks te maken met de versnelling/transmissie.
    Die schakelbrommer van jouw kan net zo goed twee-takt zijn, maar ook even goed een 4-takt.

Om welke brommer gaat het hier, wellicht dat andere forumleden hier meer ervaring mee hebben?

Een elektronische begrenzer begrensd het toerental en afhankelijk van de overbrenging (bij jouw de tandwielverhouding voor/achter).
    Het maximale toerental en tandwielverhouding resulteert dan in een bepaalde maximale snelheid.

Omdat inderdaad de meeste begenzers zijn ontwikkeld voor scooters met een bepaalde transmissieverhoudingsverloop kun je met deze begrenzers ook niet goed inschatten wat jouw schakelbrommer hiermee voor maximale snelheid gaat halen.

Het best opteer je voor een instelbare elektronische begrenzer zodat je zelf het maximale toerental kunt instellen en hiermee met de gegeven tandwielverhouding een gewenste maximale snelheid.

Let wel, de toerentalbegrenzing werkt in alle versnellingen, dus ook in de lagere versnellingen, kun je maar doortrekken tot het ingestelde maximale toerental, maw je zult, ook wanneer je niet op de maximale snelheid rijdt, aan trekkracht inleveren!

4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page