Autoradio versterker hulp gevraagd..

Mark@Typhoon

Old member
Hoi Hoi,

Ik heb even een vraagje.

Ik weet zelf vrij weinig van auto audio af, of laat ik zeggen in het geheel weinig van audio af ;)

Ik heb een Pioneer radiotje in me auto zitten en heb daar 4 boxjes op aangesloten. Nu heb ik een subwoofer kunnen scoren (gratis gekregen :W), maar ik wil tussen die subwoofer en me radio een versterkertje bouwen.

Nu heb ik geen idee hoe ik dit ga aanpakken! Achter mijn radio zitten de volgende aansluitingen: 4x plus (voor boxen), 4x min (voor boxen), 1x plus (stroomdraad), 1x min (stroomdraad), 1x blauw draad (voor op contact) en 2 tulip kabels. Deze 2 tulip kabels zijn volgens mij een line-in, want als ik me discman daarop aansluit hoor ik t gewoon over de boxen..

Ik wil graag goed op de hoogte zijn over hoe ik dit soort spul aansluit voordat ik aankopen gaat doen.

Nog iets.. Wat is aan te raden om te kopen? Ik wil niet veel geld kwijt zijn aangezien t gewoon meer om een leuke bass gaat. Ik zelf was niet eens van plan dit soort spul in te bouwen, maar ja gratis he :D Dus alle tips zijn welkom..

Alvast bedankt,


Mark
 
Advertisement - register to remove this

Hey mark..

Je line in gaat naar je radio.. Als het goed is heb je op je radio een Versterker uitgang...

DAn krijg je 1 plus draad. Gaat naar je accu. HAal Je een dikke rode voedingdraad.

Massa... Gewoon ergens goed massa punt zien te vinden.

Remote.. Gaat naar remote achteropje radio... of gewoon een +.

Je heb zo mooi setje waar voedingskabel. remote kabel en heel de mik mak inzit... Zijn niet zo duuur maar wel gewoon voldoende.



Voor je subwoofer heb je alleen een 2 weg versterkertje nodig..

ga gewoon langs de mediamarkt en haal een mooie van jbl, rockford of een andere bekend merk.. Ligt er maar net aan wat je ervoor uitwilt geven.
 
Jah, het aanschaffen komt vast wel goed hoor!

Maar uhmm, nu zit me Radio gewoon ingebouwd, maar ik heb er geloof ik alleen die 2 tulip ingangen op zitten en overige kabels.. Maar je bedoelt te zeggen dat er ook een tulip UITgang moet zitten?

Het lijkt mij dat wanneer ik er een discman op aansluit en ik t dan via de boxen hoor dat t een line-in is?
 
op uitgang als je daar iets op aansluit gaat het gewoon op boxen

maar die tulps zijn gewoon versterker uitgang

ze werken alleen ook de andere kant op (wat niet goed is voor je radio)
 
franky said:
op uitgang als je daar iets op aansluit gaat het gewoon op boxen

maar die tulps zijn gewoon versterker uitgang

ze werken alleen ook de andere kant op (wat niet goed is voor je radio)

Ow.. Dus dan is het straks alleen maar: Tulip aansluiten op me versterker, spanningen geven, boxen aansluiten en gaan? :)

Moet lukken denk ik
 
Je hebt je Line-In, die je met discman getest hebt. En dan heb je ook nog Line-Out uitgangen, ook tulip uitgangen, maar die zitten niet op alle radio's.
 
QuadraRacer said:
Je hebt je Line-In, die je met discman getest hebt. En dan heb je ook nog Line-Out uitgangen, ook tulip uitgangen, maar die zitten niet op alle radio's.

Ok... Wat is t nou? Een line-in of een line-out?

Ook even om te vermelden: Als ik me discman daarop aansluit (alleen om te testen btw) dan hoor ik de muziek alleen maar over de linker boxen..
 
Als je geen line-out hebt kun je het op zich vergeten, althans dan moet je gaan lopen prutsen aan draadjes en dan ben je nog verder van huis. Heb je die wel (ze lijken op de aansluitingen op je versterker thuis heb zitten bijvoorbeeld, rood en wit dus) dan moet je dus een aantal kabels aanleggen. (zie uitleg gizmotreme ) maar dan komt het volgende probleem; als je versterker is aangesloten mogen de boxen niet direct gekoppeld worden aan je autoradio. Waar het op neer komt is dat al jouw boxen via de versterker moeten lopen. Ik moet er bij zeggen dat dit niet bij alle installaties opgaat, maar voorkomen is beter dan genezen zulklen we maar zeggen :) succes
 
Mark@Typhoon said:
Ok... Wat is t nou? Een line-in of een line-out?

Ook even om te vermelden: Als ik me discman daarop aansluit (alleen om te testen btw) dan hoor ik de muziek alleen maar over de linker boxen..

het is een Line-Out, ik denk dat er op jouw radio geen Line-In(s) zit(ten). Dan kun je ook geen versterker aansluiten.

Je hebt dus naast je Line-In een Line-Out nodig,maar die heb je niet zo te horen.

Het verhaaltje gaat dus niet op mits je een andere radio koopt.
 
QuadraRacer said:
het is een Line-Out, ik denk dat er op jouw radio geen Line-In(s) zit(ten). Dan kun je ook geen versterker aansluiten.

Je hebt dus naast je Line-In een Line-Out nodig,maar die heb je niet zo te horen.

Het verhaaltje gaat dus niet op mits je een andere radio koopt.

Het hele verhaaltje gaat wel door, want ik heb zojuist eventjes getest of het een line out was.. En Jawel, het is een line-out :W :)

Thanx voor de info mensjes!
 
Back
Top