Autotechniek problemen topic #2

Zojuist luchtfilter eens nagekeken, en toen ik deze eruit haalde zag ik dat er aan de onderkant een soort van wol zat?? lijkt wel witte isolatie wol ofzo x|, iemand zoiets eerder gezien?

het is ook echt half verbrand ofzo.. Ik snap ook niet waarom het er zit, het zit ook half versmolten aan het filter vast..
 
Iemand een idee of het alarm er voor kan zorgen dat hij de eerste keer niet aanslaat?
Alarm durf ik niet te zeggen, maar klinkt wel alsof de start onderbreker er mee te maken heeft.
Maakt het nog iets uit of je de 1e keer lang of kort start voordat hij de 2e keer start?
 
Nee, als ik de eerste keer een paar seconden start of een stuk langer, de tweede keer start hij meteen.
Vanochtend dik halve minuut op contact gezet alvorens te starten (aanzuig stuk luchtfilter losgehaald) maar startte de eerste keer niet. Tweede poging sloeg hij gewoon meteen aan.

Wanneer de motor enigszins warm is, start hij de eerste keer dus wel.
 
Iemand hier die weet hoe een schuifdakje van een VW in elkaar zit? Ik weet dat de rails ertussen moet, maar hoe dit verder in elkaar zit, kan ik niet echt zien in bijv. ETKA. Hoe het hemeltje aan het dakje vast zit is mij een groot raadsel, evenals hoe het dak aan de rails vast zit. Iemand die mij enigzins in de goede richting kan sturen? :)

086000.png


087000.png
 
wahahha, nu word het klote he... iets wat je jaren geleden uit elkaar hebt gehaald, weer in elkaar zetten...

ik weet wel hoe het bij een mk4 zit, maar of dat hetzelfde bij jou is?
 
wahahha, nu word het klote he... iets wat je jaren geleden uit elkaar hebt gehaald, weer in elkaar zetten...

Valt wel tegen ja. :p Maar dit onderdeel heb ik zelf niet uit elkaar gehaald, maar de spuiter. Ik heb het er alleen uitgehaald, en toen zaten het dakje, het hemelpaneeltje en de rails nog in elkaar.
 
Zet 'm maar ff hier neer, wat is de benaming van het rubber deel dat bij een golf 2 tussen deur en dat ziet en langs de A-stijl de dakrand volgt ?

Vind wel het een en ander onder dakrubber maar wil ff zeker weten wat het is en of het niet ergens nieuw te krijgen is behalve bij de dealer voor te veel centen...

dit dus ?

Golf-II.jpg
 
Daklijst heet dat. Denk niet dat de dealer ze nog heeft. Je zult op zoek moeten naar een goed 2ehands exemplaar. Voorzichtig demonteren, je kunt ze trouwens ook niet verzenden, dan gaat de vorm eruit (imo)
 
Sommige winkels (vwwobshop.nl oid) hebben die nog wel Douwe. Alleen zijn ze vrij prijzig volgens mij. Misschien dat een maatje van me ze nog heeft liggen. Die had ze toendertijd gehaald voor z'n 5-deurs mk2. Maar de strips bleken voor een 3-deurs te zijn.
 
Sommige winkels (vwwobshop.nl oid) hebben die nog wel Douwe. Alleen zijn ze vrij prijzig volgens mij. Misschien dat een maatje van me ze nog heeft liggen. Die had ze toendertijd gehaald voor z'n 5-deurs mk2. Maar de strips bleken voor een 3-deurs te zijn.

Kun je dat eens navragen, ik heb ze ook nog nodig..
 
Bought it :p

Volgende vraag...

Ik heb vocht in mn auto, en veel ook....

Achter de bestuurders stoel lag gister gewoon een plas water onder de mat, het was vers want rook niet oud/naar schimmel.

Meteen onder de auto gaan liggen maar de bodem is echt rock solid, enig id waar dit vandaan kan komen ?
 
Daklijst is gaar maar het rubber dat meer in de carrosserie zit is gewoon netjes...

Het is ook echt alleen nat op de bodem, niks langs de zijkanten ofzo.
 
Back
Top