Autotechniek problemen topic #2

Ik heb het volgende probleem:

Heb oude sub set eruit gehaald en nieuwe ingebouwd.
Is een 2x 12inch subwoofer met totaal max 1500 watt.
Dit gaat over 1x 4 kanaals versterker waar tevens de achterspeakers ook op zitten. De draden die van me sub komen zitten in kanaal 3 en 4 van de versterker en dan op de min-poort. De achterspeakers zitten op 1 en 2 en dan op zowel plus als min. Remote heb ik op de versterker gezet, en dan de andere kant op de radio bij de power bij zitten. Alle draden van de accu naar de versterker/sub gaan over een condensator, die zit tevens geaard op kaal stuk carosserie. Gisteren deed ie het nog, ondanks het geluid van de subwoofer nog niet echt spetterend is (afstelling/extra versterker benodigd?) maar vandaag heeft ie nadat ik de kabels goed straks op de accu hebt zitten ineens geen stroom op me versterker zitten. Ik weet zeker dat alles bij de accu goed zit, dus zou het bij me versterker/sub of radio moeten zijn. Iemand een idee?
 
Ik heb het volgende probleem:

Heb oude sub set eruit gehaald en nieuwe ingebouwd.
Is een 2x 12inch subwoofer met totaal max 1500 watt.
Dit gaat over 1x 4 kanaals versterker waar tevens de achterspeakers ook op zitten. De draden die van me sub komen zitten in kanaal 3 en 4 van de versterker en dan op de min-poort. De achterspeakers zitten op 1 en 2 en dan op zowel plus als min. Remote heb ik op de versterker gezet, en dan de andere kant op de radio bij de power bij zitten. Alle draden van de accu naar de versterker/sub gaan over een condensator, die zit tevens geaard op kaal stuk carosserie. Gisteren deed ie het nog, ondanks het geluid van de subwoofer nog niet echt spetterend is (afstelling/extra versterker benodigd?) maar vandaag heeft ie nadat ik de kabels goed straks op de accu hebt zitten ineens geen stroom op me versterker zitten. Ik weet zeker dat alles bij de accu goed zit, dus zou het bij me versterker/sub of radio moeten zijn. Iemand een idee?

Begin eens met een multimeter op de plus en min van je amp en van je condensator te zetten.
 
Ik werk zaterdags bij een automaterialen zaak als bijbaantje. Als je zaterdag dan langstuft kan ik wel wat voor een scherpe prijs fixen.

Probeer het nu eerst via een andere weg maar zal je aanbod zeker onthouden als dat niets wordt. Waar werk je dan? Slager? Remto?
 
Begin eens met een multimeter op de plus en min van je amp en van je condensator te zetten.

Ik neem aan dat je zon meter bedoelt die standaard bij de meeste condensators zit? Want die heb ik er tussen zitten, maar die doet het alleen als de versterker vermogen heeft.
 
Ik neem aan dat je zon meter bedoelt die standaard bij de meeste condensators zit? Want die heb ik er tussen zitten, maar die doet het alleen als de versterker vermogen heeft.

c6ad4c6e7afa83f7_digital_multimeter.jpg

dat ding wat jij hebt is een voltmeter, inprincipe kan je het daar ook mee meten maargoed.
 
iemand enig idee (liefste ervaringen) hoe een 100% sper dif.op de voorwielen rijd op het asfalt..

het plan is om mijn cinquecento motortje te vervangen door een motorfiets blok.

het autootje is er al.rdw info ook. alleen loop ik daar tegen aan.

bedankt alvast
 
maar wat zou die doen? overmatig onderstuur? of gaslos en onderstuur is weg.

der is echt totaal geen info te vinden op internet hoe dit rijd. erg lastig
 
Je komt niet eens fatsoenlijk de bocht om :D
Verdiep je eerst ff in de stof... denk dat je btw een LSD <100% zoekt ;)

..en op een 4x4 forum staat genoeg info over hoe het zal rijden hoor :p
 
Jow..

Problemen met de electrische ruiten van een polo 6n2.
Links werkt, rechts niet. De schakelaar is het probleem niet, en ook de bekabeling is geen probleem. Ik hoor het deurmechanisme schakelen, maar daar houd het dan ook echt bij op.

Zitten er zwakke plekken/bekende euvels in dat mechanisme?? Ik voel wel dat de motorbehuizing warm wordt (heter dan normaal). Is het mogelijk enkel de motor te vervangen, of zal het gehele mechanisme moeten worden vervangen?
 
Denk inderdaad de ruitmotor defect.. kan je ff checken door daar direct spanning op te zetten (of te meten wat er daar aan komt). Verschilt per model, ik heb volgens mij wel eens een setje mechanieken los van de motor gezien die je kon vervangen.. pasvorm weet ik niet.. maar lijkt me dat je ook los een motor moet kunnen vinden. Anders ff RIP autosloop bellen die heeft er zeker een liggen (is vaak wel wat duur) of ff ebay-en
 
Back
Top