Baco's/vlaggers

Ik neem 1 vlagger mee naar Veldhoven.

Ga enkel niet verwachten dat ik iedere wedstrijd iemand zo ver kan krijgen.

Wat mij wel goed lijkt is om iedere wedstrijd dag 15-30min voor start de eerste training een rijders/aanhang meeting te houden. als er dan nog te weinig vlaggers zijn dan kunnen we het op dat moment bespreken en die extra vlaggers regelen. en niet zoals in Emmen een 30min na start trainingen.

rijdersbriefing :!
 
Ik vind dat je niemand kunt verplichten tot vlaggen. Ik kom elke wedstrijd alleen en ga dus niet even een vriend bijvoorbeeld verplichten om te vlaggen voor mij.

In mijn ogen is het beter om degene die een baco regelen korting te geven. En om het gat in de begroting van de SBO dan op te vullen bij de rest een verhoging van bijvoorbeeld 5eu.

In Nieuw-Weerdinge waren er ook een aantal vaders die het er over hadden dat bij de minibikes de rijders op toerbeurt voor vlaggers moesten zorgen. Dat is daar natuurlijk ook sneller geregeld met alle vaders aan de zij-lijn.

Liever het tarief omhoog dan verplichten.

Zo denk ik er ook over.
Het is voor mij gewoon niet mogelijk om iemand te regelen.

Wat mij wel goed lijkt is om iedere wedstrijd dag 15-30min voor start de eerste training een rijders/aanhang meeting te houden. als er dan nog te weinig vlaggers zijn dan kunnen we het op dat moment bespreken en die extra vlaggers regelen. en niet zoals in Emmen een 30min na start trainingen.

En wat wil je doen als er niet genoeg vlaggers geregeld kunnen worden?
 
Tja er zijn altijd wel mensen als de nood hoog is die dan als nog willen vlaggen.
In Emmen was dat ook zo. toen iedereen samen was waren er ineens wel voldoende vlaggers.

Hoe wil je het probleem anders oplossen. 80euro per wedstrijd gaan betalen? Of als er niet genoeg zijn een dagje niet rijden. Gelukkg rijden we ook 20 wedstrijden dus 1tje minder zou niet erg zijn........
 
Jongens toch, dit zou een overbodige discussie moeten zijn!

Toen ik zaterdagochtend hoorde dat de trainingen niet begonnen omdat er onvoldoende vlaggers waren, ben ik onmiddelijk onze tweede ondersteunende man uit het rennerskwartier gaan halen om ons vrijwillig aan te bieden als vlagger.
Wij waren met 5 mensen uit ons Belgisch team aanwezig, waarvan er twee niet racen en enkel meekomen voor technische ondersteuning. Die technische ondersteuning hebben we dus volledig laten vallen!
Als wij moeten kiezen tussen een dagje vlaggen of zonder te racen terug naar huis rijden, is de keuze zeer snel gemaakt.

Volgens mijn bescheiden mening zou iedereen die deze sport een warm hart toedraagt dezelfde redenering moeten volgen.

Wees gerust, ik was er niet op voorbereid en heb ook nog nooit een wedstrijd gevlagd, maar de ondersteuning die je krijgt van de sbo-crew is prima. Via de porto's wordt, zoals Vinnie al zei, regelmatig een update gegeven van het wedstrijdverloop.
Verder heb ik naar best vermogen de blauwe vlag gehanteerd, ook al werd dat door sommigen blijkbaar niet als voldoende beschouwd.

Mijn mening is dat er geen kortingen op inschrijfgelden moeten gegeven worden, of sancties aan piloten die geen vlagger aanleveren (voor sommige piloten is het inderdaad moeilijk om een vlagger te vinden), maar als iedereen, die op de wedstrijddag aanwezig is en die zelf niet racet, 1 x per seizoen een kleine inspanning doet (je wordt er echt niet moe van hoor), dan kunnen we zonder problemen nog jaren racen zonder dat er door de rijders of de sbo moet voor worden bijbetaald.

Ik zou zelfs elke wedstrijddag willen vlaggen om de piloten toch maar te kunnen laten rijden, maar ik denk wel dat iedereen hier in de mate van het mogelijke zijn verantwoordelijkheid moet opnemen.

Tot slot hoop ik dat er in Veldhoven voldoende vlaggers vrijwillig naar voren treden, het zou een mooi teken van solidariteit zijn.

Mvg,

Dieter
 
ik heb tot op heden nog geen aanmeldingen ontvangen via mail. Ik heb tot nu toe 3 baco's , dus ik heb er nog minimaal 6 nodig.
 
Gebeld en een sms gestuurd, allen zonder reactie. Daarom kom ik ook niet om te vlaggen. Heb andere afspraken staan.

omg...hier heb ik echt geen woorden voor x|

Niets naar jou toe overigens heh Barry, ik begrijp volkomen dat je zonder bevestiging niet het risico gaat lopen dat je voor niets komt.
 
Gisteren op Veldhoven was dan mijn "ontmaagding" wat het vlaggen betreft, en moet zeggen dat het me best bevallen is. Soms wordt het aan het einde van de race wat lastig omdat de voorsten dan "last" krijgen van achterblijvers en je dus met je blauwe vlaggetje moet zwaaien...maar het is niet altijd duidelijk zichtbaar wie nou de achterblijver is. dat "probleem" vond ik met name aanwezig bij de stage 6 cup waar alle scooters op elkaar lijken qua kleurstelling.

Maar ik heb me prima vermaakt, dus wil het als het nodig is best vaker doen hoor. Ik ben dit seizoen niet bij álle races aanwezig maar wel bij het leeuwendeel. Mocht het bij volgende races nodig zijn dat ik ga baco'en...kan ik dan van te voren een PM'etje krijgen van een der organisatoren? dan weet ik van te voren waar ik aan toe ben...
 
ik wil ook nog ff alle baco's bedanken die zich gister zelf aan hebben gemeld! :)
we konden lekker snel start en de taken werden ook erg goed uitgevoerd!
het was natuurlijk voor de nieuwe baco's meteen volle bak met al die valpartijen :D

hopelijk de volgende race weer zoveel animo!
 
volgende race is lelystad op 2e pinksterdag toch? ik ben present dan dus wil gerust weer met een vlaggetje zwaaien :p
 
Of wat dacht je van een afvertentie in het MON blad dat gelezen wordt door 100-en prehestorische classic race-opa's?

:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!

Schiet me nog een idee te binnen, weet niet of het wat is, maar dan kan je die race-opa's in de pauze lekker een uur laten knallen op hun kreidler apparaten GRATIS als (extra) vergoeding voor het vlaggen. Op die manier trek je misschien ook nog eens extra mensen van buitenaf die komen kijken. Ik zeg...give it a shot.
 
Last edited:
Of wat dacht je van een afvertentie in het MON blad dat gelezen wordt door 100-en prehestorische classic race-opa's?

:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!

Schiet me nog een idee te binnen, weet niet of het wat is, maar dan kan je die race-opa's in de pauze lekker een uur laten knallen op hun kreidler apparaten GRATIS als (extra) vergoeding voor het vlaggen. Op die manier trek je misschien ook nog eens extra mensen van buitenaf die komen kijken. Ik zeg...give it a shot.

Gast...niet alleen opa's rijden kreidler! Ik heb ook nog zo'n mooi apparaat in de garage bij m'n ouders staan, welke alleen met mooi weer de weg op gaat, helemaal geweldig die dingen!

Maar bedankt Sander dat je proviand (neem aan dat je dat bedoelt, "provisiant" komt in mijn vocabulair niet voor :p) mee wilt nemen, maar naast vlaggen kan ik ook heel erg goed boterhammen smeren...dus dat is niet noodzakelijk hoor :)
 
Sow... je kan wel merken dat ik niet zo helder meer was na werk gisteren :X.

Naja.. het is iig netjes aangeboden van me... Tof dat je er weer bent @ lelystad :W
 
Back
Top