Banden en Velgen topic #17

Status
Not open for further replies.
Yokohama advan a048 is niet leverbaar/geproduceerd in 255/35-18. Dan zit je op 265/35-18. En die kost in Duitsland 388,50 per band en de ao48 in 285/30-18 kost 443,00 euro per band in Duitsland. Via een leverancier in Nederland misschien iets goedkoper hoewel ik eigenlijk denk dat ze duurder zijn, maar dan heb je iig een richtprijs;)

toyo r888 is ook een hele goede semi-slick en iets(lees: rond de 30 euro ongeveer) goedkoper dan de advan. Daarin tegen zijn die banden bij de wat goedkopere webshop vrijwel uitverkocht in jou maat.

Als je ook met een klein beetje nattigheid nog wat grip wilt hebben maar ook een goede semi slick dan raad ik je de Toyo R1r aan. Die heeft iets minder grip misschien met warm weer en droog wegdek maar met een nat wegdek en wat kouder weer juist weer meer vergeleken met die andere 2 semi-slicks. Ook zijn ze een heel stuk goedkoper dan jou keuzes en gaan ze iets langer mee. Dus het is maar wat je zelf wilt:)

Dikke velgen heb je iig wel;)

Edit: prijs voor de Advan AO48 in 285/30-18 in Nederland heb ik al op 475 incl btw gezien:X
Edit 2: zag nog wel de R888 in 185/60-14 voor 96 euro per band. Kan ik semi's op mijn stalen rossen leggen:D
 
Last edited:
Mijn R888 in 195/50-15 waren 120,- per band ongeveer. Maar dat was wel incl. verzendkosten.

Dat is wel me beste aankoop ooit geweest, wat een plak-vermogen :W.
 
mooi spul is dat!
ik had een AST set klaarliggen voor mijn coupe, helaas nooit mee gereden.

een goede m3 is moeilijk te vinden inderdaad.
ben zelf op zoek naar een 328i coupe als vervanger van de 523i, maar vind maar eens een nette basis tegenwoordig.
prijzen in duitsland en belgië schelen niks meer.
wel zijn de km standen wat aantrekkelijker over de grens, al kijk ik daar bij de niet 'M' 6 cilinder niet direct naar.

Zelfs in Duitsland is het op het moment erg moeilijk om een M3 naar me wenzen te vinden. Oostenrijk en Italie staan er ook afentoe paar nette, maar heel veel met SMG, ombouw naar 5-6bak is denk ik onbegonen werk. Enigste wat ik dan nog zou kunnen doen is een M3 naar me wenzen kopen (3,2 liter, 6 bak, onder de 150k) Ding compleet strippen tot het laaste boutje/moertje en alles laten spuiten. Dus de gehele auto(dus ook de binnen kant etz...)
Zou dit wel de ideale basis voor zijn: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vrjguyrlxiuy

OZ Futuara's, KW of H&R schroefset, Alpha-N Airbox erop, mooi uitlaatje eronder. Ideale bak om van de zomer wat meetings af te gaan, en de rest van het jaar mooi in de garage te laten staan:W
 
Hmmmm ja en nee. Zoek wat sportievers naast de S-klasse, dus de S-Klasse is echt het vervoershoer, M3 voor het mooie weer(zomers) als ik dan eens 2000 km met de M3 rij op een jaar zou het nog veel zijn. Ben altijd al fan geweest van de M3 dus meer een jongensdroom die werkelijkheid woord:love:
 
Yokohama advan a048 is niet leverbaar/geproduceerd in 255/35-18. Dan zit je op 265/35-18. En die kost in Duitsland 388,50 per band en de ao48 in 285/30-18 kost 443,00 euro per band in Duitsland. Via een leverancier in Nederland misschien iets goedkoper hoewel ik eigenlijk denk dat ze duurder zijn, maar dan heb je iig een richtprijs;)

toyo r888 is ook een hele goede semi-slick en iets(lees: rond de 30 euro ongeveer) goedkoper dan de advan. Daarin tegen zijn die banden bij de wat goedkopere webshop vrijwel uitverkocht in jou maat.

Als je ook met een klein beetje nattigheid nog wat grip wilt hebben maar ook een goede semi slick dan raad ik je de Toyo R1r aan. Die heeft iets minder grip misschien met warm weer en droog wegdek maar met een nat wegdek en wat kouder weer juist weer meer vergeleken met die andere 2 semi-slicks. Ook zijn ze een heel stuk goedkoper dan jou keuzes en gaan ze iets langer mee. Dus het is maar wat je zelf wilt:)

Dikke velgen heb je iig wel;)

Edit: prijs voor de Advan AO48 in 285/30-18 in Nederland heb ik al op 475 incl btw gezien:X
Edit 2: zag nog wel de R888 in 185/60-14 voor 96 euro per band. Kan ik semi's op mijn stalen rossen leggen:D



Heeft bridgestone ook niet iets van zulke bandjes? daar kan ik voor inkoop aankomen :)
 
Idd de RE055S, en Hankook maakt ook diverse semi-slicks met straat toelating en ook full slicks. En de Dunlop D01j is ook een band die zich heeft bewezen als een zeer goede semi-slick met straattoelating.

Het aanbod is dus redelijk groot als je even zoekt. En de prijzen varieren redelijk, maar een semi-slick slijt gewoon enorm snel als je sportief rijd en redelijk wat vermogen er op los laat.
 
Iemand ervaring met Kumho Ecsta XS KU36's ? Zijn nog goed te betalen in 225/40 R18.

Wil ook wel een semi-slick achtige band voor de S3 in de zomer. Leuke setje wielen regelen en dan richting de Nordschleife :p

p1.jpg
 
Jeroentje.nl / JDMAutoparts.nl verkopen ze.
Dane kan ze volgens mij ook leveren.
Ben al meer shops tegen gekomen maar weet die zo gauw ff niet meer.

Kosten ongeveer tussen de 150/200€ per band.
Maarja het is natuurlijk ook een hoop rubber :p 285 breed :~

Yokohama Advan 16inch... €225,- dus tel er idd nog flink wat bij in jouw maat :p
 
Ik denk niet dat er heel veel verschil onderling in die banden zit, het zal allemaal wel retesnel slijten :+

Wel redelijk wat interesse hier in die semi-slicks trouwens...
 
Ik weet niet meer waar ik ze tegen was gekomen maar in mijn maat ben ik ergens een keer die R888 tegen gekomen voor 195€ per band.
Maarja dat is alweer een tijd geleden.

Ik ben er verlopig nog niet uit wat er onder komt. Wel of geen semi's het merk enz.
Wil wel een goede band er onder hebben want het is natuurlijk wel het contact tussen je auto en asvalt.
 
Yokohama Advan 16inch... €225,- dus tel er idd nog flink wat bij in jouw maat :p

Ik had voor Frank wat prijzen en maten gegeven een paar post terug;)

Ik denk niet dat er heel veel verschil onderling in die banden zit, het zal allemaal wel retesnel slijten :+

Wel redelijk wat interesse hier in die semi-slicks trouwens...

Ik ga van de zomer met Toyo R1r rijden of Yokohama parada spec 2. Die zijn nog betaalbaar, worden ook als een semi-slick verkocht, hebben nog een beetje grip in de regen en gaan meer kilometer mee dan de R888 en ao48 en soortgelijke slicks als die.

Ik weet niet meer waar ik ze tegen was gekomen maar in mijn maat ben ik ergens een keer die R888 tegen gekomen voor 195€ per band.
Maarja dat is alweer een tijd geleden.

Ik ben er verlopig nog niet uit wat er onder komt. Wel of geen semi's het merk enz.
Wil wel een goede band er onder hebben want het is natuurlijk wel het contact tussen je auto en asvalt.

Dat is super goedkoop een R888 van dat formaat! Echter zijn de R888 erg snel versleten, sneller dan de ao48 en de D0j1. Als ik jou was zou ik ook iets van de R1r nemen. Die zijn ook nog ongeveer 300 euro als je ze in 265/35-18 neemt. Maar het is maar net waar je waarde aan hecht. Ik hecht bijvoorbeeld waarde aan een band die veel grip heeft bij droog weer maar ook bij nat weer zijn grip niet geheel kwijt is.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top